Grand Prix Wielkiej Brytanii - zapowiedź - BMW Sauber
Celem stajni z Hinwil na nadchodzący wyścig na torze Silverstone jest zdobycie kolejnych punktów
06.06.0611:02
1435wyświetlenia
Grand Prix Wielkiej Brytanii
9-11 czerwca 2006 r.
Ósma runda mistrzostw świata (z osiemnastu)
Zapowiedź
Monachium/Hinwil, 2 czerwca 2006. Debiutujący w tym sezonie zespół BMW Sauber F1 zdobył punkty w pięciu z siedmiu spośród rozegranych dotychczas wyścigów sezonu 2006. Celem na nadchodzący wyścig, rozgrywaną 11 czerwca na torze Silverstone Grand Prix Wielkiej Brytanii, jest zdobycie kolejnych punktów.
W ramach przygotowań do zawodów na tym tradycyjnym, wymagającym torze, zespół odbył trzydniowe testy na torze Catalunya pod Barceloną. W jazdach wzięli udział wszyscy trzej kierowcy. Poza Nickiem Heidfeldem i Robertem Kubicą, Jacques Villeneuve jest ostatnio bardzo zajęty: w poniedziałek 29 maja kierowca BMW Sauber F1 Team wziął ze swoją narzeczoną Johanną ślub cywilny w Szwajcarii, w obecności małej grupki najbliższych przyjaciół i członków rodziny. Ceremonia miała miejsce w Chateau d'Aigle, a weselna kolacja odbyła się w Villars, gdzie zamieszkają państwo młodzi. Ślub kościelny odbędzie się tydzień po GP Wielkiej Brytanii w kościele w Paryżu, gdzie zorganizowane zostanie wesele dla ponad 200 gości. Zespół BMW Sauber F1 Team życzy szczęścia młodej parze!
Tuż po wyścigu na Silverstone na Villeneuve'a czeka kolejny "obowiązek": 13 czerwca Kanadyjczyk poprowadzi bolid F1 podczas imprezy organizowanej w londyńskim Hyde Park przez oficjalnego partnera zespołu, firmę Intel.
Nick Heidfeld:
"Silverstone to klasyk w wyścigowym kalendarzu. Sam tor jest doskonale znany kierowcom i zespołom, bo odbywa się tu dużo testów. Pod koniec kwietnia spędziliśmy tu trzy dni z zespołem BMW Sauber F1 Team. To wymagający tor z kilkoma szybkimi zakrętami. Zwłaszcza kombinacja Becketts jest bardzo fajna. Jednak czasami przeszkadzają podmuchy wiatru na otwartej przestrzeni.
Podobają mi się tutaj doskonale zorientowani kibice. W Anglii jest wielu prawdziwych entuzjastów wyścigów. Interesują się bardziej samym sportem niż całą jego otoczką, niż osobistościami.
Kiepska pogoda to już tradycja w Anglii. Deszcz mi nie przeszkadza; tak naprawdę to dodatkowe wyzwanie. Mgła, tak jak w Spa, czasami powodowała opóźnienia w rozpoczęciu sesji treningowych, choć warunki na torze były dobre. Po prostu nie możemy jeździć, jeśli nie można ze względów pogodowych użyć helikoptera ratunkowego".
Jacques Villeneuve:
"Od wyścigu w Monaco miałem mnóstwo pracy. Nie tylko przejeździłem dwa dni testowe, ale także znalazłem czas na wzięcie ślubu! To bardzo radosny okres dla Johanny i dla mnie. Wzięliśmy ślub w towarzystwie najbliższych przyjaciół i rodziny i dla nas obojga było to wyjątkowe przeżycie. Otrzymaliśmy mnóstwo gratulacji i życzeń, ale teraz czas skupić się na wyścigu, który zresztą wygrywałem już dwukrotnie w karierze. Na Silverstone zawsze przychodzi ogromny tłum kibiców-pasjonatów, co czyni ten wyścig szczególnie interesującym.
