FOM ogłosiło pozytywne dane dotyczące oglądalności F1 w telewizji
Seria Grand Prix jest także coraz popularniejsza w mediach społecznościowych.
05.01.1819:14
1836wyświetlenia
Embed from Getty Images
Formuła 1 ogłosiła wzrost widowni telewizyjnej oraz znaczące zwiększenie popularności wśród fanów w mediach społecznościowych.
Według danych przedstawionych w piątek przez Formula One Management łączna widownia F1 (suma średniej widowni wszystkich transmisji F1 na dwudziestu największych dla sportu rynkach) wyniosła 1,4 miliarda osób. Oznacza to wzrost o 6,2% w porównaniu do stanu z 2016 roku.
Liczba unikalnych widzów, czyli osób które na przestrzeni ostatniego sezonu przynajmniej raz śledziły transmisję F1, osiągnęła poziom 352,2 milionów. Zgodnie z komunikatem wydanym przez FOM po raz pierwszy od 2010 roku nie zaobserwowano spadków w tej kategorii statystyk.
W gronie dwudziestu największych dla Formuły 1 rynków znalazła się Polska. Prócz tego duże zainteresowanie sportem można zaobserwować w Australii, Austrii, Belgii, Brazylii, Kanadzie, Chinach, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Grecji, na Węgrzech, we Włoszech, w Rumunii, Rosji, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.
Na uwagę zasługuje także olbrzymi wzrost popularności Formuły 1 w mediach społecznościowych. Łącznie blisko dwanaście milionów fanów śledzi profile serii Grand Prix na Facebooku, Twitterze, Instagramie i YouTube. FOM informuje, iż pod tym względem odnotowano niemal 55-procentowy wzrost w porównaniu do 2016 roku. Pod względem przyrostu fanów w mediach społecznościowych F1 wyprzedza Formułę E, NFL, MLB, NBA czy Ligę Mistrzów UEFA. Należy jednak zaznaczyć, że FOM debiutowała z profilami F1 na kolejnych portalach społecznościowych względnie niedawno, bo w 2015 i 2016 roku.
Dyrektor zarządzający do spraw komercyjnych F1 - Sean Bratches powiedział:
Formuła 1 ogłosiła wzrost widowni telewizyjnej oraz znaczące zwiększenie popularności wśród fanów w mediach społecznościowych.
Według danych przedstawionych w piątek przez Formula One Management łączna widownia F1 (suma średniej widowni wszystkich transmisji F1 na dwudziestu największych dla sportu rynkach) wyniosła 1,4 miliarda osób. Oznacza to wzrost o 6,2% w porównaniu do stanu z 2016 roku.
Liczba unikalnych widzów, czyli osób które na przestrzeni ostatniego sezonu przynajmniej raz śledziły transmisję F1, osiągnęła poziom 352,2 milionów. Zgodnie z komunikatem wydanym przez FOM po raz pierwszy od 2010 roku nie zaobserwowano spadków w tej kategorii statystyk.
W gronie dwudziestu największych dla Formuły 1 rynków znalazła się Polska. Prócz tego duże zainteresowanie sportem można zaobserwować w Australii, Austrii, Belgii, Brazylii, Kanadzie, Chinach, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Grecji, na Węgrzech, we Włoszech, w Rumunii, Rosji, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.
Na uwagę zasługuje także olbrzymi wzrost popularności Formuły 1 w mediach społecznościowych. Łącznie blisko dwanaście milionów fanów śledzi profile serii Grand Prix na Facebooku, Twitterze, Instagramie i YouTube. FOM informuje, iż pod tym względem odnotowano niemal 55-procentowy wzrost w porównaniu do 2016 roku. Pod względem przyrostu fanów w mediach społecznościowych F1 wyprzedza Formułę E, NFL, MLB, NBA czy Ligę Mistrzów UEFA. Należy jednak zaznaczyć, że FOM debiutowała z profilami F1 na kolejnych portalach społecznościowych względnie niedawno, bo w 2015 i 2016 roku.
Dyrektor zarządzający do spraw komercyjnych F1 - Sean Bratches powiedział:
Jesteśmy zachęceni wzrostem wyników dotyczących widowni zarówno w obszarze tradycyjnej telewizji jak i platform cyfrowych. Kontynuujemy nasze działania, tak aby w 2018 roku kibice odczuli istotne zmiany w odniesieniu zarówno do obecnych jak i nowo tworzonych doświadczeń. To dobry okres, by być fanem F1.
KOMENTARZE