Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów

Robert Kubica przejechał 39 okrążeń, ale nie uzyskał reprezentatywnego czasu.
28.11.1810:39
Nataniel Piórkowski
5595wyświetlenia


Charles Leclerc plasuje się na czele klasyfikacji drugiego dnia testów ogumienia w Abu Zabi po czterech godzinach zajęć.

Monakijczyk rozpoczął przygotowania do debiutu w roli wyścigowego kierowcy Ferrari w sezonie 2019. Leclerc najpierw wykręcił rezultat 1:36,938s, a następnie podkręcił tempo o 0,02s.

Krótko po południu czasu lokalnego 21-latek przejechał jeszcze szybsze okrążenie, uzyskując wynik 1:36,599s. Był to czas lepszy o prawie 0,3s od tego, jakim we wtorek legitymował się Sebastian Vettel.

Na drugim miejscu plasuje się Pierre Gasly, który przechodzi do Red Bulla jako następca Daniela Ricciardo. Francuz traci do lidera 1,4s. Ostatni progres odnotował w czwartej godzinie zajęć. Przez cały dzień z Racing Point Force India pracuje Lance Stroll. Kanadyjczyk legitymuje się trzecim czasem i jest wolniejszy od Gasly'ego o siedem setnych sekundy.

Czwarte miejsce należy do Valtteriego Bottasa z Mercedesa, a czołową piątkę uzupełnia powracający do Toro Rosso Daniił Kwiat (+2,3s straty do Leclerca). Z Renault współpracuje rodak Rosjanina, Artjom Markiełow. Obecnie jest szósty, przez Louisem Deletrazem odpowiadającym za realizację programu Haasa.

Siódma lokata należy do debiutującego w McLarenie Carlosa Sainza. Hiszpan uzyskał lepszy czas niż Antonio Giovinazzi. Robert Kubica ponownie pojawił się za sterami Williamsa, ale nie uzyskał reprezentatywnego czasu okrążenia. Polak pokonał 39 okrążeń, a przy jego nazwisku widnieje 1:44,208s. Po południu kokpit bolidu FW41 przejmie zespołowy kolega krakowianina - George Russell.

Aktualizacja: Williams zmienił plany i na początku popołudniowej części sesji pracuje z Kubicą.

P.Kierowca (Nr)Nar.SamochódOkr.CzasStrataOdstęp
1Charles Leclerc (16)Ferrari SF71H1351:36,450
2Pierre Gasly (10)Red Bull TAG-Heuer RB141291:37,9161,466 1,466
3Lance Stroll (18)Force India Mercedes VJM111221:38,0441,594 0,128
4Valtteri Bottas (77)Mercedes W091431:38,4481,998 0,404
5Carlos Sainz (55)McLaren Renault MCL331501:38,5472,097 0,099
6Artiom Markiełow (46)Renault R.S.181291:38,5902,140 0,043
7George Russell (63)Williams Mercedes FW41551:38,8022,352 0,212
8Daniił Kwiat (26)Toro Rosso Honda STR131551:38,8622,412 0,060
9Louis Deletraz (50)Haas Ferrari VF-181171:39,0692,619 0,207
10Robert Kubica (40)Williams Mercedes FW41561:40,2653,815 1,196
11Antonio Giovinazzi (36)Sauber Ferrari C371281:40,4353,985 0,170

