Renault wycofa wsparcie dla Formuły Renault 3.5?

Do takich informacji dotarł brytyjski Autosport
25.07.1511:01
Paweł Zając
1962wyświetlenia


Jak donosi magazyn Autosport, Renault ma po obecnym sezonie wycofać wsparcie dla swojej najszybszej serii - Formuły Renault 3.5. Decyzja ta najpewniej jest związana pojawieniem się reaktywowanej Formuły 2 oraz przyczynami ekonomicznymi i marketingowymi.

Podczas rundy na Red Bull Ringu wiele dyskutowano na temat przyszłości serii i Renault miało już poinformować zespoły, że Formuła Renault 3.5 przestanie być częścią weekendu World Series by Renault, który teraz skupi się wokół Formuły Renault 2.0 oraz Renault Sport Trophy.

FR 3.5 ma być jednak kontynuowana w zmienionym formacie i pod dowództwem promotora, firmy RPM prowadzonej przez Jaime Alguersuariego Seniora, który wcześniej prowadził Open Fortuna by Nissan and World Series by Nissan - jeszcze przed połączeniem z Renault V6 Eurocup i utworzeniem serii znanej obecnie. W czwartek ma odbyć się spotkanie pomiędzy zespołami, francuskim producentem oraz promotorem, podczas którego mają zapaść kluczowe decyzje dla przyszłym losów serii.

Szef jednej z ekip miał zdradzić brytyjskiemu magazynowi, że wszystkie zespoły zamierzają wciąż ścigać się w serii, więc jej przyszłość wydaje się zabezpieczona. Wszystkie ekipy powiedziały, że będą dalej się ścigać. Teraz próbujemy wynegocjować w Renault zwiększoną nagrodę dla mistrza FR 3.5 - 600 tys. Euro, która zmniejszy różnicę względem budżetu F2 lub będzie mogła zostać wydana na samochody sportowe oraz 200 tys Euro dla najlepszego debiutanta, aby pomóc mu w pozostaniu w serii. T o propozycja ekip, wiemy jak działa ta seria i mamy poparcie na rynku kierowców.

Warto dodać, że liczba punktów do Super Licencji ma być zagwarantowana pomimo wycofania się Renault, więc kierowcy tak czy siak będą walczyć o 35 oczek. Podobno już 10 kierowców miało zadeklarować chęć pozostania w serii na kolejny rok. Tuż po rundzie na Red Bull Ringu Autosport spekulował również, że choć Renault nie złożyło oferty prowadzenia F2, w przeciwieństwie do GP2, to jednak może być w nią zaangażowane poprzez dostarczenie silników turbo, a kalendarz nowej serii mógłby obejmować nie tylko weekendy F1, ale także World Series by Renault.