Vettel uzyskał najlepszy czas w 2. treningu przed GP Malezji

Sesja została zakończona przed upływem 90 minut, po incydencie z udziałem Grosjeana.
29.09.1710:24
Nataniel Piórkowski
6384wyświetlenia
Embed from Getty Images

Sebastian Vettel popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie popołudniowego piątkowego treningu Formuły 1 przed Grand Prix Malezji. Niemiec uzyskał lepszy wynik niż Raikkonen i Ricciardo.

Po południu pogoda uległa znaczącej poprawie - nawierzchnia była niemal całkowicie sucha, a wszyscy kierowcy wyruszyli na okrążenia instalacyjne korzystając ze slicków. Już po czterech minutach Marcus Ericsson ustanowił pierwszy czas - 1:37,654s, który wkrótce został pobity przez Grosjeana. Następnie na czele klasyfikacji znalazł się duet Ferrari - Vettel przed Raikkonenem. Po dziesięciu minutach liderem tabeli był już jednak Max Verstappen, legitymujący się wynikiem 1:32,739s. Na kolejnym szybkim kółku kierowca Red Bulla mógł poprawić swój czas: uzyskał rekord w drugim sektorze, ale nie popisał się najlepszymi międzyczasami w S1 i S3.

Po pierwszych piętnastu minutach w czołowej dziesiątce znajdowali się Verstappen, Raikkonen, Vettel, Ricciardo, Bottas, Massa, Hamilton, Perez, Stroll oraz Alonso. Wtedy to Vettel wyszedł na czoło tabeli z rezultatem 1:32,566s - nowym rekordem toru. Na początku sesji większość kierowców korzystało z opon wykonanych z miękkiej mieszanki. Podczas gdy Jolyon Palmer narzekał na często blokujące się przednie koła, Pierre Gasly zjechał do alei serwisowej z dymem wydobywającym się z tyłu swego STR12. W bolidzie nie doszło jednak do żadnej poważniejszej awarii i Francuz szybko powrócił do realizacji swojego programu.

W ciągu pięciu kolejnych minut kierowcy Mercedesa dwukrotnie wypadli w żwirowe pułapki poza torem. Najpierw na poboczu znalazł się w jedenastym zakręcie Valtteri Bottas, a kilka chwil po tym Hamilton stracił panowanie nad tyłem swojego W08 pokonując wiraż numer siedem. Obaj zawodnicy mogli kontynuować. Hamilton musiał jednak skierować się do alei serwisowej ze względu na spłaszczone opony.

Tymczasem w Ferrari trwały prace nad bolidem Kimiego Raikkonena. SF70H znajdowało się na podnośnikach, a Fin cierpliwie śledził akcję na torze na tyłach garażu. Po około 30 minutach od startu FP2 kierowcy z czołówki rozpoczynali przejazdy na supermiękkim ogumieniu. Ricciardo zszedł do poziomu 1:32,099s zostając nowym liderem klasyfikacji, ale powracający do pracy Raikkonen zepchnął go na drugie miejsce dzięki wykręceniu wyniku 1:31,865s. Moment później na P1 plasował się już Vettel z doskonałym osiągnięciem 1:31,261s.

Podczas gdy Bottas wracał do jazdy po zakończeniu prac nad podłogą bolidu i pokonywał okrążenie, jakie pozwoliło mu na awans na piąte miejsce, Lance Stroll uderzył o słupek wyznaczający zjazd do pit lane. Niedługo po tym z alei serwisowej wyjechał Lewis Hamilton. Pierwsze okrążenie Brytyjczyka, naznaczone sporą podsterownością, dało mu piąte miejsce. Trzykrotny mistrz świata dysponował niewielką przewagą nad Bottasem, ale do pierwszego Vettela tracił aż 1,5s. Tuż przed tym, jak zespoły rozpoczęły dłuższe przejazdy, Fernando Alonso zaskoczył wszystkich awansem na P5, przed duet Srebrnych Strzał. Swój wynik nieznacznie poprawił Verstappen - nie pozwolił on jednak na dokonanie progresu w klasyfikacji sesji.