Ostatnio spisujemy się lepiej w wyścigach niż w kwalifikacjach, a ja lubię się ścigać zwłaszcza na takim torze jak Silverstone. Jednak nie lubię kwalifikacji na tym obiekcie. Może to kwestia doboru ustawień. W porównaniu z innymi torami tu jest dużo szybkich zakrętów, które przejeżdżamy bez hamowania. Trudno tu wyprzedzać, a sam wyścig należy do wymagających pod względem fizycznym.
Podczas testów na tym torze nie byliśmy szczególnie konkurencyjni, ale w kilku łukach jedzie się naprawdę fajnie - choć dwie wolne szykany nie podobają mi się za bardzo. Pierwszy zakręt to naprawdę wyzwanie, a w kwalifikacjach w tym roku będziemy go przejeżdżać bez hamowania - zapowiada się niezła zabawa".
Robert Kubica:
"Silverstone to fajny tor, podczas naszych ostatnich testów na tym torze jeździłem aż trzy dni. Jest tu kilka naprawdę szybkich zakrętów, szybki jest zwłaszcza pierwszy sektor z pierwszym zakrętem przejeżdżanym pełnym gazem. Tor jest zupełnie innym wyzwaniem niż Monaco. Ciekawe, jak sobie na nim poradzimy. Nie mogę się już doczekać weekendu. Cztery lata temu - w 2002 r. - ścigałem się tutaj w Formule Renault.
Myślę, że będzie dość chłodno. Po problemach z oponami w niskich temperaturach na początku sezonu mam nadzieję, że tym razem nie będziemy mieli z tym kłopotów. Spodziewam się dobrego występu w piątkowych treningach".
Mario Theissen, dyrektor BMW Motorsport:
"Nasz zespół jest szczególnie zmotywowany przed kolejnym wyścigiem, bo punkty zdobyte do klasyfikacji mistrzostw świata w Monaco pokazały nam jedno: nasz początkujący zespół może znieść duże ciśnienie i poradzić sobie z niespodziewanymi problemami. Podczas treningów i kwalifikacji mieliśmy kłopoty z elektroniką, przez co nie mogliśmy pracować nad ustawieniami i to spowodowało, że uzyskaliśmy w kwalifikacjach gorsze pozycje. Jednak dzięki solidnej pracy ze strony zespołu i kierowców Nick zdołał awansować z 15. pozycji na starcie na siódmą na mecie. Te dwa punkty zostały zdobyte po ciężkiej walce. Udało nam się uzyskać punkty w pięciu wyścigach spośród siedmiu rozegranych dotychczas. Punkty to także nasz cel na Silverstone.
Aerodynamika, opony i ustawienia bolidów na Silverstone zostały przygotowane podczas sesji testowych w Barcelonie oraz dzięki symulacjom w fabryce w Hinwil. Ten tor to także wyzwanie dla silników. Z jednostką V10 przejeżdżało się 58% okrążenia z gazem w podłodze, co już było wartością ponadprzeciętną. Z silnikiem V8 wzrośnie ona jeszcze bardziej. W przeciwieństwie do Monaco osiągi silnika będą miały decydujący wpływ na czasy okrążeń. Nick pojedzie z tym samym silnikiem, z którym jechał w GP Monaco, a BMW Sauber F1.06 Jacques'a otrzyma nową jednostkę napędową.
Wyścig na Silverstone stawał często pod znakiem zapytania, ale ten tor to klasyk. Dla Grupy BMW Wielka Brytania to jedyny rynek, na którym produkowane są samochody wszystkich trzech marek: MINI powstają w Oksfordzie, Rolls-Royce w Goodwood, a silniki do samochodów BMW produkowane są w Hams Hall. Po USA i Niemczech, Wielka Brytania to trzeci największy rynek dla Grupy BMW i lider jeśli chodzi o sprzedaż MINI".
Willy Rampf, dyrektor techniczny d/s nadwozia:
"Pomimo niewielkiego obszaru wewnętrznego, tor Silverstone jest szybkim obiektem - dzięki wielu zakrętom szybkim i średnio-szybkim. Kierowcy muszą pamiętać o utrzymaniu jak najwyższej prędkości przy wyjściach na proste. Tor składa się z płynnych sekwencji zakrętów, dlatego hamulce zużywają się tu w bardzo niewielkim stopniu - tyle, że z tego samego powodu wyprzedzanie tutaj jest bardzo trudne.
