Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Brazylii
Dwa postoje najbardziej prawdopodobnym scenariuszem na wyścig. Decydująca będzie pogoda.
13.11.1610:49
743wyświetlenia
Interlagos, 12 listopada 2016 - Lewis Hamilton z Mercedesa wystartuje do niedzielnej Grand Prix Brazylii z pole position, po uzyskaniu czasu 1.10,736 na miękkich oponach.
Od początku do końca kwalifikacji korzystano tylko z miękkiej mieszanki. To oznacza, że jeśli niedzielna rywalizacja rozpocznie się na suchej nawierzchni, to pierwsza dziesiątka wystartuje do wyścigu na używanym miękkim ogumieniu.
Prognoza pogody na niedzielę pozostaje niepewna, ale wszystkie segmenty kwalifikacji odbyły się na suchym torze. Rankiem padał deszcz i w trzeciej sesji treningowej poza slickami korzystano także z opon deszczowych i przejściowych.
Temperatury nawierzchni i powietrza były wyraźnie niższe niż w piątek. Sesja rozpoczęła się przy zachmurzonym niebie i w temperaturze 21 stopni Celsjusza, a pomiar nawierzchni wykazywał 26 stopni.
Najbardziej prawdopodobną strategią na niedzielny wyścig są dwa pit stopy, ale jest pewne pole do manewru i zespoły będą starały się tak dobrać okno zjazdu na zmianę, by wykorzystać luki między rywalami na torze - o które na Interlagos jest szczególnie trudno. W ciepłych warunkach zaobserwowano duży poziom degradacji miękkiej mieszanki, więc ci, którzy wystartują na pośrednich oponach, będą mieli dobrą okazję do zastosowania alternatywnej strategii, z dłuższym pierwszym przejazdem.
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery:
Mieliśmy do czynienia ze znacznie niższymi temperaturami nawierzchni i powietrza niż w piątek, co z kolei miało przełożenie na zachowanie opon. Deszcz wczoraj i dziś rano zmył dużo gumy odłożonej wcześniej na torze, zerując cykl ewolucji nawierzchni. Różnica w tempie pomiędzy pośrednią i miękką mieszanką jest dość duża, więc w kwalifikacjach korzystano tylko z tego drugiego rodzaju ogumienia. Właśnie na nim wyścig rozpocznie pierwsza dziesiątka, ale przy zmiennej pogodzie i relatywnie wysokim poziomie degradacji miękkiej mieszanki trudno będzie przewidzieć optymalną strategię na niedzielny wyścig.
DZISIEJSZE ZACHOWANIE OPON:
Twarde: nie odegrały istotnej roli dzisiaj, ale mogą być wykorzystane razem z pośrednimi w wyścigu.
Pośrednie: ponownie nieobecne w kwalifikacjach, ale jeśli będzie sucho, powinny odegrać kluczową rolę w niedzielę.
Miękkie: wykorzystywane od początku do końca w kwalifikacjach, z przewagą prędkości ponad jednej sekundy nad pośrednimi.
NAJLEPSZE CZASY W 3. TRENINGU
1. N. Rosberg 1.11,740 miękkie nowe
2. L. Hamilton 1.11,833 miękkie nowe
3. S. Vettel 1.11,959 miękkie nowe
OPONY WYKORZYSTYWANE PRZEZ PIERWSZĄ 10. W KWALIFIKACJACH:
Hamilton: 1.10,736 - miękkie nowe
Rosberg: 1.10,838 - miękkie nowe
Raikkonen: 1.11,404 - miękkie nowe
Verstappen: 1.11,485 - miękkie nowe
Vettel: 1.11,495 - miękkie nowe
Ricciardo: 1.11,540 - miękkie nowe
Grosjean: 1.11,937 - miękkie nowe
Hulkenberg: 1.12,104 - miękkie nowe
Perez: 1.12,165 - miękkie nowe
Alonso: 1.12,266 - miękkie nowe
NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ NA POSZCZEGÓLNYCH MIESZANKACH:
TWARDE E. Gutierrez (Haas) 21 okrążeń
POŚREDNIE F. Nasr (Sauber) 31 okrążeń
MIĘKKIE N. Rosberg (Mercedes) 22 okrążenia
PRZEJŚCIOWE P. Wehrlein (Manor) 1 okrążenie
DESZCZOWE N. Rosberg (Mercedes) 2 okrążenia
NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI:
TWARDE N. Hulkenberg (Force India) 1.14,358
POŚREDNIE L. Hamilton (Mercedes) 1.13,157
MIĘKKIE L. Hamilton (Mercedes) 1.10,736