Dwadzieścia minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Romain Grosjean uderzył w barierę z opon. Powtórki wykazały, że Francuz przejechał po obluzowanej pokrywie studzienki, co doprowadziło do przebicia prawej tylnej opony. Kierowca Haasa stracił kontrolę nad swoim bolidem i po przejeździe przez żwirową pułapkę zatrzymał się na bandzie okalającej tor. Grosjean szybko opuścił kokpit, a na miejsce incydentu udał się Charlie Whiting oraz Laurent Mekies. Wkrótce po tym FIA wydała komunikat, w którym poinformowała o tym, że sesja nie zostanie wznowiona.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 66%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Sebastian Vettel (5)Ferrari SF70H1:31,26123
2Kimi Raikkonen (7)Ferrari SF70H1:31,8650,6040,60419
3Daniel Ricciardo (3)Red Bull RB131:32,0990,8380,23419
4Max Verstappen (33)Red Bull RB131:32,1090,8480,01011
5Fernando Alonso (14)McLaren MCL321:32,5641,3030,45514
6Lewis Hamilton (44)Mercedes W08 EQ Power+1:32,6771,4160,11315
7Valtteri Bottas (77)Mercedes W08 EQ Power+1:32,7201,4590,04321
8Sergio Perez (11)Force India VJM101:32,8621,6010,14220
9Nico Hulkenberg (27)Renault R.S.171:33,0601,7990,19824
10Esteban Ocon (31)Force India VJM101:33,0961,8350,03624
11Jolyon Palmer (30)Renault R.S.171:33,3812,1200,28526
12Felipe Massa (19)Williams FW401:33,3942,1330,01320
13Stoffel Vandoorne (2)McLaren MCL321:33,6732,4120,27915
14Lance Stroll (18)Williams FW401:33,8182,5570,14516
15Pierre Gasly (10)Toro Rosso STR121:34,0432,7820,22522
16Carlos Sainz (55)Toro Rosso STR121:34,1042,8430,06119
17Romain Grosjean (8)Haas VF-171:34,1182,8570,01418
18Kevin Magnussen (20)Haas VF-171:34,3433,0820,22517
19Pascal Wehrlein (94)Sauber C361:35,2463,9850,90329
20Marcus Ericsson (9)Sauber C361:35,6974,4360,45127
107% najlepszego czasu: 1:37,649

KOMENTARZE

12
macko93
30.09.2017 06:13
Tak swoją drogą to Grosjean miał farta, że w ogóle wyszedł z tego wypadku bez szwanku. Bo miał przeciążenie blisko 17G ale gdyby tam nie było pułapki żwirowej to wstrząs byłby znacznie większy i nie wiadomo czy Groszek byłby dopuszczony do quali, a co za tym idzie do wyścigu. Także FIA powinna była zostawić asfaltowanie poboczy, bo żwirowe pułapki naprawdę dużo dają. No ale ja niestety nic nie zrobię, bo tamtejsza banda robi co chce.
robertunio
29.09.2017 03:44
@ krzychol2000 - ale tylko na starcie ;-) @ iceneon - ostatnio to chyba Max Verstappen ustrzelil dublet Ferrari ;-)
iceneon
29.09.2017 11:57
Nie ma to jak jarać się treningami :) @marios76 No i ustrzelili dublet :D
Aeromis
29.09.2017 11:50
@bolekse W sobotę poprawia by w niedziele je utracić. Nie ma to więc nic wspólnego z ów "walka trzech zespołów na szczycie".
bolekse
29.09.2017 11:42
@Aeromis Właśnie o to chodzi, że Mercedes na ogół w sobote znacząco poprawia tempo. I jest to tor, który powinien im pasować, więc gdyby byli dziś wysoko to by byli jutro bezkonkurencyjni a tak to można liczyć na walkę
marios76
29.09.2017 10:58
Kolejny skandal. Z halo malo sie nie zesraja, a dzwigami czy studzienkami nmozna bezkarnie zabijac/ narazac kierowcow! Ktos zginie nie przez poziom bezpieczenstwa bolidow, a przez ludzki blad! @krzychol2000 Ostatnio juz widziales chyba dublet Ferrari ;)
dex
29.09.2017 10:19
Oby Ferrari ustrzeliło dublet i uciszyło usta tym wszystkim krytykom co Vettel niby ostatnio zaprzepaścił mistrzostwo a Kimi nic mu nie pomaga.
Aeromis
29.09.2017 10:01
@bolekse Gdyby brać na serio te wyniki to nic takiego sie nie zapowiada. Ferrari wymiata. Trening pierwszy były mokry, o ile postęp pomiędzy t1 i t2 może już o czymś świadczyć, to w tym przypadku brak jest danych.
bolekse
29.09.2017 09:47
Zapowiada się walka trzech zespołów na szczycie, lubie to! :]
qqryq
29.09.2017 09:42
@Simi na dobrej drodze byli w Singapurze....
baron
29.09.2017 08:43
Nie wiadomo jaki program prowadził Mercedes. To dopiero FP2. EDIT: Fakt, trochę śmiesznie wygląda to, że nawet Alonso jest przed Hamiltonem i Bottasem, ale jest jeszcze FP3, kwalifikacje i co najważniejsze wyścig. Mimo wszystko mam nadzieję, że Merc nadal będzie w lesie i znów będziemy obserwować ciekawą rywalizacje o tytuł. Ostatnie zwycięstwa Hamiltona mi się zbrzydły.
Simi
29.09.2017 08:40
Jak widać Mercedes jest na dobrej drodze do wytracenia przewagi Hamiltona. #saluteMercedes