Vettel zaskoczony podejściem Red Bulla do ogumienia na start GP Kanady

"Nie uważam, że hipermiękka mieszanka jest dobrą oponą na wyścig".
09.06.1822:20
Nataniel Piórkowski
3583wyświetlenia
Embed from Getty Images

Sebastian Vettel nie kryje zdziwienia faktem, iż obaj kierowcy Red Bulla zdecydowali się na rozpoczęcie wyścigu o Grand Prix Kanady na hipermiękkich oponach.

Vettel wywalczył pierwsze pole startowe z niewielką przewagą nad Bottasem. W drugim rzędzie ustawią swoje bolidy Max Verstappen i Lewis Hamilton. Podczas gdy zawodnicy Ferrari i Mercedesa ustanowili swoje czasy w Q2 na ultramiękkim ogumieniu, Red Bull postanowił zastosować alternatywną taktykę i wypuścił na tor swoich kierowców wyposażając ich w "różowe" Pirelli PZero.

Po czasówce dziennikarze zapytali zdobywcę pole position o to, czy rozważał użycie hipermiękkich opon na starcie wyścigu. Vettel stwierdził jednak: Nie, nie. Była to dla nas gładka sesja. Wcześniej odbyliśmy krótką rozmowę na temat tego, jakie obrać podejście. Chcieliśmy dociec sedna sprawy. Dla mnie decyzja była bardzo prosta. Jeśli chodzi o strategię to zrobiliśmy to, co zamierzaliśmy.

Nie uważam, że hipermiękka mieszanka jest dobrą oponą na wyścig. Jestem zaskoczony tym, że obaj kierowcy Red Bulla rozpoczną na niej jutrzejsze zmagania, ale jak widać mają ku temu swoje powody.

Vettel zapewnił Ferrari pierwsze pole postion w Kanadzie od 2001 roku. Wczoraj byliśmy w małych kłopotach. Nie byłem do końca zadowolony z bolidu i miałem trudności ze znalezieniem optymalnego tempa. Dzisiaj się to zmieniło - bolid prowadził się wspaniale. Wielkie podziękowania dla zespołu i wszystkich kibiców. Na torze było dziś wielu fanów Ferrari. To dla nas bardzo udany dzień.

