Na torze w Australii dodano trzecią strefę aktywacji DRS

Ma to doprowadzić do poprawy widowiska i zwiększenia liczby manewrów wyprzedzania.
21.03.1808:37
Nataniel Piórkowski
4311wyświetlenia
Embed from Getty Images

W trakcie tegorocznego Grand Prix Australii na torze Albert Park wyznaczone będą aż trzy strefy DRS.

Dwie stosowane do tej pory strefy znajdujące się za wirażami numer dwa i szesnaście pozostały bez zmian. W ich przypadku wspólnym punktem pomiaru pozostaje dojazd do T14.

Nowy obszar aktywacji ruchomego tylnego skrzydła został umiejscowiony pomiędzy dwunastym i trzynastym zakrętem, z punktem pomiaru zlokalizowanym 170 metrów przed wierzchołkiem T11.

Po ubiegłorocznym wyścigu w Melbourne wielu obserwatorów krytykowało nowy pakiet aerodynamiczny bolidów Formuły 1. Na problemy z wyprzedzaniem zwracali także uwagę niektórzy kierowcy. Według statystyk Mercedesa w trakcie rywalizacji o Grand Prix Australii 2017 odnotowano czternaście manewrów wyprzedzania, przy czym tylko trzy z nich przeprowadzono przy użyciu DRS.


KOMENTARZE

10
marrcus
22.03.2018 02:08
może powinni wydłużyc strefy drs chwile po wyjsciu z zakrętu. Są tory tak beznadziejne że nawet DRS im nie pomoże. @Up może chciałbyś jeszcze postawić znaki zakaz wyprzedzenia ?
idylla
21.03.2018 04:04
@up Ja również kocham oglądać akcję na torze. Akcja niekoniecznie równa się jak dla mnie bezproblemowemu wyminięciu, a temu głównie słuzy DRS. Dzięki wielkie, że są jeszcze w kalendarzu takie tory na których to ustrojstwo g.... daje. To już wolałem osobiście KERS, który dawał równe szanse. p.s. Niektórzy wrestling traktują jako bardzo poważny sport, mam nadzieję, że z upływem czasu nie będziemy dryfować w tym kierunku.
nickolas
21.03.2018 03:36
@idylla wcale nie mam zamiaru zmieniać dyscypliny! - śledzę F1 odkąd sie pojawił telewizor kolorowy Neptun i nie widzę powodu aby coś zmieniać w tym temacie. Świat się zmienia, ja "nie chcem ale musze", bolidy F1 też - ale odkąd pamiętam wyprzedzanie było kwestią zupełnie zaniedbaną. Bo jeżeli kolejne ewolucje auta coraz bardziej uniemożliwiają wyprzedzanie, to należy doprowadzić do stanu równowagi. Niemożliwe jest usunięcie gadżetów aerodynamicznych? - dlatego potrzebne są gadżety niewelujące efekt działania tych pierwszych. Ja chcę oglądać walkę na torach. Nie chcę wiedzieć zgóry, że dany manewr się nie powiedzie lub też będzie dziecięcą igraszką...
bartoszcze
21.03.2018 02:50
@MairJ23 DRS wyleci jak tylko znajdą sposób na umożliwienie wyprzedzania w inny sposób...
MairJ23
21.03.2018 02:39
@bartoszcze ja sobie pomyslalem ze zaraz si eokaze ze caly tor jest w strefie DRS i mozna DRS spokojnie sobie wtedy odpuscic :) moze o to chodzi Liberty. powoli przygotowanie gruntu na wywalenie tego z regulaminu (oczywiscie zartuje)
rosomeister
21.03.2018 01:20
Parodia z tym DRSem. Albo niech z niego zrezygnują, albo niech dozwolą na całym torze tak jak w treningach i kwalach w '11.
idylla
21.03.2018 11:06
@up Pełna zgoda co do ostatniego zdania, jak dla mie wyrzucić w cholerę tyle, że ze wszystkich torów.
rno2
21.03.2018 10:25
Liczę na to, że do każdego toru będą podchodzić indywidualnie. Akurat w Melbourne 3 strefa faktycznie się przyda, ale np. druga strefa w Chinach (na tylnej prostej) powinna być wg mnie zlikwidowana. Są tory, które mogłyby zupełnie odejść od DRS - Spa, Monza, Meksyk...
bartoszcze
21.03.2018 09:28
@idylla Nom. A potem będzie porównywanie, że panie w innych seriach to jest wyprzedzanie, nie to co w formule pierwszej gdzie nic się nie dzieje, procesja... BTW jestem ciekaw ilu kierowców wykorzysta trzecią strefę tylko do zbliżenia się przed punktem detekcji, a potem zrobi odjazd mając DRS w strefie 1 i 2.
idylla
21.03.2018 08:46
Ciekaw jestem czemu nie pięć. W sumie to co drugi zakręt można by było drs aktywować. Jeśli komuś przeszkadza tylko kilka manewrów wyprzedzania i to "o zgrozo" bez użycia drs-u to niech zmieni dyscyplinę.