Trzeci dzień testów na torze Monza
Button najszybszy podczas ostatniego dnia testów w tym tygodniu na torze Monza
15.06.0619:15
1863wyświetlenia
Czwartek był trzecim i zarazem ostatnim dniem testów w tym tygodniu na torze Monza. Tym razem najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca Hondy, Jenson Button, pracując nad programem rozwojowym aerodynamiki w ramach przygotowań do oddzielonych od siebie tygodniową przerwą wyścigów w Ameryce Północnej. Po drugiej stronie garażu partner Brytyjczyka, Rubens Barrichello, skupił się na ogólnej pracy nad doskonaleniem ustawień bolidu RA106, a jego aktywność ograniczył niewielki problem z układem przeniesienia napędu. Tym niemniej stajnia z Brackley zaliczyła dzisiaj najwięcej okrążeń ze wszystkich zespołów uczestniczących w testach. Łącznie obydwaj główni kierowcy Hondy wraz z testerami Hondy przejechali w tym tygodniu ponad 700 okrążeń, czyli ponad 4000 kilometrów. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że tym razem rezultaty z testów znajdą swoje odzwierciedlenie w wynikach uzyskiwanych podczas wyścigów, bo jak dotąd japońska stajnia wydaje się być konkurencyjna tylko na testach.
Drugi czas uzyskał kierowca testowy zespołu BMW Sauber, Robert Kubica, tracąc niespełna 0.4 sekundy do Buttona. Polak przejął w czwartek bolid F1.06-07 od Nicka Heidfelda i testy przeprowadzał korzystając z typowych ustawień na szybki tor Monza, bowiem jego zadaniem były przygotowania do wrześniowej Grand Prix Włoch. Robert po raz pierwszy przeprowadzał testy za kierownicą bolidu F1 w konfiguracji aerodynamicznej zapewniającej niską siłę dociskową, tak więc było to dla niego bardzo cenne doświadczenie. Do jego obowiązków należało testowanie elementów aerodynamicznych, w tym tylnego skrzydła. Tymczasem Jacques Villeneuve, który uplasował się tuż za piątkowym testerem stajni z Hinwil na trzeciej pozycji (+0.7s), skupił się na przygotowaniach do domowej Grand Prix Kanady, a więc jego bolid był nastawiony na nieco większą silę dociskową. Kanadyjczyk najpierw sprawdzał nowe elementy aerodynamiczne, a potem testował opony Michelin przeznaczone do użycia na torze Indianapolis. Aktywność obydwu kierowców ograniczyła nieco zaplanowana na porę lunchu wymiana silników. Łącznie zespół zaliczył w tym tygodniu ponad 3700 kilometrów. Kolejne testy ekipa BMW będzie przeprowadzała w dniach 5-7 lipca na torze Jerez.
Odpowiednio na czwartej i siódmej pozycji uplasowali się reprezentanci Renault, Giancarlo Fisichella (+0.8s) i Heikki Kovalainen (+1.0s). Po wykonaniu większości zaplanowanych na ten tydzień zadań w poprzedni dwa dni, francuska stajnia w czwartek obłożyła swoich kierowców nieco lżejszym programem. Rano Fisichella kontynuował pracę nad zapewniającą niską siłę dociskową konfiguracją bolidu R26, z jakiej zespół zamierza korzystać w Grand Prix Kanady, a później potwierdził wybór opon na ten wyścig na podstawie pracy wykonanej w tym tygodniu, łącznie przejeżdżając niespełna 60 okrążeń. Kovalainen zaliczył tymczasem podobnie jak wczoraj kilka długodystansowych przejazdów sprawdzając degradację opon Michelin i przejechał blisko 110 okrążeń. Zespół pracował w tym tygodniu także na programem rozwojowym hamulców, jako że ten właśnie komponent bolidu jest poddawany wyjątkowo dużemu obciążeniu na torze im. Gillesa Villeneuve'a w Montrealu.
Szósty czas uzyskał Mark Webber, jako ostatni mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do Buttona. Australijczyk zastąpił w czwartek kierowcę testowego zespołu Williams, Alexa Wurza, kontynuując zapoczątkowane przez Austriaka testy nowych części do skrzyni biegów. Ponadto Webber sprawdzał alternatywne materiały do produkcji hamulców, a na zakończenie dnia sprawdzał różne mieszanki opon Bridgestone na Grand Prix Kanady. Nico Rosberg (P9, +1.2s) także testował opony, a ponadto pracował nad ustawieniami bolidu FW28 i uczestniczył w programie rozwojowym silnika Cosworth CA2006 V8. Niemiec wypróbował między innymi po raz pierwszy najnowszą wersję rozwojową tego silnika - Series 5.
