Informacja Pirelli przed GP Austrii
Dobór mieszanek jest taki sam jak przed rokiem, możliwy jeden lub dwa postoje.
06.07.1722:22
827wyświetlenia
Red Bull Ring ma pewne cechy wspólne z kilkoma torami o niskiej przyczepności, na których rozegrano wyścigi poprzedzające Grand Prix Austrii: mowa tu o śliskiej nawierzchni i dość ograniczonych siłach działających w osi poprzecznej. W przeciwieństwie do Azerbejdżanu, Kanady i Monako jest to stały tor wyścigowy, skrócona wersja oryginalnego Osterreichringu. Nadaje to temu obiektowi klasyczny klimat, a duże fragmenty pętli są widoczne z dowolnego punktu widokowego.
Okrążenie należy do najkrótszych w sezonie. W Austrii w użyciu będą trzy najmiększe mieszanki w gamie Pirelli dla Formuły 1: miękkie P Zero „żółte”, supermiękkie P Zero „czerwone” oraz ultramiękkie P Zero „fioletowe”. Takie ogumienie powinno być dobrze dostosowane do pagórkowatego Red Bull Ringu, zapewniając właściwy kompromis pomiędzy czasem dogrzania, osiągami oraz wytrzymałością.
TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Ultramiękka „fioletowa”
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”
TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• W 2016 wymieniono nawierzchnię na niemal całej długości, obecnie należy do najgładszych w kalendarzu.
• Dobór mieszanek jest taki sam jak przed rokiem, możliwy jeden lub dwa postoje.
• Położenie i lokalne warunki oznaczają nieprzewidywalną pogodę przez cały weekend.
• W zeszłym roku zaobserwowano nieznaczne ziarnienie na ultramiękkiej mieszance, ale w przypadku opon generacji 2017 jest to mało prawdopodobne, dotychczas odnotowano praktycznie zerowe ziarnienie.
• Pierwsze dwa sektory są szybkie i płynne, ostatni jest wolniejszy i bardziej techniczny.
• Nitka toru prowadzi po pagórkowatym terenie, nie brakuje trudnych hamowań na podjazdach, gdzie łatwo popełnić błąd.
MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Naturalnym wyborem na taki rodzaj toru są trzy najmiększe mieszanki w naszej gamie. Mimo to doświadczenie z przeszłości podpowiada, że Austria potrafi przynieść niespodzianki. Na miejscu przekonamy się, czy bardziej prawdopodobną strategią jest jeden czy dwa pit stopy, ale ważna też będzie elastyczność ze strony zespołów. Kluczowymi aspektami w Austrii są siły działające w osi wzdłużnej - trakcja i hamowanie - a nie w osi poprzecznej, czyli w zakrętach. Jednakże wciąż pozostają spore szanse na pobicie rekordu okrążenia, tak jak miało to miejsce w Baku.
CO NOWEGO?
• Nie ma większych różnic na Red Bull Ringu w porównaniu z poprzednim sezonem.
• Pirelli pracowało ostatnio w innej słynnej górskiej lokalizacji: nowy, całkowicie elektryczny samochód Acura przejechał słynny wyścig górski Pikes Peak na slickach P Zero.
MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA AUSTRIĘ (SLICKI)
21,5 psi (przód) | 19,5 psi (tył)
MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-3,50° (przód) | -2,00° (tył)