KOMENTARZE

45
marios76
29.11.2018 10:26
@the flying finn Z calym szacunkiem do Hilla, ktorego bardzo lubilem- sezon w ktorym dostal lanie od Frentzena byl jego ostatnim. Nje lezal mu ten Jordan, partner chyba byl w wiekszym gazie- progresie po pojedynku z Villeneuvem, gdzie tylko sporadycznie sie pokazywal... Hill byl juz cieniem samegk siebie, co mial osiagnac, to osiagnal, swoje zarobil i nawet w pewien sposob zapewnil slabszym ekipom historyczne sukcesy. Wiek tez zrobil swoje i jego forma byla chyba nawet slabsza niz Massy w ostatnim.sezonie, gdzie mimo paru problemow czy awarii pokonal Strolla. Wczesniej ulegal Bottasowi, ktorego to pokonuje Hamilton. Tu sie pojawia watek wielosezonowy opisales po jednym... Troche zbyt wybiorczo. @Aeromis dobrze ci to wytlumaczyl. I nie przesadzaj ze z Hamiltona robie lepszego od Boga. Po prostu ostatnio jezdzi swietnie, bezblednie, nie popelnka bledow pod presja... i zamiast to docenic, to niektoryk lancuch na szyi czy kolor skory nie pasuje. :) Ogladam F1 ponad cwierc wieku sledze jeszcze dluzej, stac mnie na obiektywizm, bo wiele widzialem. Z reszta czy tak krotko tu jestes by nie pamietac jak jezdzilem po Lewisie gdy frwon punkty w kontaktach z Massa czy Maldonado? ...
Aeromis
29.11.2018 01:07
@F1V0 Tu nie chodzi o inteligencję (bo ta jak siła fizyczna jest cechą którą można różnie używać, a nie bezwzględną zaletą), a o dobrą wolę i naturalny szacunek do innych i siebie samego.
tcx
28.11.2018 10:01
Moglibyście tego testu nie przejść.
F1V0
28.11.2018 06:48
@Tetracampeon Wystarczyłoby dać przed rejestracją test IQ i by takich beretów odsiało.
Tetracampeon
28.11.2018 06:37
Komentarze na f1wm coraz mniej przyjemnie się czyta. Kiedyś były bardzo ciekawe dyskusje i osoby z dużą wiedzą w temacie. A teraz z tego portalu zaczyna się robić drugi Onet, a zwłaszcza w tym roku poziom sięgnął dna. A moderacja co? Bez komentarza. :(
iceneon
28.11.2018 05:55
@beret Pampersa to sobie załóż na swój pusty łeb gamoniu.
beret
28.11.2018 04:31
@iceneon Czytaj sobie jak chcesz ale jesli moge ci cos jeszcze podpowiedziec to zalecam raczej zebys mnie traktowac powaznie. Obok masz przycisk IGNORUJ, zawsze mozesz z niego skorzystac w przeciwnym razie zalecam noszenie mampersow dla doroslych, bo moga sie przydac. Wiecej juz uwag nie bede ci zwracal.
Aeromis
28.11.2018 04:22
@the flying finn Porównaj nasze posty, widzisz różnicę? Jeśli tak tzn. że łatwo ulegasz głupim emocjom, jeśli nie tzn że... :]
the flying finn
28.11.2018 03:43
@Aeromis Tak tak panie profesorze, dziękuję za cenne uwagi. Jeszcze stosunkowo niedawno w naszej pseudo dyskusji nt. Raikonena (i jego oczywistego niskiego poziomu) na poparcie swoich prawd objawionych pokazywałeś mi suche tabelki z wynikami. Ty masz swoją logikę i specjalne narzędzia pomiaru, profesorku (w tym sensory w kokpicie, szpiega w garażu i specjalne okulary do zakładania w fotelu przed tv). I kilka genialnych teorii które nie "działają w dwie strony". A ja uważam, że wiele wniosków wyciąga się zbyt pochopnie. Amen
F1V0
28.11.2018 03:11
@Aeromis Tak samo jak było z Kubicą i Heidfeldem, że to Kubicy dawali kontrakty, a Heidfeld wyleciał z F1 mimo, że w ciągu 3 pełnych sezonów 2 razy punktowo wygrał z Kubicą.
iceneon
28.11.2018 03:06
@beret grozisz mi? Mam czarny pas w poniżaniu.
Aeromis
28.11.2018 03:04
[quote]fakty mamy takie: Hamilton > Bottas > Massa > Stroll[/quote] @the flying finn Pomyśl. Tu nie chodzi o to kto w którym roku kogo pokonał, bo Hamilton też przegrał z Buttonem, Button z Alonso, a Alonso z Hamiltonem i mamy paradoks, ale kogo na podstawie analizy wyników z sezonów można w sposób jednoznaczny uznać za lepszego kierowcę. Tak Hamilton jest lepszy niż Bottas, pokazał to w tym roku kolejny raz. Nie uważam jednak że Bottas jest aż tak słaby jak jego wyniki - miał pecha a pod koniec sezonu się poddał, zawsze może wrócić mocniejszy. Bottas pokazywał że jest znacznie (ale nie miażdżąco) lepszy od Massy wygrywając z nim trzy razy z rzędu. Massa