Informacja Pirelli przed GP Rosji
Poziom degradacji należy do najniższych w roku: ograniczone wymagania przed oponami.
25.04.1708:46
591wyświetlenia
Mediolan, 24 kwietnia 2017 - Formuła 1 udaje się w stronę Europy, z przystankiem na Grand Prix Rosji w Soczi, gdzie pierwszy wyścig rozegrano w 2014 roku. Nawierzchnia toru jest gładka, a spodziewane warunki atmosferyczna mają być łagodne, stąd też po raz drugi w tym roku nominowano trzy najmiększe mieszanki w gamie. Po raz pierwszy w Rosji pojawi się mieszanka ultramiękka. W poprzednich edycjach tych zawodów zwycięzca zawsze stosował strategię jednego pit stopu.
TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Ultramiękka „fioletowa”
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”
TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• Poziom degradacji należy do najniższych w roku: ograniczone wymagania przed oponami.
• Łagodne warunki atmosferyczne ograniczają także degradację termiczną.
• Zakręty 2 i 13 to strefy najmocniejszego hamowania, z ryzykiem spłaszczenia opon.
• W ostatnim sektorze najważniejsza jest trakcja, podobnie jak w Abu Zabi.
• Tor jest rzadko używany poza weekendem Grand Prix, stąd „zielona” nawierzchnia na początku weekendu.
• Najbardziej wymagający jest Zakręt 3: lewy o wielu wierzchołkach, przypominający Zakręt 8 z Turcji.
• Najciężej pracuje prawa przednia opona.
MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Wyścig odbywa się po dwudniowych testach w Bahrajnie, więc ciekawie będzie sprawdzić, w jaki sposób lekcje z tej sesji przeniosą się na osiągi na torze oraz zarządzanie oponami w Rosji. Teoretycznie, przy niedużych wymaganiach toru w Soczi i przy bardziej wytrzymałych tegorocznych oponach, zanosi się na dość prostą strategię jednego pit stopu. Jednak po raz pierwszy zabieramy tam ultramiękkie opony i nie wiadomo, jaki będzie tego efekt w połączeniu z nową generacją samochodów. Różnica w osiągach pomiędzy najmiększymi mieszankami jest relatywnie niewielka, więc wszystkie trzy rodzaje ogumienia są potencjalnie dobrymi oponami na wyścig w Soczi.
CO NOWEGO?
• Pirelli po raz pierwszy zabiera do Rosji ultramiękką mieszankę, dobrze dostosowaną do asfaltu o niskim poziomie szorstkości.
• Od Australii do Hiszpanii zespoły mają identyczny przydział opon: siedem zestawów z najmiększej dostępnej na dany weekend mieszanki, cztery z środkowej i dwa z najtwardszej. W Australii są to odpowiednio opony ultramiękkie, supermiękkie i miękkie. Począwszy od Monako, wracają normalne zasady: zespoły będą wybierały 10 z 13 zestawów. Pirelli poinformuje o wybranych oponach we wtorek, 10 dni przed wyścigiem.
MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA BAHRAJN (SLICKI)
21,5 psi (przód) | 21,0 psi (tył)
MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-3,25° (przód) | -2,00° (tył)