Verstappen: Renault nie ma już części zamiennych do swoich jednostek
Holender zdradził, że jest to powód, dla którego zdecydowano się ograniczyć osiągi w GP Brazylii
14.11.1710:23
2810wyświetlenia
Embed from Getty Images
Max Verstappen zdradził, że Renault nie posiada już części zamiennych do swoich tegorocznych układów napędowych.
W czterech ostatnich rundach zespoły należące do Red Bulla były zmuszone skorzystać z nadprogramowych podzespołów, ze względu na wysoki poziom zawodności jednostek Renault. Z kolei w Brazylii pojawiły się pogłoski, że w przypadku kolejnych awarii Toro Rosso jest zagrożone pominięciem Grand Prix Abu Zabi, ponieważ francuski dostawca może już nie mieć nowych części.
Doniesienia z padoku toru Interlagos potwierdził kierowca Red Bull Racing - Max Verstappen, który zdradził, że Renault ograniczyło osiągi swoich układów, by wydłużyć ich żywotność.
Z kolei dyrektor niewykonawczy Mercedesa, Niki Lauda, uważa, że Ferrari oraz Renault poniosło porażkę z niemieckim producentem głównie przez zawodność swoich układów.
Max Verstappen zdradził, że Renault nie posiada już części zamiennych do swoich tegorocznych układów napędowych.
W czterech ostatnich rundach zespoły należące do Red Bulla były zmuszone skorzystać z nadprogramowych podzespołów, ze względu na wysoki poziom zawodności jednostek Renault. Z kolei w Brazylii pojawiły się pogłoski, że w przypadku kolejnych awarii Toro Rosso jest zagrożone pominięciem Grand Prix Abu Zabi, ponieważ francuski dostawca może już nie mieć nowych części.
Doniesienia z padoku toru Interlagos potwierdził kierowca Red Bull Racing - Max Verstappen, który zdradził, że Renault ograniczyło osiągi swoich układów, by wydłużyć ich żywotność.
Z jednej strony potrafię to zrozumieć [przeniesienie zasobów przez Renault na jednostkę na sezon 2018]. Z drugiej strony jeżeli masz tak duże problemy z zawodnością w trakcie sezonu, to jako dostawca musisz zrobić wszystko, by mieć wystarczająco dużo części. To jest logiczne. Frustruje nas to, ale musimy to zaakceptować. Po czterech dobrych wyścigach trochę szkoda tej sytuacji, ale musimy być realistami. Bolid sam w sobie był dobry w Brazylii- powiedział Holender.
Z kolei dyrektor niewykonawczy Mercedesa, Niki Lauda, uważa, że Ferrari oraz Renault poniosło porażkę z niemieckim producentem głównie przez zawodność swoich układów.
Mając bolid z nieregularnymi osiągami, nie mogliśmy sobie pozwolić na problemy z silnikiem. Ja oraz Toto zapytaliśmy Andy'ego Cowella co jest ważniejsze: zyskanie jednej dziesiątej sekundy czy niezawodność? Tak czy inaczej bez niezawodnej jednostki nie da się wygrać mistrzostwa. Ferrari oraz Renault skupili się na poszukiwaniu osiągów i przegrywali Grand Prix.
KOMENTARZE