Hamilton skorzysta z nadprogramowych podzespołów na Spa lub Monzy

Brytyjczyk korzysta już z piątej turbosprężarki oraz generatora energii cieplnej
02.08.1621:04
Mateusz Szymkiewicz
2460wyświetlenia


Lewis Hamilton ujawnił, że zdecyduje się skorzystać z nadprogramowych podzespołów podczas Grand Prix Belgii lub Włoch.

Brytyjczyk ze względu na problemy techniczne na początku sezonu korzysta już z piątej turbosprężarki oraz generatora energii cieplnej. W tej sytuacji 31-latek będzie zmuszony do skorzystania z podzespołów z nadprogramowej puli, co wiąże się z karnym cofnięciem na starcie i jak ujawnił kierowca w rozmowach z dziennikarzami, ten moment nadejdzie podczas zmagań na Spa lub Monzy po letniej przerwie.

Na szczęście wystarczająco zaoszczędziłem mój silnik, więc może być użyty w następnym wyścigu. To wydarzy się [kary] na Spa lub Monzy, ponieważ zbliżam się do limitu moich podzespołów - powiedział Lewis Hamilton.

Pod względem pozostałych elementów jednostki napędowej kierowca Mercedesa znajduje się w dosyć komfortowej sytuacji, ponieważ aktualnie korzysta z trzeciego silnika spalinowego oraz generatora energii kinetycznej. Z kolei partner Hamiltona - Nico Rosberg, do tej pory napoczął tylko trzecią pulę podzespołów.

