Toyota TF106B - analiza techniczna
TF106B reprezentuje ostatni krok ewolucji, która rozpoczęła się podczas Grand Prix Japonii 2005
02.07.0612:16
4732wyświetlenia
&,artykuly/toyota/tf106b_01.jpg,,
Bolid Toyota TF106B reprezentuje ostatni krok ewolucji, która rozpoczęła się zeszłego roku podczas Grand Prix Japonii, gdzie w TF105B zastosowano nowe przednie zawieszenie. Model ten ma nowe podwozie bez kila pośrodku, by lepiej wykorzystać wszystkie korzyści aerodynamiczne nowego układu. Ma także nową geometrię zawieszenia ze zmienionym kątem popychacza. To rozwiązanie wymusiło pojawienie się małych wybrzuszeń na górze nadwozia przypominających oczy aligatora, które są punktem mocowania wahacza.
&,artykuly/toyota/tf106b_02.jpg,,
TF106 zachował ten sam rozstaw osi co TF105, co w związku z faktem, że silnik V8 jest krótszy od V10, wymagało zastosowania specjalnej przekładki pomiędzy silnikiem i nadwoziem (2), która zmniejszała sztywność całej konstrukcji.
Nowe nadwozie TF106B posiada dłuższy zbiornik paliwa (1) w celu zrekompensowania tej różnicy w długości.
&,artykuly/toyota/tf106b_03.jpg,,
To jest przekładka (o długości 10 cm), która była wykorzystywana w TF106 do Grand Prix Hiszpanii w celu zachowania takiego samego rozstawu osi jak w TF105.
Źródło: Toyota
Bolid Toyota TF106B reprezentuje ostatni krok ewolucji, która rozpoczęła się zeszłego roku podczas Grand Prix Japonii, gdzie w TF105B zastosowano nowe przednie zawieszenie. Model ten ma nowe podwozie bez kila pośrodku, by lepiej wykorzystać wszystkie korzyści aerodynamiczne nowego układu. Ma także nową geometrię zawieszenia ze zmienionym kątem popychacza. To rozwiązanie wymusiło pojawienie się małych wybrzuszeń na górze nadwozia przypominających oczy aligatora, które są punktem mocowania wahacza.
&,artykuly/toyota/tf106b_02.jpg,,
TF106 zachował ten sam rozstaw osi co TF105, co w związku z faktem, że silnik V8 jest krótszy od V10, wymagało zastosowania specjalnej przekładki pomiędzy silnikiem i nadwoziem (2), która zmniejszała sztywność całej konstrukcji.
Nowe nadwozie TF106B posiada dłuższy zbiornik paliwa (1) w celu zrekompensowania tej różnicy w długości.
&,artykuly/toyota/tf106b_03.jpg,,
To jest przekładka (o długości 10 cm), która była wykorzystywana w TF106 do Grand Prix Hiszpanii w celu zachowania takiego samego rozstawu osi jak w TF105.
Źródło: Toyota
KOMENTARZE