choć wygrał ze Strollem minimalnie to zasługą były tu dwa wyścigi w których Stroll miał szczęście, ale to nie odzwierciedla jego formy, bo w większości był słabszy od Massy. Tai jest urok F1 - punkty to część składowa analizy, a nie wyznacznik. Stroll na swoją obronę że przegrał z być może najsłabszym kierowca F1 (tak mówię o doświadczonym w przegrywaniu Felippe) miał to że był debiutantem i nic więcej. W tym roku Stroll mając ze rywala debiutanta pay-drivera nie był w stanie go nawet zdominować a pod koniec sezonu oberwał w kwalifikacjach 2:5, pomimo iż przez większość czasu szli "łeb w łeb". Nie wiem czy Sirotkin się rozruszał, w końcu to debiut, to możliwe. Być może jednak Stroll zaczął już myśleć o Force India i olał występy (pasuje to do rozkapryszonego chłopca) dlatego po uwzględnieniu tego uważam że nie ma co wyciągać z tego jednoznacznych wniosków, jednak pozycja Strolla względem Sirotkina powinna być wyższa, bo pierwszy rok doświadczenia w F1 jest najważniejszym.
villy
28.11.2018 02:56
@beret No wszystko, ok, tylko jak można porównywać na tle Massy kogoś jeśli ten np. w Kanadzie odpadł na 1. okrążeniu?? A w Baku odpadł jadąc przed nim?? Przecież to bezsensu. Ok Stroll wykorzystał trochę szczęścia w niektórych wyścigach, to też trzeba umieć, ale jeśli Massa nie miał jak się pokazać, to nie można mówić, że dobrze wypadł na tle Massy, bo ... ten miał pecha.
F1V0
28.11.2018 02:46
@villy O to się rozchodzi, że on sam był debiutantem a w zespole miał jednego z bardziej doświadczonych kierowców i pokazywał przebłyski. Teraz ma 2 sezony za sobą i to będzie weryfikacja na tle Pereza jaki jest rzeczywisty stan jego umiejętności.
villy
28.11.2018 02:43
@ F1V0 Nie twierdzę, że Stroll gdzieś pojechał źle, ja piszę o porównanie do Massy. Stroll miał generalnie więcej szczęścia do takich "loteryjnych" wyścigów jak np. Baku. Stroll miał kilka udanych wyścigów, nie napiszę teraz ile dokładnie.
F1V0
28.11.2018 02:39
@the flying finn Różnica jest taka, że w przypadku Bottasa i Massy mamy 3 sezony, a u Hamiltona i Bottasa 2. @beret [quote]Ja mowilem ze takie porownania nie maja sensu, a ty swoje![/quote] Jak masz problem z myśleniem to tak jest. Porównania się tyczą kierowców jeżdżących w jednym aucie, a nie, że wsadzasz Hamiltona do Williamsa, a Strolla do Mercedesa.
beret
28.11.2018 02:35
@teambuktu A teraz, po tym co napisales nie masz swiadomosci ze p........s glupoty? Szkoda! Uwazam ze nie czytasz ze zrozumieniem i nie myslisz samodzielnie, potrzebne ci sa wyznaczniki. Dawalem przyklad, ale nie potrafisz prawidlowo odczytac, ale wysmiewac to juz jestes mistrzem.
teambuktu
28.11.2018 02:27
@iceneon ja w kwestii formalnej. wydaje mi się, że trolling byłby wtedy gdybym napisał np. do marios76, że nie zgadzam się z jego oceną bo "Massa jest lepszy niż Hamilton bo przegrał z nim tytuł tylko przez węża a Ham wygrał tylko dzięki Glockowi. Poza tym Massa jeździł w Ferrari a Ham nie..." itd. Ale ja bym to napisał ze świadomością, że p..ę głupoty :) @the flying finn to jeszcze Verstappen>Riccardo>Vettel ;) Masz rację, że to nie takie proste ale akurat w kolejności od marios76 możemy mówić o lepszych podstawach niż jeden sezon.
the flying finn
28.11.2018 02:24
[quote="marios76"]fakty mamy takie: Hamilton > Bottas > Massa > Stroll [/quote] Mam wrażenie, że fakty mamy takie, że jest Hamilton > Bóg > reszta hołoty... ;-) Nie powstrzymałem się, proszę się nie gniewać. Nie lubię takich prostych i szybkich ocen. W związku z powyższym przychodzi mi na myśl takie pytanie (pewnie głupie i nie na miejscu): - w roku '96 w Williamsie Hill pokonuje Villeneuvea, - w roku '97 w Williamsie Villeneuve pokonuje Frentzena, - w roku '98 w Williamsie mamy podobną sytuację czy w '99 roku mieliśmy "takie fakty" że Hill > Villeneuve > Frentzen?
beret
28.11.2018 02:08
@F1V0 jak ty bys uzyl swojego beretu, to tez tobie by nie zaszkodzilo. Ja mowilem ze takie porownania nie maja sensu, a ty swoje! Nie o to chodzi w F1. Uzyj swojego beretu i odpowiedz na pytanie czy Ham wygralby ze Stroll gdyby zamienili sie wozkami Czytaj ze zrozumieniem, albo przynajmniej postaraj sie. @iceneon mozesz miec problem!
