Horner: Renault ma stratę 75 koni mechanicznych do Mercedesa

Brytyjczyk ma jednak nadzieję, iż francuski producent zdoła zredukować tę różnicę
18.11.1414:54
Mateusz Szymkiewicz
2805wyświetlenia

Christian Horner ujawnił, że jednostka napędowa Renault jest słabsza od Mercedesa o 75 koni mechanicznych.

Od dłuższego czasu toczy się spór pomiędzy Mercedesem, a Renault i Ferrari, które chcą złagodzenia przepisów odnośnie zamrożenia rozwoju silników, natomiast producent ze Stuttgartu nie chce się zgodzić na warunki zaproponowane przez tę dwójkę i przedstawił własne, niewielkie ustępstwa, tłumacząc je chęcią utrzymania obecnego poziomu wydatków.

W jednej z niedawnych rozmów z włoskim Autosprintem, szef Red Bulla - Christian Horner, ujawnił, iż Renault ma stratę aż 75 koni mechanicznych w porównaniu do Mercedesa. Jeżeli spojrzymy na prędkości osiągane w zakrętach, to zawsze tu jesteśmy najlepsi. Niestety nie posiadamy wymaganej mocy. Kiedy jesteś słabszy o 75 koni mechanicznych, to nie ma to znaczenia, czym tak naprawdę dysponujesz.

Brytyjczyk ma również żal, iż w okresie dominacji Red Bulla, FIA zakazywała wszelkich rozwiązań, które dawały ekipie przewagę, natomiast teraz, gdy bezkonkurencyjny jest Mercedes, nie są podejmowane żadne działania mające na celu zmniejszenia jego przewagi. Mam nadzieję, że Renault będzie w stanie zmniejszyć stratę w przyszłości, jednakże to nie będzie łatwe. Ze względu na fakt, iż ta technologia została zamrożona tak szybko, będzie bardzo ciężko rozwiązać wszystkie problemy.

W przeszłości działo się wiele rzeczy mających na celu spowolnić Red Bulla, nikt nie miał żadnych wątpliwości zmieniając przepisy w okresie, gdy dysponowaliśmy podwójnym oraz dmuchanym dyfuzorem, elastycznymi elementami nadwozia czy mapami silnika - powiedział Horner.