Najszybszym z kierowców Toyoty ponownie okazał się Jarno Trulli, który uplasował się na ósmej pozycji mając niewiele ponad jedną sekundę straty do Buttona. Ralf Schumacher zamknął tymczasem pierwszą dziesiątkę, tracąc do swojego partnera niespełna 0.2 sekundy. Japońska stajnia - podobnie jak i inne zespoły obecne w tym tygodniu na torze Monza - skupiła się na przygotowaniach do wyścigów w Montrealu i Indianapolis. Ralf Schumacher obok testów opon Bridgestone i zawieszenia miał także sprawdzać różne konfiguracje tylnego skrzydła, jednak ze względu na problemy z elektroniką silnika nie zdążył się tym dzisiaj zająć. Ponadto obaj kierowcy pracowali nad doskonaleniem ustawień auta zapewniających małą siłę dociskową, w celu uzyskania jak najlepszej stabilności aerodynamicznej podczas hamowania. Japońska stajnia na tor Monza powróci w sierpniu, by dokończyć swoje przygotowania do wrześniowej Grand Prix Włoch.
Na 11 i 13 pozycji dzisiejsze testy ukończyli reprezentanci Red Bull Racing, David Coulthard i kierowca testowy Robert Doornbos, mając odpowiednio półtorej i ponad dwie sekundy straty do Buttona. Zespół sprawdzał w tym tygodniu przednie i tylne skrzydło zapewniające małą siłę dociskową, a także inne elementy aerodynamiczne do bolidu RB2. Obaj kierowcy testowali także opony Michelin na Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Doornbos ze względu na zatrucie pokarmowe przejechał wczoraj zaledwie 14 okrążeń. Późnym popołudniem zastąpił go jeden z kierowców Toro Rosso, Vitantonio Liuzzi, jednak Włoch zdążył zaliczyć zaledwie 15 kółek. Łączny dorobek stajni z Milton Keynes wyniósł w tym tygodniu 256 okrążeń.
Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów był kierowca Scuderia Toro Rosso, Vitantonio Liuzzi (P12, +1.7s). Włoch po zastąpieniu wczoraj cierpiącego na problemy z żołądkiem Doornbosa, tym razem zasiadł już w bolidzie swojego zespołu i kontynuował zapoczątkowane wczoraj przez Scotta Speeda przygotowania do dwóch wyścigów w Ameryce Północnej. Zespół po raz pierwszy w tym tygodniu miał możliwość przetestowania swojego bolidu STR1 w konfiguracji zapewniającej nisko siłę dociskową. Testy obejmowały także sprawdzanie opon Michelin na Grand Prix Kanady i Stanów Zjednoczonych oraz pracę nad hamulcami. Obaj kierowcy uzyskali bardzo zbliżone czasy, łącznie przejeżdżając w dwa dni ponad 170 okrążeń.
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Źródło: pitpass.com
Drugi czas uzyskał kierowca testowy zespołu BMW Sauber, Robert Kubica, tracąc niespełna 0.4 sekundy do Buttona. Polak przejął w czwartek bolid F1.06-07 od Nicka Heidfelda i testy przeprowadzał korzystając z typowych ustawień na szybki tor Monza, bowiem jego zadaniem były przygotowania do wrześniowej Grand Prix Włoch. Robert po raz pierwszy przeprowadzał testy za kierownicą bolidu F1 w konfiguracji aerodynamicznej zapewniającej niską siłę dociskową, tak więc było to dla niego bardzo cenne doświadczenie. Do jego obowiązków należało testowanie elementów aerodynamicznych, w tym tylnego skrzydła. Tymczasem Jacques Villeneuve, który uplasował się tuż za piątkowym testerem stajni z Hinwil na trzeciej pozycji (+0.7s), skupił się na przygotowaniach do domowej Grand Prix Kanady, a więc jego bolid był nastawiony na nieco większą silę dociskową. Kanadyjczyk najpierw sprawdzał nowe elementy aerodynamiczne, a potem testował opony Michelin przeznaczone do użycia na torze Indianapolis. Aktywność obydwu kierowców ograniczyła nieco zaplanowana na porę lunchu wymiana silników. Łącznie zespół zaliczył w tym tygodniu ponad 3700 kilometrów. Kolejne testy ekipa BMW będzie przeprowadzała w dniach 5-7 lipca na torze Jerez.
Odpowiednio na czwartej i siódmej pozycji uplasowali się reprezentanci Renault, Giancarlo Fisichella (+0.8s) i Heikki Kovalainen (+1.0s). Po wykonaniu większości zaplanowanych na ten tydzień zadań w poprzedni dwa dni, francuska stajnia w czwartek obłożyła swoich kierowców nieco lżejszym programem. Rano Fisichella kontynuował pracę nad zapewniającą niską siłę dociskową konfiguracją bolidu R26, z jakiej zespół zamierza korzystać w Grand Prix Kanady, a później potwierdził wybór opon na ten wyścig na podstawie pracy wykonanej w tym tygodniu, łącznie przejeżdżając niespełna 60 okrążeń. Kovalainen zaliczył tymczasem podobnie jak wczoraj kilka długodystansowych przejazdów sprawdzając degradację opon Michelin i przejechał blisko 110 okrążeń. Zespół pracował w tym tygodniu także na programem rozwojowym hamulców, jako że ten właśnie komponent bolidu jest poddawany wyjątkowo dużemu obciążeniu na torze im. Gillesa Villeneuve'a w Montrealu.