KOMENTARZE

18
FM WMR
03.08.2016 09:28
Po wyścigu Hamilton powiedział ,że na 2okrążeniu skręcił silnik żeby go oszczędzić.Na pewno po letniej przerwie Mercedes wprowadzi jakieś udoskonalenia do silników żeby byli jeszcze mocniejszym liderem,do tego Lewisowi mogą powymieniać co tylko chcą i nawet ruszając z końca stawki raczej na pewno dostanie się chociaż na 7lokatę ,która zapewni mu i tak utrzymanie fotela lidera.Tam(w Mercedesie)pracują naprawdę tęgie umysły od strategii.
Gerard
03.08.2016 01:38
Można oszczędzić sprzęt, jadąc po prostu wolniej o 0,3 sekundy na okrążeniu niż można by pojechać. Zobaczcie co Hamilton zrobil z McLarenem w 2012 roku. Patrząc na samo tempo, zniszczył Buttona niesamowicie, ale co z tego, skoro tamtego bolidu w takim tempie nie dało się dowieść do mety i stad awarie Hamiltona w momentach, gdy przewodził stawce. Gdyby trochę opuścił, może zamiast zwycięstwa byłoby tylko trzecie miejsce, ale przecież 15 pkt to zdecydowanie więcej niż 0 i kto wie, czy Hamilton nie zostałby mistrzem świata. Na początku obecnego sezonu mieliśmy powrot „dawnego" Hamiltona jezdzacego ile fabryka dala, ale jednak później zdobyte w przeszlosci doświadczenie dało o sobie znać i w środkowej fazie sezonu Hamilton jest wolny, ale za to skuteczny. Dużo Anglik musiał przejść, aby stać się kierowca jezdzacym z głową, ale słodkim efektem tych wysiłków są zdobywane seryjnie wręcz tytuły.
enstone
03.08.2016 12:41
[quote="Karol24"]Hamilton miał dwie awarie świeżo założonej turbiny i MGU-H. Reszty elementów spokojnie wystarczy mu pięć w sezonie.[/quote] No właśnie - awarie świeżo założonej. Turbina to nie jest element taki jak żarówka "działa, nie działa". Podejrzewam jakieś mocne wady konstrukcyjne.
ekwador15
03.08.2016 10:57
@pro100 jeszcze w Baku miał lepsze czasy sektorów we wszystkich kółkach, które Lewis zepsuł bo też byłoby P1 ale bład i złamane zawieszenie zniszczyły to. Teoria, że ktoś bardziej zajeżdża części to największa głupota jaka może być. Można w wyścigu je oszczędzać, ale w kwali Nico i Lewis jeżdzą na takich samych ustawieniach jednostki i nie ma to nic do rzeczy. Oni mają jakiś tryb kwalifikacyjny, w którym po naładowaniu baterii do pełna mogą osiągnąc 950 koni z doładowaniem, które ma miejsce 33,3 sekundy podczas okrążenia.
pro100
03.08.2016 10:25
[quote="Gerard"]Teraz się trochę uspokoił, jeździ oszczędnie, co spowodowało, że Rosberg wygrał dwie ostatnie sesje kwalifikacyjne[/quote] Czy Ty w ogóle oglądasz wyścigi i te sesje kwalifikacyjne? Węgry - Hamilton cisną i gdyby nie podwójna żółta to miałby PP Niemcy - Hamilton cisną, w pierwszy sektorze miał czas lepszy od Rosberga, popełnił błąd i zajął drugie miejsce. W żadnym wypadku wygrane PP Rosberga nie są skutkiem odpuszczenia, czy uspokojenia jazdy Hamiltona.
Gerard
03.08.2016 10:07
Na początku roku Hamilton zajeżdżał sprzęt, bo po prostu chciał natychmiast zdominować Rosberga i jeździł "ostrzej" niż pozwalał na to bolid. To zachowanie odbiło się przeciwko niemu. Teraz się trochę uspokoił, jeździ oszczędnie, co spowodowało, że Rosberg wygrał dwie ostatnie sesje kwalifikacyjne, ale problemy techniczne z bolidem i tak nie pozwoliły Niemcomi tej przewagi wykorzystać w samych już wyścigach.
ekwador15
03.08.2016 08:13
Gdyby był o 1 wyścig mniej w sezonie to musiałoby im starczyć po 4 elementy tylko... a tak regulamin przewiduje, ze jak wiecej niz 20 wyścigów to może być 5.
Karol24
03.08.2016 08:10
@enstone Hamilton miał dwie awarie świeżo założonej turbiny i MGU-H. Reszty elementów spokojnie wystarczy mu pięć w sezonie. Ale tych dwóch zostały mu trzy na 21 wyścigów.
ekwador15
03.08.2016 07:41
Co to za chora opinia, że Lewis zajeżdża podzespoły, zużywa tak samo jak Nico. Nie jego wina, że wyjechał na kwalifikacje i od razu turbina padła z przebiegiem kilku kilometrów. [quote="Sasilton"][/quote] Kara 10 miejsc do tytułu jest za 3 reprymendy, ale dwie z nich muszą dotyczyć jazdy, więc on ma juz dwie za jazdę. To teraz wystarczy ze nie przyjdzie na konferencje czy się spóźni na jakieś oficjalne spotkanie z dziennikarzami czy nie wezmie udziału w paradzie kierowców i za to też można dostać reprymendę. To jak bedzie chcial upolować, to nie problem ;)
Sasilton
03.08.2016 06:51
[quote="impr"]W sumie zastanawiam się, dlaczego nie doprowadzili do sytuacji, w której w GP Niemiec startuje już ze wszystkimi elementami z 5-tej puli, a potem w ciągu jednego weekendu wymieni ze 3 razy na 6-te, 7-me i 8-me. Wtedy miałby zupełnie komfortową sytuację do końca sezonu, bo ma 3 zestawy, a do tego te elementy, które zostały celowo wymienione za wcześnie.[/quote] Niektórzy pisali że Lewis polował na trzecią reprymendę w tamten weekend, ale mu nie wyszło i startował z normalnym silnikiem.
piro
02.08.2016 09:43
Gdyby ktoś chciał aktualne dane z FIA (28 lipca) to można podejrzeć tutaj: www.fia.com/file/45768/download?token=RnDhl7S1
mariusz0608
02.08.2016 09:19
Niczego HAM nie "zajeżdża". Zawsze w wyścigu ma jedne z niższych zużyć paliwa w stawce. Te silniki i cały osprzęt są nowością w tym sporcie. To układy hybrydowe wytwarzane w technologi hi-end na potrzeby F1, których stopień skomplikowania i wyrafinowania można porównać wyłącznie z NASA. Te ustrojstwa są ciągle w trakcie jeszcze wczesnego rozwoju, wobec czego wychodzą jakieś tam mankamenty, a za nimi usterki.
Satch
02.08.2016 08:38
[quote="Gerard"]Ciekawe, czy te napoczęte elementy wystarczą mu do końca sezonu. Hamilton zajeżdża sprzęt, którym jeździ, więc może być różnie. [/quote] Tak, szczególnie było to widać w GP Węgier... buhahaha
Gerard
02.08.2016 08:11
Ciekawe, czy te napoczęte elementy wystarczą mu do końca sezonu. Hamilton zajeżdża sprzęt, którym jeździ, więc może być różnie.
impr
02.08.2016 08:05
@--- W sumie zastanawiam się, dlaczego nie doprowadzili do sytuacji, w której w GP Niemiec startuje już ze wszystkimi elementami z 5-tej puli, a potem w ciągu jednego weekendu wymieni ze 3 razy na 6-te, 7-me i 8-me. Wtedy miałby zupełnie komfortową sytuację do końca sezonu, bo ma 3 zestawy, a do tego te elementy, które zostały celowo wymienione za wcześnie.
---
02.08.2016 07:58
@impr Wszystko się wlicza. Ciekawe ile razy podczas weekendu Hamilton wymieni te cacka. Bo z tego co rozumiem, teoretycznie może wymienić część silnika na nową po każdej sesji, kara i tak będzie ta sama, a w razie awarii w innym wyścigu weźmie używaną już jednostkę. Używaną podczas jednej sesji, ale mimo wszystko używaną, i idealnie działającą.
impr
02.08.2016 07:54
Czy jeśli Hamilton użyje w treningu czegoś z 6-tej puli, a potem na przykład w kwalifikacjach/wyścigu z 7-mej, to oba zostaną oficjalnie napoczęte, czy treningi nie wliczają się do tej statystyki?
enstone
02.08.2016 07:43
Kiedyś były takie fajne tabele kto, co i ile zużył może by to przywrócić. Dziwne, że w bolidzie Hamiltona zostały zarżnięte już 4 turbiny, jakieś błędy projektowe czy co bo nie chce mi się wierzyć w jakieś oczywiste sprawy podczas normalnej obsługi turbiny.