Balans i stabilność samochodu zależą tutaj od aerodynamiki, której wydajność jest szczególnie ważna. Mamy do dyspozycji nowe elementy nadwozia F1.06, które mają poprawić jego osiągi. Opony zużywają się w znacznym stopniu, bo nawierzchnia toru jest szorstka. Dlatego zespoły z reguły wybierają twardsze mieszanki".
Fakty i liczby
&,../tory/silverstone.jpg,,
Po siedmiu rundach (z osiemnastu) tegorocznych mistrzostw świata zespół BMW Sauber F1 Team zajmuje piąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów z czternastoma punktami na koncie.
BMW Sauber F1 Team Pit Lane Park
W Silverstone po raz trzeci pojawi się park tematyczny BMW Sauber F1 Team Pit Lane Park. To nowoczesna wystawa Formuły 1, połączona z interaktywnymi prezentacjami komputerowymi, zapewnionymi przez oficjalnego partnera zespołu, firmę Intel. Umieszczona zostanie za trybunami przy kompleksie Becketts.
Tym razem bolid F1 w pokazowych jazdach poprowadzi mistrz świata samochodów turystycznych Andy Priaulx, a Euan Hankey usiądzie za kierownicą wyścigówki Formuły BMW. Zaprezentowane także zostaną BMW 320Si WTCC i BMW Z4 M Coupe.
Wstęp do zajmującego 5400 metrów kwadratowych parku, wyposażonego w 90-metrowy odcinek toru, jest bezpłatny dla posiadających bilet na wyścig. Pit Lane Park jest otwarty w piątek i sobotę w godzinach 8-18, a w niedzielę od 8 do 16.
Villeneuve poprowadzi bolid Formuły 1 w Hyde Parku
We wtorek po Grand Prix Wielkiej Brytanii o godzinie 10 rano Jacques Villeneuve poprowadzi bolid zespołu BMW Sauber F1 Team przez londyński Hyde Park. Podczas imprezy organizowanej przez oficjalnego partnera zespołu, firmę Intel, Andy Priaulx przejedzie BMW M6 po zamkniętym odcinku ulicy o długości 380 metrów. Villeneuve i Priaulx będą do dyspozycji mediów około 10:30. Dodatkowe informacje dostępne są na stronie www.intel.co.uk/londongp.
Historia toru
Tor Silverstone przeszedł wiele modernizacji od rozegrania tu pierwszej Grand Prix w 1950 r. W tym sezonie GP na położonym w hrabstwie Northampton odbędzie się po raz 40. Wyścigi o GP Wielkiej Brytanii odbywały się także w Aintree (pięć) i Brands Hatch (dwanaście). Anglia była także gospodarzem trzech wyścigów o Grand Prix Europy, w Brands Hatch (1983 i 1985 r.) oraz Donington Park (1993 r.).
Źródło: Oficjalna strona Roberta Kubicy / Proximus
9-11 czerwca 2006 r.
Ósma runda mistrzostw świata (z osiemnastu)
Zapowiedź
Monachium/Hinwil, 2 czerwca 2006. Debiutujący w tym sezonie zespół BMW Sauber F1 zdobył punkty w pięciu z siedmiu spośród rozegranych dotychczas wyścigów sezonu 2006. Celem na nadchodzący wyścig, rozgrywaną 11 czerwca na torze Silverstone Grand Prix Wielkiej Brytanii, jest zdobycie kolejnych punktów.
W ramach przygotowań do zawodów na tym tradycyjnym, wymagającym torze, zespół odbył trzydniowe testy na torze Catalunya pod Barceloną. W jazdach wzięli udział wszyscy trzej kierowcy. Poza Nickiem Heidfeldem i Robertem Kubicą, Jacques Villeneuve jest ostatnio bardzo zajęty: w poniedziałek 29 maja kierowca BMW Sauber F1 Team wziął ze swoją narzeczoną Johanną ślub cywilny w Szwajcarii, w obecności małej grupki najbliższych przyjaciół i członków rodziny. Ceremonia miała miejsce w Chateau d'Aigle, a weselna kolacja odbyła się w Villars, gdzie zamieszkają państwo młodzi. Ślub kościelny odbędzie się tydzień po GP Wielkiej Brytanii w kościele w Paryżu, gdzie zorganizowane zostanie wesele dla ponad 200 gości. Zespół BMW Sauber F1 Team życzy szczęścia młodej parze!
