Verstappen: Musimy otrzymywać wytyczne dotyczące limitów toru
Z kolei Perez i Wehrlein uważają, że w F1 powinny być stosowane żwirowe lub trawiaste pobocza.
28.10.1711:20
1142wyświetlenia
Embed from Getty Images
Kierowcy Formuły 1 wzywają FIA do przekazywania dokładnych informacji na temat miejsc, w których niedopuszczalne jest łamanie przepisów dotyczących limitów toru.
Kara nałożona na Maxa Verstappena w wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych zainicjowała gorącą debatę na temat egzekwowania przepisów wyznaczających obszar, w jakim kierowcy mogą prowadzić ze sobą rywalizację na torze.
Sam Verstappen zwrócił uwagę na brak jasnych przepisów, sugerując stosowanie na poboczach trawy lub żwiru, a nie asfaltu.
W podobnym tonie wypowiadał się Sergio Perez z Force India:
Kierowca Saubera - Pascal Wehrlein, dodał:
Kierowcy Formuły 1 wzywają FIA do przekazywania dokładnych informacji na temat miejsc, w których niedopuszczalne jest łamanie przepisów dotyczących limitów toru.
Kara nałożona na Maxa Verstappena w wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych zainicjowała gorącą debatę na temat egzekwowania przepisów wyznaczających obszar, w jakim kierowcy mogą prowadzić ze sobą rywalizację na torze.
Sam Verstappen zwrócił uwagę na brak jasnych przepisów, sugerując stosowanie na poboczach trawy lub żwiru, a nie asfaltu.
Tu nie ma samodyscypliny. Sądzę, że całkiem dobrze wiemy, co możemy robić, a czego nie. Oficjele nigdy o niczym nam nie mówią. Od pierwszego treningu, od pierwszego okrążenia, wszyscy zaliczali szerokie wyjazdy. Wszystko było w porządku. W ogóle o tym nie wspomniano, nic nam na ten temat n powiedziano, więc zawsze staramy się jechać tak szybko, jak tylko się da. Sądzę, że jest jedno bardzo proste wyjście z sytuacji: niech na wewnętrznej będzie trawa, żwir, cokolwiek. To zniechęci nas do cięć przez krawężniki. Na Suzuce nie ma takich problemów, prawda?
W podobnym tonie wypowiadał się Sergio Perez z Force India:
Wcześniej nic nam o tym nie mówiono, nie mieliśmy żadnych wytycznych na ten temat. Wydaje mi się, że ten incydent był bardzo specyficzny. Na pewno potrzebujemy wytycznych na temat tego, co jest dozwolone, a co nie. Ogólnie jestem zdania, że tory stały się bardzo nudne. Jeśli wyjedziesz poza białą linię, masz sto metrów pobocza. Nie mówię przez to, że trzeba tam ustawić ścianę, ale powinno być więcej żwirowych pułapek. Jeśli kierowca popełniałby błąd, to płaciłby za niego większą cenę.
Kierowca Saubera - Pascal Wehrlein, dodał:
Nie jestem wielkim fanem dużych stref wyjazdowych czy wysokich krawężników-bagietek. Wolałbym żwir lub trawę. To bardzo uprościłoby sytuację.
KOMENTARZE