Paul di Resta zwycięzcą drugiego wyścigu DTM na Hockenheim (akt.)

Timo Glock został wyklyczony z wyników wyścigu.
08.05.1616:05
Nataniel Piórkowski
3373wyświetlenia


Paul di Resta zdominował rywalizację w drugim wyścigu weekendu DTM na torze Hockenheim, obejmując dzięki odniesionemu zwycięstwu prowadzenie w klasyfikacji generalnej mistrzostw.

Startujący z pierwszego pola kierowca Mercedesa idealnie wykorzystał moment zgaśnięcia czerwonych świateł i już po dwóch sektorach mógł pochwalić się solidną przewagą nad resztą stawki. W drugim zakręcie doszło jednak do incydentu, w którym uderzony przez Antonio Felixa da Costę Esteban Ocon wywiózł ze sobą z toru Bruno Spenglera i próbującego szukać drogi ucieczki Jamiego Greena.

W przeciwieństwie do di Resty, rozpoczynający zmagania z drugiego pola Augusto Farfus popisał się kiepskim startem i spadł za Garry'ego Paffetta i Maxime'a Martina. Chociaż po kilku okrążeniach Brazylijczykowi udało się przebić na trzecie miejsce, to jednak nie był w stanie zredukować oscylującej w granicach pięciu sekund straty do doświadczonego zawodnika Mercedesa.

Pomimo dość wolnego postoju di Resta powrócił na tor przed Pafettem i od razu zajął się budowaniem bezpiecznej przewagi. Zawodnik z angielskiego Bromley otrzymał z kolei karę przejazdu przez pit lane, nałożoną przez sędziów za niebezpieczny wyjazd ze stanowiska serwisowego, przez który mogło dojść do kolizji z kierującym się do swoich mechaników Robertem Wickensem.

Niezagrożony di Resta umacniał pozycję lidera, wpadając na metę z 13-sekundową przewagą nad Timo Glockiem i odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w DTM od 2010 roku. Na najniższym stopniu podium stanął Augusto Farfus, za którym uplasował się Martin odpierający presję płynącą ze strony odrabiającego straty po karze Paffetta. Dalej w tabeli znaleźli się Wickens i Tom Blomqvist. Nico Muller i Marco Wittmann skorzystali z kolei na szerokim wyjeździe Martina Tomczyka, do jakiego doszło w końcówce wyścigu na wjeździe w sekcję stadionową - cała trójka uzupełniła czołową dziesiątkę.

Aktualizacja: Po zakończeniu wyścigu i kontroli technicznej, sędziowie podjęli decyzję o wykluczeniu Glocka z wyników wyścigu z powodu niezgodności z regulaminem wymiarów pokrywy bagażnika. Oznacza to, że na drugie miejsce awansował Farfus, a na trzecie - Maxime Martin.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.Czas/strataPkt.
1Paul di Resta (3)Mercedes-AMG C63 DTM371h01m42,65425
2Augusto Farfus (18)BMW M4 DTM37+0:13,90518
3Maxime Martin (36)BMW M4 DTM37+0:14,49315
4Gary Paffett (2)Mercedes-AMG C63 DTM37+0:15,05512
5Robert Wickens (6)Mercedes-AMG C63 DTM37+0:19,37710
6Tom Blomqvist (31)BMW M4 DTM37+0:21,6908
7Nico Muller (51)Audi RS5 DTM37+0:22,2206
8Marco Wittmann (11)BMW M4 DTM37+0:23,7904
9Martin Tomczyk (100)BMW M4 DTM37+0:24,4542
10Mike Rockenfeller (99)Audi RS5 DTM37+0:31,3031
11Edoardo Mortara (48)Audi RS5 DTM37+0:50,053
12Maximilian Gotz (84)Mercedes-AMG C63 DTM37+0:56,722
13Adrien Tambay (27)Audi RS5 DTM37+1:02,408
14Christian Vietoris (8)Mercedes-AMG C63 DTM37+1:05,985
15Lucas Auer (22)Mercedes-AMG C63 DTM35+2 okr.
16Daniel Juncadella (12)Mercedes-AMG C63 DTM29+8 okr.
Niesklasyfikowani
17Miguel Molina (17)Audi RS5 DTM22
18Timo Scheider (10)Audi RS5 DTM18
19Mattias Ekström (5)Audi RS5 DTM16
20Antonio Felix da Costa (13)BMW M4 DTM11
21Bruno Spengler (7)BMW M4 DTM1
22Esteban Ocon (34)Mercedes-AMG C63 DTM0
23Jamie Green (53)Audi RS5 DTM0
Zdyskwalifikowani
24Timo Glock (16)BMW M4 DTM37
Pole position: Paul di Resta - 1:34,060 Najszybsze okrażenie: Paul di Resta - 1:35,335 na 16 okrążeniu