Tuż po wyścigu na Silverstone na Villeneuve'a czeka kolejny "obowiązek": 13 czerwca Kanadyjczyk poprowadzi bolid F1 podczas imprezy organizowanej w londyńskim Hyde Park przez oficjalnego partnera zespołu, firmę Intel.
Nick Heidfeld:
"Silverstone to klasyk w wyścigowym kalendarzu. Sam tor jest doskonale znany kierowcom i zespołom, bo odbywa się tu dużo testów. Pod koniec kwietnia spędziliśmy tu trzy dni z zespołem BMW Sauber F1 Team. To wymagający tor z kilkoma szybkimi zakrętami. Zwłaszcza kombinacja Becketts jest bardzo fajna. Jednak czasami przeszkadzają podmuchy wiatru na otwartej przestrzeni.
Podobają mi się tutaj doskonale zorientowani kibice. W Anglii jest wielu prawdziwych entuzjastów wyścigów. Interesują się bardziej samym sportem niż całą jego otoczką, niż osobistościami.
Kiepska pogoda to już tradycja w Anglii. Deszcz mi nie przeszkadza; tak naprawdę to dodatkowe wyzwanie. Mgła, tak jak w Spa, czasami powodowała opóźnienia w rozpoczęciu sesji treningowych, choć warunki na torze były dobre. Po prostu nie możemy jeździć, jeśli nie można ze względów pogodowych użyć helikoptera ratunkowego".
Jacques Villeneuve:
"Od wyścigu w Monaco miałem mnóstwo pracy. Nie tylko przejeździłem dwa dni testowe, ale także znalazłem czas na wzięcie ślubu! To bardzo radosny okres dla Johanny i dla mnie. Wzięliśmy ślub w towarzystwie najbliższych przyjaciół i rodziny i dla nas obojga było to wyjątkowe przeżycie. Otrzymaliśmy mnóstwo gratulacji i życzeń, ale teraz czas skupić się na wyścigu, który zresztą wygrywałem już dwukrotnie w karierze. Na Silverstone zawsze przychodzi ogromny tłum kibiców-pasjonatów, co czyni ten wyścig szczególnie interesującym.
Ostatnio spisujemy się lepiej w wyścigach niż w kwalifikacjach, a ja lubię się ścigać zwłaszcza na takim torze jak Silverstone. Jednak nie lubię kwalifikacji na tym obiekcie. Może to kwestia doboru ustawień. W porównaniu z innymi torami tu jest dużo szybkich zakrętów, które przejeżdżamy bez hamowania. Trudno tu wyprzedzać, a sam wyścig należy do wymagających pod względem fizycznym.
Podczas testów na tym torze nie byliśmy szczególnie konkurencyjni, ale w kilku łukach jedzie się naprawdę fajnie - choć dwie wolne szykany nie podobają mi się za bardzo. Pierwszy zakręt to naprawdę wyzwanie, a w kwalifikacjach w tym roku będziemy go przejeżdżać bez hamowania - zapowiada się niezła zabawa".
Robert Kubica:
"Silverstone to fajny tor, podczas naszych ostatnich testów na tym torze jeździłem aż trzy dni. Jest tu kilka naprawdę szybkich zakrętów, szybki jest zwłaszcza pierwszy sektor z pierwszym zakrętem przejeżdżanym pełnym gazem. Tor jest zupełnie innym wyzwaniem niż Monaco. Ciekawe, jak sobie na nim poradzimy. Nie mogę się już doczekać weekendu. Cztery lata temu - w 2002 r. - ścigałem się tutaj w Formule Renault.
Myślę, że będzie dość chłodno. Po problemach z oponami w niskich temperaturach na początku sezonu mam nadzieję, że tym razem nie będziemy mieli z tym kłopotów. Spodziewam się dobrego występu w piątkowych treningach".
