Toyota TF106B - analiza techniczna

TF106B reprezentuje ostatni krok ewolucji, która rozpoczęła się podczas Grand Prix Japonii 2005
02.07.0612:16
deZZember
4732wyświetlenia
&,artykuly/toyota/tf106b_01.jpg,,
Bolid Toyota TF106B reprezentuje ostatni krok ewolucji, która rozpoczęła się zeszłego roku podczas Grand Prix Japonii, gdzie w TF105B zastosowano nowe przednie zawieszenie. Model ten ma nowe podwozie bez kila pośrodku, by lepiej wykorzystać wszystkie korzyści aerodynamiczne nowego układu. Ma także nową geometrię zawieszenia ze zmienionym kątem popychacza. To rozwiązanie wymusiło pojawienie się małych wybrzuszeń na górze nadwozia przypominających oczy aligatora, które są punktem mocowania wahacza.

&,artykuly/toyota/tf106b_02.jpg,,

TF106 zachował ten sam rozstaw osi co TF105, co w związku z faktem, że silnik V8 jest krótszy od V10, wymagało zastosowania specjalnej przekładki pomiędzy silnikiem i nadwoziem (2), która zmniejszała sztywność całej konstrukcji.

Nowe nadwozie TF106B posiada dłuższy zbiornik paliwa (1) w celu zrekompensowania tej różnicy w długości.

&,artykuly/toyota/tf106b_03.jpg,,
To jest przekładka (o długości 10 cm), która była wykorzystywana w TF106 do Grand Prix Hiszpanii w celu zachowania takiego samego rozstawu osi jak w TF105.

Źródło: Toyota

KOMENTARZE

5
kuba_new
02.07.2006 08:24
fajne
jaguar666
02.07.2006 03:33
Powiększony zbiornik paliwa, czyli jak zrobili dobry bolid, to zyskali podwójnie.
Falarek
02.07.2006 12:26
Pamiętam te kombinacje z rozstawem osi w Ferrari F300 z 1998roku kiedy to rewolucyjny McLaren MP4/13 Neweya z dużym rozstawem osi był piekielnie szybki. Wtedy Ferrari między Silnikiem a nadwoziem też stosowało taka przekąldke ale tylko po to by przedlućyć rozstaw osi. W Spa im nie wyszlo ale w Monza było 1MSCH 2Irvine na mecie. To były czasy.
Metalpablo
02.07.2006 11:34
Między innymi za to lubie toyote tzn.za dużą ilośc informacji o swoim bolidzie,w ten sposób można sporo dowiedzieć się o budowie bolidu.
buran
02.07.2006 11:29
ha sluszne zmiany