Honda chce uniknąć kar dla Alonso podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii

Po piątkowych treningach uszkodzeniu uległ generator energii cieplnej
09.07.1710:36
Mateusz Szymkiewicz
1228wyświetlenia


Yusuke Hasegawa ujawnił, że Honda chce uniknąć kar dla Fernando Alonso za wymianę podzespołów podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Japoński producent przygotował na rundę na Red Bull Ringu trzecią generację swojej tegorocznej jednostki. Mimo to po piątkowych treningach zostały wykryte problemy z generatorem energii cieplnej i w związku z tym inżynierowie porzucili na resztę weekendu nowy układ napędowy, na rzecz wcześniejszej wersji.

Obecnie zamontowane MGU-H w bolidzie Alonso było wykorzystywane podczas Grand Prix Monako oraz Kanady i jak ujawnił szef projektu F1 Hondy, rozważany jest scenariusz, w którym Hiszpan będzie korzystał ze starego podzespołu, by uniknąć kary cofnięcia o dziesięć miejsc na Silverstone. Generator energii cieplnej wykorzystywane w piątek był w najnowszej specyfikacji, więc jesteśmy rozczarowani jego awarią. To była wersja z ostatniego wyścigu, lecz nie jest ona najlepsza i musimy ją zmodyfikować. Musimy to rozważyć [karę na Silverstone], na ten moment jeszcze nie zapadła żadna decyzja. Wydaje mi się, że kolejną karę przyjmiemy na Silverstone lub Hungaroringu, ale to dopiero się okaże. - powiedział Yusuke Hasegawa.

Według Autosportu, McLaren może zainstalować do bolidu Alonso całkowicie nową jednostkę na Grand Prix Wielkiej Brytanii i tym samym wystartować z końca stawki. Z racji szybkiej konfiguracji toru Silverstone, stajnia z Woking może chcieć uniknąć kar na Hungaroringu, gdzie szanse na zdobycz punktową będą dużo większe.

KOMENTARZE

3
dejacek
09.07.2017 08:00
dla mnie to jest jeden wielki cyrk. Niech mi ktoś wytłumaczy czemu służą kary za wymianę zepsutych części w bolidach. Co dalej, będą się ścigać Corsami bo osiągają przebiegi 150 kkm?
piro
09.07.2017 11:00
Tylko że ciężko rozdzielić karę dla zespołu od kary dla kierowcy w tym przypadku. Nie mogą cofnąć zespołu bez cofania kierowcy. Kary dla zespołów mogą być tylko pieniężne ale w przypadku bogatych zespołów mogło by dojść do sytuacji gdy w każdym wyścigu mieliby nowy silnik.
Aeromis
09.07.2017 09:42
Ostatnio Mark Webber bardzo mądrze powiedział, że czas rozdzielić kary dla zespołu od kar dla kierowców, w końcu punktacje są dwie i nie powinno się krzywdzić kierowców. Te igraszki z karami za wymianę części to jest parodia.