KOMENTARZE

19
marios76
20.11.2014 05:38
@rno2 A czy Red Bull sprzedawal swoje nadwozia, jak byli tak mocni? Nie, to niech nie placza, ze nie trafili z silnikiem. Skonczyla sie era super nadwozia, trw era super silnika. Ani jedno ani drugie nie bylo fajne dlaF1, ale mozna przynajmniej zobaczyc innych zwyciezcow.
rno2
19.11.2014 10:27
@RY2N Tym bardziej wielkie brawa dla nich, że ich elementy nadwozia okazały się elastyczne, a mimo to przechodziły rygorystyczne testy obciążeniowe :-)
RY2N
19.11.2014 10:20
Taka się podniosła wrzawa, że o mały włos bym przeoczył że Horner właśnie się wygadał: [quote=""]dysponowaliśmy podwójnym oraz dmuchanym dyfuzorem, elastycznymi elementami nadwozia czy mapami silnika[/quote] Do tej pory twierdzili, że przednie skrzydło zbliża się do ziemi dllatego, że cały bolid przysiada przodem a podnosi tył i nie ma to związku ze zmniejszeniem sztywności, a tu taka wpadka - czyli jednak przód się wyginał tak jak wszyscy podejrzewali...
Grzesiek1713
19.11.2014 09:00
@RdQ_ wszyscy w paddocku począwszy od kierowców po szefów teamów (Alonso, Hamilton, Mercedes, Ferrari itd) aż po "fanów" i niektórych z f1wm :P Teraz gdy Hamilton "dominuje" (z Nico) siedzi cichutko! A [2]... bo Rosberg ma słabą psychikę i gdy przegra za kilka dni to będzie "ci.." przez kolejne lata przy Lewisie :) jak Webber
rno2
19.11.2014 08:26
@Sgt Pepper Bo w czasach V8 silniki były wyrównane.
Sgt Pepper
19.11.2014 07:42
Jak mieli doskonały pakiet, to konie nie przeszkadzały…
rno2
19.11.2014 06:50
@rvs Skoro wszystkie triki RBR to były nagięcia regulaminu, to czemu ani razu nie zostali ukarani? Swoją kreatywnością wyprzedzili pozostałe ekipy, a FIA po prostu na siłę chciała ich spowolnić. Teraz Mercedes ma kosmiczną przewagę (głównie dzięki silnikowi) i reszta może może co najwyżej popatrzeć jak im srebrni odjeżdżają... RBR jak zwykle wywiązał się b. dobrze z zbudowania bolidu, ale z silnikiem Renault cudów nie zdziałają. Dla dobra sportu powinno się jakoś zrównać osiągi silników.
Andy Chow
18.11.2014 11:33
Jak zobaczę czarne na białym to uwierzę w te brakujące 75koni
RdQ_
18.11.2014 10:24
@dejacek rozumiem, że sfinansujesz taki rozwój mniejszym ekipom?
dejacek
18.11.2014 09:28
wg mnie rozwój całego bolidu w ramach regulaminu powinien być dozwolony przez cały sezon. W przeciwnym razie wystarczy obejrzeć pierwszy wyścig i resztę sobie odpuścić bo przecież nic się do końca nie zmieni. Drobne zmiany mogą powodować przesunięcia na miejscach 10-20 i nie ma to większego znaczenia dla widowiska.
marios76
18.11.2014 09:26
Skad on wzial 75 koni! IMO maksymalnie 69 ;) @rvs podpisuje sie pod caloscia.
Kamikadze2000
18.11.2014 08:33
@Grzesiek1713 - nie bądź tego taki pewny. ;)
SirKamil
18.11.2014 08:13
Technologia NIE została zamrożona. Zmianie podlega 48% zespołów napędowych przed lutym 2015. Horner manipuluje, ale to akurat normalne.
M@ru$
18.11.2014 07:10
Jak to żadne działania przeciw Mercedesowi? A zakaz systemu FRIC? :)
mariok77
18.11.2014 06:48
O ile można się zgodzić z Hornerem w kwestii tego, że za szybko zamrożono rozwój silników, to nie wiem o co mu chodzi w zdaniu: "Kiedy jesteś słabszy o 75 koni mechanicznych, to nie ma to znaczenia, czym tak naprawdę dysponujesz”. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale sama różnica 75 KM również nie ma znaczenia, w przeciwnym razie przed RBR byłyby wszystkie zespoły korzystające z silników Mercedesa. Myślę że tegoroczny bolid Mercedesa jest także świetną konstrukcją jeśli chodzi o stronę aerodynamiczną.
RdQ_
18.11.2014 05:42
[quote="Grzesiek1713"]Ból dupy to mieli wszyscy od 2011 do 2013 włącznie... RB nie wygrywa i wszystko OK :/ a Wy za rok znów będziecie beczeć że wygrywa jeden i ten sam, bo Lewis jeśli ogra Rosberga w niedziele to objedzie go jak "klocka" w 2015[/quote] 1. Jacy wszyscy? 2. Co ma wygrana LH do przyszłego roku?
Grzesiek1713
18.11.2014 05:08
Ból dupy to mieli wszyscy od 2011 do 2013 włącznie... RB nie wygrywa i wszystko OK :/ a Wy za rok znów będziecie beczeć że wygrywa jeden i ten sam, bo Lewis jeśli ogra Rosberga w niedziele to objedzie go jak "klocka" w 2015
RdQ_
18.11.2014 04:29
Ból dupki ze strony Hornera widzę. Życzę im, żeby za rok ta strata się utrzymała w takim razie.
rvs
18.11.2014 03:31
Horner już nawet bredzi jak Bernie, tak się wczuł w te plotki o zastąpieniu Mr E.:) Wszystkie "nowinki" RBR wynikały z mocnego nagięcia regulaminu, Mercedes wykonał w przypadku silnika po prostu lepszą pracę, i wszystko zgodne z regulaminem, nie widzę związku między tymi przyczynami dominacji.