Zespoły finalizują przepisy na sezon 2017

Odważne zmiany w nowym regularnie technicznym mogą zostać ratyfikowane jeszcze w tym roku.
11.10.1520:41
Nataniel Piórkowski
2243wyświetlenia


Zespoły F1 postawiły istotny krok w kierunku wprowadzenia rewolucyjnych zmian w przepisach na sezon 2017, które mają zaowocować znaczącą poprawą czasów osiąganych przez bolidy.

Grupa Strategiczna F1 przedstawiła kilka miesięcy temu odważne plany dotyczące przyspieszenia bolidów o około 5 sekund na jednym okrążeniu. Propozycje zmian były częścią szerszej debaty na temat uczynienia wyścigów Grand Prix bardziej ekscytującymi. Od tamtej pory trwało analizowanie przedstawionych idei, mające jednocześnie zapewnić, że ich wprowadzenie w życie nie nadszarpnie zbyt istotnie budżetów zespołów, ani nie odbije się negatywnie na poziomie rywalizacji.

Ocenie poddano różne propozycje - te bardziej konserwatywne, jakie napłynęły ze strony FIA, nie zyskały akceptacji, gdyż uznano, że nie zaowocują tak znaczącą poprawą czasów okrążeń, jaką założyła sobie Grupa Strategiczna. Zespoły pracowały więc nad bardziej agresywnymi poprawkami, przekazanymi pod debatę przez Red Bulla. Wiadomo, że w trakcie posiedzenia Grupy Roboczej do spraw Przepisów Technicznych, zostały one udoskonalone i oddane do dalszej akceptacji.

Zakładają one poszerzenie przedniego skrzydła z 1650mm do 1850mm. Tylne skrzydło ma mieć szerokość 950mm i być wysokie na 800mm. Do bolidów powrócą dyfuzory w stylu tych, jakie stosowano w sezonie 2010, co przełoży się na zwiększenie osiągów zapewnianych przez pracę podłogi.

Warto zaznaczyć, że zaakceptowano niewielkie zmniejszenie proponowanej szerokości opon. Uznano bowiem, że wstępny pomysł mógłby negatywnie wpłynąć na aerodynamikę bolidów. Przednie opony mają mieć szerokość 300, a tylne 400 mm. Obecnie jest to odpowiednio 245 i 325mm.

Kolejne spotkanie w sprawie zmian w przepisach na sezon 2017, zaplanowane zostało na nadchodzący tydzień. Oczekuje się, że nie zostaną podczas niego wniesione żadne zastrzeżenia płynące z analizy w fabrykach, a propozycje zostaną przesłane do akceptacji działającej przy FIA Światowej Radzie Sportu Motorowego. Decyzja w sprawie ich ratyfikacji może zapaść jeszcze w tym roku.

KOMENTARZE

6
Kamikadze2000
12.10.2015 07:52
@Anderis - włodarze F1 nie wiedzą, co to KONSEKWENCJA. ;) Stąd ciągła zmiana w przepisach i wypaczanie rywalizacji.
rno2
12.10.2015 12:50
@Anderis Czekamy na podwyższenie nosów :-)
bartoszcze
12.10.2015 11:40
@MairJ23 Bo jednak RBR był najsilniejszy przy dmuchaniu dyfuzora spalinami w połączeniu z manewrowaniem mapami silnika.
Anderis
12.10.2015 08:20
Czyli co. Przednie skrzydło poszerzono na 2009, potem je zwężono, a teraz znowu doszli do wniosku, że lepiej poszerzyć. Nie ma to jak konsekwencja. ;)
Kamikadze2000
12.10.2015 05:46
Widzą, co sie dzieje i wreszcie doszli do wniosku, że ograniczenie aero nie było dobrym pomysłem. :)
MairJ23
11.10.2015 10:28
Podobaja mi sie te zmiany... ale z tego wynika ze inne ekipy tez musza sie czuc silnie szczegolnie w obszarze dyfuzora aby godzic sie na zmiany zaprezentowane przez RBR