Magnussen i Steiner krytykują przepisy dotyczące zarządzania paliwem
Kierowca Haasa przekonuje, że przekroczył limit na wyścig o zaledwie 0,1 kg.
22.10.1810:11
3597wyświetlenia
Embed from Getty Images
Kevin Magnussen uważa, że konieczność oszczędzania paliwa rujnuje rywalizację w F1.
Magnussen ukończył wyścig o Grand Prix USA na dziewiątym miejscu, ale po zakończeniu rywalizacji został wykluczony z wyników ze względu na przekroczenie limitu paliwa na wyścig, określonego przepisami na 105 kilogramów. Duńczyk przekonywał później na Twitterze, iż zużył o zaledwie 0,1 kg więcej niż wymagały przepisy i stwierdził, że w niedzielę ścigał się nie w F1 a Formule Fuelsaving.
Od sezonu 2019 limit paliwa na wyścig wzrośnie z poziomu 105 kilogramów do 110 kilogramów.
Krytykę Magnussena podziela szef Haasa - Guenther Steiner:
Kevin Magnussen uważa, że konieczność oszczędzania paliwa rujnuje rywalizację w F1.
Magnussen ukończył wyścig o Grand Prix USA na dziewiątym miejscu, ale po zakończeniu rywalizacji został wykluczony z wyników ze względu na przekroczenie limitu paliwa na wyścig, określonego przepisami na 105 kilogramów. Duńczyk przekonywał później na Twitterze, iż zużył o zaledwie 0,1 kg więcej niż wymagały przepisy i stwierdził, że w niedzielę ścigał się nie w F1 a Formule Fuelsaving.
Wyprzedziłem Pereza tuż po pit stopie i miałem lepsze tempo niż Ocon [zdyskwalifikowany za przekroczenie limitu przepływu paliwa]. Nie mogłem sobie jednak pozwolić na zaatakowanie go, bo musiałem zbyt mocno oszczędzać paliwo- wyjaśniał kierowca Haasa.
Szkoda, że nie możemy atakować ze względu na konieczność oszczędzania paliwa. Koniec końców nasi fani chcą oglądać dobre ściganie. Nie możemy im tego zapewnić, bo trzeba oszczędzać paliwo. To rozczarowujące.
Od sezonu 2019 limit paliwa na wyścig wzrośnie z poziomu 105 kilogramów do 110 kilogramów.
Krytykę Magnussena podziela szef Haasa - Guenther Steiner:
Mam nadzieję, że w przyszłym sezonie, z limitem 110 kilogramów, coś się zmieni. Wprowadzamy jednak nowe regulacje, poszerzamy przednie skrzydło, więc może okazać się, że sytuacja pozostanie bez zmian. Pewnego dnia Formuła 1 stanie się dobrym widowiskiem, ale obecnie tak nie jest.
Unfortunately today we were racing in Formula Fuelsaving rather than Formula 1. And we used 0.1kg (!) too much for the whole race so we got disqualified. Those are the rules so we just have to manage better. Car was great though and the pit stop was amazing. On to the next one!
— Kevin Magnussen (@KevinMagnussen) 21 października 2018
KOMENTARZE