FIA zatwierdziła zmiany w zakresie poprawy dźwięku silników V6
Światowa Rada przyjęła także szereg innych zmian w przepisach F1.
01.10.1513:20
2292wyświetlenia
Światowa Rada Sportu Motorowego FIA zatwierdziła zmiany w konfiguracji układu wydechowego bolidów Formuły 1, dążąc do poprawy dźwięku jednostek V6 turbo.
Dźwięk nowych silników królowej sportów motorowych krytykowany był od pierwszych zimowych testów, jakie odbyły się przed sezonem 2014. Po wielu próbach zaradzenia problemowi, wliczając w to charakterystyczny wydech w kształcie trąbki, którego efekty pracy oceniał Mercedes, FIA podjęła w końcu decyzję dotyczącą zmian, jakie zostaną wprowadzone do konstrukcji bolidów od 2016 roku.
W oświadczeniu FIA możemy przeczytać, że od sezonu 2016, wszystkie samochody muszą być wyposażone w dodatkową rurę wydechową, która będzie służyła do odprowadzania wszystkich gazów (i nie tylko), które obecnie znajdują ujście poprzez zawór upustowy turbosprężarki. Federacja zaznaczyła ponadto, iż rozwiązanie to ma na celu zwiększenie hałasu generowanego przez bolidy i nie będzie miało żadnego znaczącego wpływu na moc bądź też poziom emisji.
Inne istotne zmiany wprowadzone przez Światową Radę Sportu Motorowego:
Światowa Rada zaakceptowała propozycję zmian zgłoszoną przez Komisję F1, dotyczącą zmian w systemie nakładania kar za wymianę silników i skrzyń biegów. Od nadchodzących mistrzostw, jeśli wymiana danego podzespołu zostanie dokonana przed kwalifikacjami, kary będą nakładane na podstawie kolejności jego użycia. Po kwalifikacjach znaczenie będzie miał czas poinformowania delegata technicznego o zamiarze dokonania takiej zmiany.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa zaznaczyła, że regulacje sportowe jasno mówią, że każdy kierowca musi dołożyć wszelkich starań, aby cały czas przestrzegać limitów toru i unikać świadomego ich łamania bez uzasadnionego powodu. Kary w tym przypadku będa nadal przyznawane na podstawie oceny tego, czy kierowca wykonując taki manewr zyskał nim przewagę nad rywalami.
Każdy kierowca, który doprowadzi do przerwania procedury startowej, nawet jeśli będzie później w stanie dołączyć do grupy bolidów pokonującej okrążenie formujące, zobowiązany zostanie do rozpoczęcia wyścigu z alei serwisowej. Ten sam proces będzie używany w przypadku bolidów, które w przypadku restartu po przerwaniu wyścigu zostały ściągnięte do pit lane.
Światowa Rada wydała wyjaśnienia dotyczące ograniczenia testów aerodynamicznych na rzecz pracy w tunelu aerodynamicznym i wykorzystania obliczeniowej mechaniki płynów.
Od sezonu 2017, zakazane zostaną kamery pokładowe montowane po bokach nosa bolidów.
KOMENTARZE