Informacja Pirelli przed GP Włoch

Mocne uderzenia o wysokie tarki są sprawdzianem struktury opon.
29.08.1713:31
informacja prasowa
1129wyświetlenia
Embed from Getty Images

Na swój domowy wyścig na Monzy firma Pirelli przywozi pośrednią, miękką i supermiękką mieszankę, tak jak miało to miejsce w zeszłym roku. Dokonano takiego wyboru, by zapewnić optymalny balans pomiędzy osiągami na torze, zwanym „świątynią szybkości”, oraz wytrzymałością niezbędną do sprostania obciążeniom, wytwarzanym przy wysokich prędkościach. Najnowsza generacja samochodów będzie osiągać wyraźnie wyższe prędkości w takich zakrętach jak Parabolica i Lesmo. Tegoroczne lato w Italii należy do najgorętszych w historii, więc podczas Grand Prix Włoch mogą panować wysokie temperatury: to jeszcze bardziej zwiększy wymagania stawiane przed ogumieniem.

TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”
• Pośrednia „biała”

TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• Monza charakteryzuje się długimi prostymi: teoretycznie to może oznaczać mniejszy zysk w czasach okrążeń na tle innych torów, bo tegoroczne samochody generują większy opór.
• Na Monzy największe siły działają w osi podłużnej, przy hamowaniu i przyspieszaniu, a nie w osi poprzecznej.
• Mocne uderzenia o wysokie tarki są sprawdzianem struktury opon.
• Maksymalna prędkość w Curva Grande raczej nie wzrośnie, ale prędkości na wejściach w Parabolicę i Lesmo mogą być wyższe o 30 km/h.
• Zespoły stosują bardzo niski poziom docisku, by uzyskać jak największe prędkości maksymalne. To może sprawiać kłopoty przy hamowaniu i przyspieszaniu.
• Zwycięską strategią w zeszłym roku był jeden pit stop, ale stosowano także dwa oraz trzy postoje.
• Na tym torze ważna jest moc, więc główną rolę odegrają osiągi jednostek napędowych.

MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Samochody nowej generacji mogą osiągać podobne lub niższe prędkości maksymalne w porównaniu z zeszłym rokiem, ale na ogumienie będą działały większe siły, bo tegoroczne przepisy oznaczają wzrost docisku. Kombinacja szybkości oraz docisku określa poziom wyzwania dla ogumienia. Wpływ na dobór mieszanek miało też ryzyko powstawania pęcherzy na tym torze, bo nie brakuje tu stref hamowań w linii prostej. To oznacza, że przy nachyleniu opony do wewnątrz jej skraj może z łatwością ulec przegrzaniu i przez to pęcherze mogą powstawać częściej niż na innych torach. W przeszłości mieliśmy na Monzy do czynienia z różnymi warunkami atmosferycznymi, ale po upalnym lecie należy spodziewać się równie wysokich temperatur podczas weekendu. Ocena wpływu warunków na pracę ogumienia będzie jednym z celów na sesje treningowe, kiedy zespoły będą oceniały potencjalne strategie.

CO NOWEGO?
• Samochód Formuły 2 nowej generacji zostanie zaprezentowany w czwartek na Monzy, w strefie zakładania opon Pirelli. Będzie wyposażony w specjalnie dla niego zaprojektowane opony P Zero.
• Niemiec Marijan Griebel zdobył tytuł mistrzowski w Rajdowych Mistrzostwach Europy Junior „Do lat 28”, wygrywając w swojej klasie czeski Rajd Barum, za kierownicą Skody Fabii R5 na oponach Pirelli.
• W miniony weekend odbyła się także runda Blancpain GT Series na Hungaroringu: zwycięstwo odniósł korzystający z opon Pirelli P Zero DHD zespół Audi WRT.

MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA WŁOCHY (SLICKI)
23,0 psi (przód) | 21,0 psi (tył)

MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-3,00° (przód) | -2,00° (tył)