Mario Theissen, dyrektor BMW Motorsport:
"Nasz zespół jest szczególnie zmotywowany przed kolejnym wyścigiem, bo punkty zdobyte do klasyfikacji mistrzostw świata w Monaco pokazały nam jedno: nasz początkujący zespół może znieść duże ciśnienie i poradzić sobie z niespodziewanymi problemami. Podczas treningów i kwalifikacji mieliśmy kłopoty z elektroniką, przez co nie mogliśmy pracować nad ustawieniami i to spowodowało, że uzyskaliśmy w kwalifikacjach gorsze pozycje. Jednak dzięki solidnej pracy ze strony zespołu i kierowców Nick zdołał awansować z 15. pozycji na starcie na siódmą na mecie. Te dwa punkty zostały zdobyte po ciężkiej walce. Udało nam się uzyskać punkty w pięciu wyścigach spośród siedmiu rozegranych dotychczas. Punkty to także nasz cel na Silverstone.
Aerodynamika, opony i ustawienia bolidów na Silverstone zostały przygotowane podczas sesji testowych w Barcelonie oraz dzięki symulacjom w fabryce w Hinwil. Ten tor to także wyzwanie dla silników. Z jednostką V10 przejeżdżało się 58% okrążenia z gazem w podłodze, co już było wartością ponadprzeciętną. Z silnikiem V8 wzrośnie ona jeszcze bardziej. W przeciwieństwie do Monaco osiągi silnika będą miały decydujący wpływ na czasy okrążeń. Nick pojedzie z tym samym silnikiem, z którym jechał w GP Monaco, a BMW Sauber F1.06 Jacques'a otrzyma nową jednostkę napędową.
Wyścig na Silverstone stawał często pod znakiem zapytania, ale ten tor to klasyk. Dla Grupy BMW Wielka Brytania to jedyny rynek, na którym produkowane są samochody wszystkich trzech marek: MINI powstają w Oksfordzie, Rolls-Royce w Goodwood, a silniki do samochodów BMW produkowane są w Hams Hall. Po USA i Niemczech, Wielka Brytania to trzeci największy rynek dla Grupy BMW i lider jeśli chodzi o sprzedaż MINI".
Willy Rampf, dyrektor techniczny d/s nadwozia:
"Pomimo niewielkiego obszaru wewnętrznego, tor Silverstone jest szybkim obiektem - dzięki wielu zakrętom szybkim i średnio-szybkim. Kierowcy muszą pamiętać o utrzymaniu jak najwyższej prędkości przy wyjściach na proste. Tor składa się z płynnych sekwencji zakrętów, dlatego hamulce zużywają się tu w bardzo niewielkim stopniu - tyle, że z tego samego powodu wyprzedzanie tutaj jest bardzo trudne.
Balans i stabilność samochodu zależą tutaj od aerodynamiki, której wydajność jest szczególnie ważna. Mamy do dyspozycji nowe elementy nadwozia F1.06, które mają poprawić jego osiągi. Opony zużywają się w znacznym stopniu, bo nawierzchnia toru jest szorstka. Dlatego zespoły z reguły wybierają twardsze mieszanki".