KOMENTARZE

18
paymey852
10.06.2018 05:28
@bartoszcze Jasna sprawa najlepiej to widać na słabszych zespołach celowo dałem Strolla, identyczna prędkość a czas minimum 1,5 s gorszy od Maxsa. Ps Coś mi mówi że przy obecnie tak ciężkich bolidach to na oponach Bridgeston nie dało by się ścigać a przynajmniej kierowcy ślizgali by się na nich jak na obecnie twardych od Pirelli.
bartoszcze
10.06.2018 05:23
@marios76 Czekaj, ale czego Ty właściwie się mnie czepiasz? Kiedy niby parametry opon spadały tak, że na kwalifikacyjnych nie dało się jechać po kilku okrążeniach? (nie licząc wczesnych Pirelli, circa about 2012, na które wszyscy pluli na potęgę) Na Bridgestonach po skasowaniu tankowania były procesje na potęgę. I weź sobie sprawdź choćby wypowiedzi kierowców co do ich oczekiwań - że na oponach "ma się dać cisnąć". To dziś się da. Tyle że kierowcy wolą opony dopieścić tak, żeby pojechać o jeden stop mniej...
marios76
10.06.2018 04:34
@bartoszcze Nie kpij prosze, bo chodzi mi o zmiane parametrow przyczepnosci opony, a nie jej rozpadanie. Zakladasz cos kwalifikacyjnego, to jedziesz z 10 okrazen i tempo drastycznie spada. Sekunde, dwie pięć i juz nie ryzykujesz, tylko boks i zmiana. Myslisz, ze fajnie jest patrzyc na wyscig- procesje, bo tempo sie rozni, ale wyprzedzanie jest trudne (i gdzies mam teraz DRS) , i przez 50 okrazen niemal nic sie nie dzieje; wszystko czytelne. Tempo czolowki takie ze 5 sekund do FL brakuje? Fajne to? To patrz i nie miej pretensji, ze ktos widzi ciekawsze rozwiazania.
bartoszcze
10.06.2018 02:26
@paymey852 Ale wiesz, że ważniejsza jest prędkość w zakrętach? ;)
paymey852
10.06.2018 01:10
@bartoszcze SPEED TRAP 4 S. VETTEL 326.4 12 D. RICCIARDO 324.6 13 L. HAMILTON 324.5 14 M. VERSTAPPEN 324.1 Dopiero na FINISH LINE widać różnice S. VETTEL 303.3 L. HAMILTON 301.2 K. RAIKKONEN 301.0 V. BOTTAS 299.9 D. RICCIARDO 298.3 S. VANDOORNE 296.5 L. STROLL 295.5 M. VERSTAPPEN 295.5
bartoszcze
10.06.2018 11:01
@paymey852 Max był najszybszy w pierwszym sektorze (zakręty 1-5), 0,1 sekundy szybciej od Dana (P5). Drugi sektor był bardzo wyrównany, 0,07 sekundy między Sebem a szóstym Lewisem, 0,025 sekundy między P2 a P6. W trzecim sektorze, obejmującym także nawrót (i dohamowanie do niego), Max był czwarty, o 0,12s przed Danem, ale prawie ćwierć sekundy za Sebem. Gdyby Lewis nie zepsuł hamowania, to spokojnie by Maxa łyknął, przypuszczam że Kimi również dałby radę, gdyby nie zepsuł już T2 na ostatnim kółku (po czym odpuścił i nie skończył okrążenia). W tym momencie przydałyby się te minisektory, żeby dokładnie ustalić kiedy kto zyskiwał, a gdzie tracił :)
piro
10.06.2018 10:45
W sumie racja, jest duża szansa że któryś RB odpadnie: - Max się rozwali (albo rozwali kogoś) - Daniel ma założone MGU-H które zepsuło się w chinach i nie wiadomo jak wytrzyma wyścig.
ExiooPL
10.06.2018 10:23
Jeżeli jeden kierowca Red Bulla wciąż będzie na torze do pierwszego zjazdu to i tak zaliczą sukces.
paymey852
10.06.2018 10:04
@sneer Danielowi dali te same opony aby go poświęcić ... no to ma sens O.o A ja myślałem że po prostu bali się że nie przejdą do Q3 na wolniejszych gumach. Największą zagadką jest dla mnie jak Max zrobił tak dobry czas mając tak słabe prędkości maksymalne, jego bolid widownie tnie tarki znacznie lepiej czy cuś .
sneer
10.06.2018 08:37
Mam teorię spiskową, że te opony bardziej Maksiowi pasują i dlatego liczą, że na starcie powyprzedza i odjedzie. A Daniela poświęcili.
Sasilton
10.06.2018 08:34
Wtedy bolidy ważyły 100kg mniej.
piro
10.06.2018 08:02
[quote="Nitros"]miękką mieszankę przejechał na niej ok. 20 okrążeń to już było bardzo dużo[/quote] Akurat Bridgestone pozwalały bez problemy przejechać cały wyścig na jednym komplecie. To że przepisy były takie a nie inne i oczywiście bak był dużo mniejszy, nikt tego nie zrobił.
bartoszcze
10.06.2018 07:35
@Nitros Wtedy jeździli 20 okrążeń bo na tyle brali paliwa. BTW jakie to strasznie śmieszne, że się narzeka na zbyt wytrzymałe opony Pirelli, a parę lat temu wszyscy wieszali psy na Pirelli, że nie potrafią zrobić opon, które się zaraz nie rozpadną :-))) Be careful what you wish, you might get it.
Nitros
10.06.2018 06:53
@marios76 Dokładnie też tak myślę że te opony są za bardzo wytrzymałe. Za czasów Bridgestone albo Michelin kiedy kierowca założył miękką mieszankę przejechał na niej ok. 20 okrążeń to już było bardzo dużo. A tutaj super hiper ultra miękkie i jadą na jeden pit stop. Według mnie jakby porównać twardość US Pirelli i twardej mieszanki Bridgestone to pewnie podobne mieszanki. A o oponach oznaczonych na pomarańczowo chyba wszyscy już zapomnieli. ;)
marios76
10.06.2018 02:08
@marvin Az jestem ciekaw ile na slabo naguowanym torze, przy pelnym zbiorniku paliwa i walce o pozycje na samym poczatku, wytrzymaja opony HS. Zmiana na Ultra i na nich do konca nie wchodzi raczej w gre- nawet Pirelli sie wypowiadalo ze tak sie nie da ; chyba ze w slimaczym tempie caly czas oszczedzajac, a nie o to chodzi. Ferrari i Mercedes startuja na US i po zmianie zaloza czerwone SS i to powinno wystarczyc, ale o HS i US, mowy nie ma, zeby na jednym boksie normalny wyscig przejechac. A jak sie to uda komukolwiek, to Pirelli robi za bardzo wytrzymale opony. Mielibysmy piekne wyscii na 3 mieszankach, z minimum dwoma ich zmianami.
marvin
09.06.2018 09:52
Może chodzi o to, że na początku tor będzie słabo nagumowany, więc lepiej będzie spisywać się hipermiękka, natomiast później, gdy przybędzie przyczepności i zgubią trochę paliwa przerzucą się na ultra i dojadą na niej do końca.
paymey852
09.06.2018 09:25
Vettel to ma pewnie pietra wiedząc że za nim jest desperat na szybszych oponach.
piro
09.06.2018 09:12
Biorąc pod uwagę że RBR bardzo dobrze obchodzi się z oponami w tym roku, w ich przypadku może to się udać.