Wolff: Silniki Mercedesa, Ferrari i Renault zapewniają zbliżone osiągi
Austriak przyznał, iż obawiał się o niezawodność nowej specyfikacji jednostki z Brixworth.
25.06.1812:33
1959wyświetlenia
Embed from Getty Images
Toto Wolff uważa, że osiągi silników Mercedesa, Ferrari i Renault znajdują się na porównywalnym poziomie.
Od czasu debiutu nowej formuły jednostek napędowych Mercedes najlepiej radził sobie z wykorzystywaniem systemów hybrydowych i dysponował znaczącą przewagą nad konkurencją. Sytuacja zaczęła zmieniać się w 2017 roku, gdy dużych postępów dokonały ekipy Ferrari i Renault.
Zapytany o to, czy Mercedes dysponuje najlepszym silnikiem w Formule 1, Wolff odparł:
Mercedes wprowadził we Francji nową specyfikację jednostki napędowej. Jej debiut na torze nie przebiegał w bezproblemowy sposób: w piątek w bolidzie Valtteriego Bottasa wykryto wyciek wody, a w niedzielę z powodu obaw o pracę silnika z wyścigu musiał wycofać się Sergio Perez z Force India.
Toto Wolff uważa, że osiągi silników Mercedesa, Ferrari i Renault znajdują się na porównywalnym poziomie.
Od czasu debiutu nowej formuły jednostek napędowych Mercedes najlepiej radził sobie z wykorzystywaniem systemów hybrydowych i dysponował znaczącą przewagą nad konkurencją. Sytuacja zaczęła zmieniać się w 2017 roku, gdy dużych postępów dokonały ekipy Ferrari i Renault.
Zapytany o to, czy Mercedes dysponuje najlepszym silnikiem w Formule 1, Wolff odparł:
Bardzo trudno odpowiedzieć na to pytanie. Patrząc na dane z soboty, najwyższą prędkość na prostej osiągnął Kimi Raikkonen. Uważamy jednak, że Ferrari korzystało z innej konfiguracji aerodynamicznej.
Trzej producenci silników są bardzo blisko siebie: Renault, Ferrari i my. Gra polega na dokonywaniu postępów bez obniżania poziomu niezawodności. Jak wszyscy wiemy to trudna sztuka. Ta walka potrwa do samego końca sezonu- przekonywał szef działu sportów motorowych niemieckiego koncernu.
Mercedes wprowadził we Francji nową specyfikację jednostki napędowej. Jej debiut na torze nie przebiegał w bezproblemowy sposób: w piątek w bolidzie Valtteriego Bottasa wykryto wyciek wody, a w niedzielę z powodu obaw o pracę silnika z wyścigu musiał wycofać się Sergio Perez z Force India.
Byłem tym zaniepokojony. Gdy wprowadzasz nową jednostkę zawsze uważnie wysłuchujesz wszelkich opinii i ostrożnie analizujesz to, co mówią dane. Kiedy w jednym z sześciu silników pojawił się problem - okazało się, że był nim wyciek wody - od razu ściągnęliśmy bolid do alei serwisowej.
KOMENTARZE