Fakty i liczby
Tor/Data | Silverstone/11 czerwca 2006 |
Czas startu (lokalny/GMT) | 12:00/11:00 (13:00 w Niemczech) |
Okrążenie/Długość wyścigu | 5,141 km/308,355 km (60 okrążeń) |
Zwycięzca 2005 | Juan Pablo Montoya (West McLaren Mercedes), 1:24:29,588 |
Pole position 2005 | Fernando Alonso (Mild Seven Renault F1 Team), 1:19.905 |
Najszybsze okrążenie 2005 | Kimi Räikkönen (West McLaren Mercedes), 1:20,502 (60. okrążenie) |
Rekord toru | Michael Schumacher (Scuderia Ferrari Marlboro), 1:18,739 (2004 r.) |
&,../tory/silverstone.jpg,,
Kierowca | Nick Heidfeld | Jacques Villeneuve | Robert Kubica |
---|---|---|---|
Data urodzin | 10.05.1977 | 09.04.1971 | 07.12.1984 |
Miejsce urodzin | Mönchengladbach/Niemcy | St-Jean-sur-Richelieu/ Quebec, Kanada | Kraków/Polska |
Narodowość | Niemiec | Kanadyjczyk | Polak |
Zamieszkały | Stäfa, Szwajcaria | Villars, Szwajcaria | Kraków, Polska |
Stan cywilny | Dziewczyna Patricia Papen, córka Juni | Żonaty z Johanną | Kawaler |
Wzrost | 164 cm | 171 cm | 184 cm |
Waga | 59 kg | 67 kg | 73 kg |
Debiut w F1 | 2000, Melbourne | 1996, Melbourne | - |
Starty w GP | 105 | 159 | - |
Udział w GP | 107 | 160 | - |
Pole position | 1 | 13 | - |
Wygrane | - | 11 | - |
Miejsca na podium | 4 | 23 | - |
Najszybsze okrążenia | - | 9 | - |
Najlepsze miejsce w mistrzostwach | 8 | 1997 mistrz świata (Williams Renault) | - |
Zdobyte punkty | 64 | 234 | - |
Punkty w sezonie 2006 | 8 | 6 | - |
Kierowca | Nick Heidfeld | Jacques Villeneuve | ||||
Kwalifikacje | Wyścig | Punkty | Kwalifikacje | Wyścig | Punkty | |
GP Bahrajnu | 10. | 12. | - | 11. | nie ukończył | - |
GP Malezji | 15. | nie ukończył | - | 14. | 7. | 2 |
GP Australii | 8. | 4. | 5. | 9. | 6. | 3 |
GP San Marino | 15. | 13. | - | 12. | 12. | - |
GP Europy | 15. | 10. | - | 9. | 8. | 1 |
GP Hiszpanii | 10. | 8. | 1 | 14. | 12. | - |
GP Monako | 16. | 7. | 2 | 15. | 14. | - |
Po siedmiu rundach (z osiemnastu) tegorocznych mistrzostw świata zespół BMW Sauber F1 Team zajmuje piąte miejsce w klasyfikacji konstruktorów z czternastoma punktami na koncie.
BMW Sauber F1 Team Pit Lane Park
W Silverstone po raz trzeci pojawi się park tematyczny BMW Sauber F1 Team Pit Lane Park. To nowoczesna wystawa Formuły 1, połączona z interaktywnymi prezentacjami komputerowymi, zapewnionymi przez oficjalnego partnera zespołu, firmę Intel. Umieszczona zostanie za trybunami przy kompleksie Becketts.
Tym razem bolid F1 w pokazowych jazdach poprowadzi mistrz świata samochodów turystycznych Andy Priaulx, a Euan Hankey usiądzie za kierownicą wyścigówki Formuły BMW. Zaprezentowane także zostaną BMW 320Si WTCC i BMW Z4 M Coupe.
Wstęp do zajmującego 5400 metrów kwadratowych parku, wyposażonego w 90-metrowy odcinek toru, jest bezpłatny dla posiadających bilet na wyścig. Pit Lane Park jest otwarty w piątek i sobotę w godzinach 8-18, a w niedzielę od 8 do 16.
Villeneuve poprowadzi bolid Formuły 1 w Hyde Parku
We wtorek po Grand Prix Wielkiej Brytanii o godzinie 10 rano Jacques Villeneuve poprowadzi bolid zespołu BMW Sauber F1 Team przez londyński Hyde Park. Podczas imprezy organizowanej przez oficjalnego partnera zespołu, firmę Intel, Andy Priaulx przejedzie BMW M6 po zamkniętym odcinku ulicy o długości 380 metrów. Villeneuve i Priaulx będą do dyspozycji mediów około 10:30. Dodatkowe informacje dostępne są na stronie www.intel.co.uk/londongp.
Historia toru
Tor Silverstone przeszedł wiele modernizacji od rozegrania tu pierwszej Grand Prix w 1950 r. W tym sezonie GP na położonym w hrabstwie Northampton odbędzie się po raz 40. Wyścigi o GP Wielkiej Brytanii odbywały się także w Aintree (pięć) i Brands Hatch (dwanaście). Anglia była także gospodarzem trzech wyścigów o Grand Prix Europy, w Brands Hatch (1983 i 1985 r.) oraz Donington Park (1993 r.).
Źródło: Oficjalna strona Roberta Kubicy / Proximus
KOMENTARZE