AMuS: Toyota rozważa aplikację o dwunaste zgłoszenie
Przepisy przewidują stawkę F1 liczącą dwadzieścia cztery samochody.
26.11.2419:59
5wyświetlenia
Embed from Getty Images
Auto Motor und Sport informuje, że Toyota realnie bierze pod uwagę możliwość powrotu do stawki Formuły 1.
W poniedziałkowy wieczór ogłoszono, że od sezonu 2026 do mistrzostw dołączy General Motors, wystawiając zespół rywalizujący pod identyfikacją Cadillac. Decyzja o włączeniu amerykańskiego giganta wiąże się z poszerzeniem stawki do jedenastu uczestników, na co pozwalają przepisy FIA, przewidujące mistrzostwa z udziałem dwunastu ekip.
Według ustaleń Auto Motor und Sport, aplikację o dwunaste zgłoszenie ma rozważać koncern Toyoty. Japoński producent był obecny w Formule 1 w latach 2002-2009, wycofując się zniechęcony brakiem większych sukcesów przy ogromnych nakładach na projekt zespołu.
Aktualnie Toyota rywalizuje z powodzeniem w Długodystansowych Mistrzostwach Świata oraz Rajdowych Mistrzostwach Świata. Z kolei we wrześniu koncern nawiązał techniczną współpracę z Haasem, oferując mu dostęp do swojej fabryki w Kolonii oraz zasobów.
Oficjalnie współpraca na linii Toyota-Haas ma służyć jako pomost dla inżynierów producenta, jednakże decyzja o związaniu się ze stajnią z Kannapolis uważana jest jako badanie gruntu przed potencjalnym powrotem do Formuły 1.
Auto Motor und Sport informuje, że Toyota realnie bierze pod uwagę możliwość powrotu do stawki Formuły 1.
W poniedziałkowy wieczór ogłoszono, że od sezonu 2026 do mistrzostw dołączy General Motors, wystawiając zespół rywalizujący pod identyfikacją Cadillac. Decyzja o włączeniu amerykańskiego giganta wiąże się z poszerzeniem stawki do jedenastu uczestników, na co pozwalają przepisy FIA, przewidujące mistrzostwa z udziałem dwunastu ekip.
Według ustaleń Auto Motor und Sport, aplikację o dwunaste zgłoszenie ma rozważać koncern Toyoty. Japoński producent był obecny w Formule 1 w latach 2002-2009, wycofując się zniechęcony brakiem większych sukcesów przy ogromnych nakładach na projekt zespołu.
Aktualnie Toyota rywalizuje z powodzeniem w Długodystansowych Mistrzostwach Świata oraz Rajdowych Mistrzostwach Świata. Z kolei we wrześniu koncern nawiązał techniczną współpracę z Haasem, oferując mu dostęp do swojej fabryki w Kolonii oraz zasobów.
Oficjalnie współpraca na linii Toyota-Haas ma służyć jako pomost dla inżynierów producenta, jednakże decyzja o związaniu się ze stajnią z Kannapolis uważana jest jako badanie gruntu przed potencjalnym powrotem do Formuły 1.
W kolejnych pięciu latach do jedenastego zespołu może dołączyć dwunasty. Regulacje przewidują maksymalną liczbę dwunastu zgłoszeń i po doświadczeniach z Cadillakiem, Formuła 1 nie chce wykluczać kolejnej nowej ekipy, szczególnie jeżeli może to być Toyota. W następnych latach będzie ona partnerem Haasa, co może doprowadzić do reaktywacji fabrycznego zespołu- podaje Auto Motor und Sport.