Szósty czas uzyskał Mark Webber, jako ostatni mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do Buttona. Australijczyk zastąpił w czwartek kierowcę testowego zespołu Williams, Alexa Wurza, kontynuując zapoczątkowane przez Austriaka testy nowych części do skrzyni biegów. Ponadto Webber sprawdzał alternatywne materiały do produkcji hamulców, a na zakończenie dnia sprawdzał różne mieszanki opon Bridgestone na Grand Prix Kanady. Nico Rosberg (P9, +1.2s) także testował opony, a ponadto pracował nad ustawieniami bolidu FW28 i uczestniczył w programie rozwojowym silnika Cosworth CA2006 V8. Niemiec wypróbował między innymi po raz pierwszy najnowszą wersję rozwojową tego silnika - Series 5.
Najszybszym z kierowców Toyoty ponownie okazał się Jarno Trulli, który uplasował się na ósmej pozycji mając niewiele ponad jedną sekundę straty do Buttona. Ralf Schumacher zamknął tymczasem pierwszą dziesiątkę, tracąc do swojego partnera niespełna 0.2 sekundy. Japońska stajnia - podobnie jak i inne zespoły obecne w tym tygodniu na torze Monza - skupiła się na przygotowaniach do wyścigów w Montrealu i Indianapolis. Ralf Schumacher obok testów opon Bridgestone i zawieszenia miał także sprawdzać różne konfiguracje tylnego skrzydła, jednak ze względu na problemy z elektroniką silnika nie zdążył się tym dzisiaj zająć. Ponadto obaj kierowcy pracowali nad doskonaleniem ustawień auta zapewniających małą siłę dociskową, w celu uzyskania jak najlepszej stabilności aerodynamicznej podczas hamowania. Japońska stajnia na tor Monza powróci w sierpniu, by dokończyć swoje przygotowania do wrześniowej Grand Prix Włoch.
Na 11 i 13 pozycji dzisiejsze testy ukończyli reprezentanci Red Bull Racing, David Coulthard i kierowca testowy Robert Doornbos, mając odpowiednio półtorej i ponad dwie sekundy straty do Buttona. Zespół sprawdzał w tym tygodniu przednie i tylne skrzydło zapewniające małą siłę dociskową, a także inne elementy aerodynamiczne do bolidu RB2. Obaj kierowcy testowali także opony Michelin na Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Doornbos ze względu na zatrucie pokarmowe przejechał wczoraj zaledwie 14 okrążeń. Późnym popołudniem zastąpił go jeden z kierowców Toro Rosso, Vitantonio Liuzzi, jednak Włoch zdążył zaliczyć zaledwie 15 kółek. Łączny dorobek stajni z Milton Keynes wyniósł w tym tygodniu 256 okrążeń.
Ostatnim uczestnikiem dzisiejszych testów był kierowca Scuderia Toro Rosso, Vitantonio Liuzzi (P12, +1.7s). Włoch po zastąpieniu wczoraj cierpiącego na problemy z żołądkiem Doornbosa, tym razem zasiadł już w bolidzie swojego zespołu i kontynuował zapoczątkowane wczoraj przez Scotta Speeda przygotowania do dwóch wyścigów w Ameryce Północnej. Zespół po raz pierwszy w tym tygodniu miał możliwość przetestowania swojego bolidu STR1 w konfiguracji zapewniającej nisko siłę dociskową. Testy obejmowały także sprawdzanie opon Michelin na Grand Prix Kanady i Stanów Zjednoczonych oraz pracę nad hamulcami. Obaj kierowcy uzyskali bardzo zbliżone czasy, łącznie przejeżdżając w dwa dni ponad 170 okrążeń.
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
Czasy uzyskane w czwartek na torze Monza (5,793 km) | ||||||
Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Jenson Button | Honda | RA106 V8 | mic | 1:22.917 | 136 |
1 | Robert Kubica | BMW Sauber | F1.06 V8 | mic | 1:23.318 | 90 |
1 | Jacques Villeneuve | BMW Sauber | F1.06 V8 | mic | 1:23.650 | 123 |
1 | Giancarlo Fisichella | Renault | R26 V8 | mic | 1:23.790 | 57 |
1 | Rubens Barrichello | Honda | RA106 V8 | mic | 1:23.868 | 89 |
1 | Mark Webber | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:23.916 | 85 |
1 | Heikki Kovalainen | Renault | R26 V8 | mic | 1:23.940 | 109 |
1 | Jarno Trulli | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:24.040 | 68 |
1 | Nico Rosberg | Williams Cosworth | FW28 V8 | bri | 1:24.169 | 80 |
1 | Ralf Schumacher | Toyota | TF106 V8 | bri | 1:24.232 | 64 |
1 | David Coulthard | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:24.423 | 80 |
1 | Vitantonio Liuzzi | STR Cosworth | STR01 V10 | mic | 1:24.670 | 98 |
1 | Robert Doornbos | RBR Ferrari | RB2 V8 | mic | 1:25.080 | 70 |
KOMENTARZE