iceneon
28.11.2018 02:07
Znowu karmicie tego trolla? Kiedy Wam się w końcu znudzi? Przecież ten gość to kompletny beton. My wszyscy jesteśmy debile, a on jeden jedyny jest znaffca i to przez duże F!
F1V0
28.11.2018 01:59
@beret Beret użyj czasem beretu do myślenia. On nie porównywał kierowców na podstawie zajmowanych miejsc tylko bezpośrednio kierowców którzy jeździli w tym samym zespole. Hamilton przez 2 lata pokonał Bottasa, a Bottas przez 3 lata pokonywał Massę. @marios76 Trzeba też mieć na uwadze zmianę w bolidach w 2017. Ponoć ten bolid znacznie bardziej leżał Massie niż te poprzednie konstrukcje, a jak dużą robi to różnice widać chociażby po Kimim w tym sezonie.
beret
28.11.2018 01:50
@marios76 Jesli dam Stroll wozek Mercedesa a Hamiltonowi Williamsa z tego roku to Ham objedzie Meska? Tyle wart jest twoj progres i ten sposob myslenia!
marios76
28.11.2018 01:37
Jak sie macie zastanawiac na co stac Strolla, to trzeba zadac pytanie czy stac go na progres osiagniec i mozliwosci. To podstawa bo fakty mamy takie: Hamilton > Bottas > Massa > Stroll. A jezeli jeszcze momentami Sirotkin potrafil byc szybszy... Podobnie bylo.z Kubica- niby pare punktow przez drugi sezon j olonenci twierdzili ze przegrywal z Haidfeldem. Potem ich drogi sie rozeszly... z wiadomych powodow Nick wyladowal w Renault z Pietrovem. Byli na podobnym poziomie. Na jakim byl Vitalij pare miesiecy wczesniej, odsylam do statystyki ;)
F1V0
28.11.2018 01:05
@villy We Włoszech bardziej kwalifikacje, ale były one w bardzo trudnych warunkach i dał radę. W Meksyku Massa na początku złapał gumę przez co musiał zaliczyć pitstop, ale i tak Stroll pojechał dobrze. Jego problemem były i pewnie nadal są kwalifikacje.
beret
28.11.2018 01:05
@villy Jesli chcesz byc rasowym kibicem nie mozesz w ten sposob analizowac. To do niczego nie prowadzi. F1 jeden to splot talentu i szczescia. Jesli zabraknie ci jednego- przegrasz, dlatego ja nie patrze tak mocno w tabelki, staram sie wyciagac wnioski. Gdyby isc twoim tropem to gdyby Glock mial jaja to Ham by nie mial majstra w McLaren i wiele, wiele innych przypadkow.
villy
28.11.2018 12:56
@F1V0 Hm, w Kanadzie Massa odpadł na 1. okrążeniu startując z dużo wyższej pozycji, w Baku Massa miał awarię, Austria ok, Włochy bardziej kwalifikacje, w Malezji ok, w Meksyku Massa chyba miał chyba jakieś problemy na początku, w Singapurze ok.
Haifisch7734
28.11.2018 12:28
@Pauree Stroll jest miernym kierowcą z wysokim mniemaniem, to fakt. Jednak dopóki punkty się przyznaje za wyniki w wyścigu, a nie kwalifikacjach, to nie ma większego znaczenia, czy Sirotkin lub Massa byli od niego lepsi w kwalach, jeśli ostatecznie Stroll był lepszy od Sirotkina w wyścigach, lub był w miarę blisko Massy w punktach. Owszem, podium miał fartowne rok temu, ale mimo wszystko był na tym podium, bo jechał na tyle ostrożnie, że nie walnął w żadną bandę, ani nie wdał się w kolizje żadne. Stroll dosyć dobrze startuje, udaje mu się zyskać na starcie kilka pozycji niejednokrotnie. Bądź co bądź, w 2017 był debiutantem, a Massa był, choć był już prawie emerytem, to jednak bardzo doświadczonym. W tym roku miał, razem z Sirotkinem, beznadziejny samochód, ale jednak to Stroll zdobył te 6 punktów, a nie Sirotkin. Dlatego zgadzam się z @F1V0, poczekajmy na nowy sezon i zobaczmy, czy się czymś wykaże czy nie.
F1V0
28.11.2018 12:12
@Pauree W kwalifikacjach tak. W wyścigach jeździ lepiej.
JuJu_Hound
28.11.2018 12:06
@MisieQ1997 zapłacili 100MUSD kary wiec nie sadze zeby cos dostali
MisieQ1997
28.11.2018 11:47
A odbiegając od testów. Wie ktoś czy w 2008 roku Mclaren po dyskwalifikacji w konstruktorce w ogóle coś dostali ? Chodzi o kasę oczywiście :D
Pauree
28.11.2018 11:40
Cieszę się, że nie muszę odpisywać na wszystkie komentarze, bo po poście bereta, czy F1V0, pozostaje tylko głośno się zaśmiać. Dwa sezony bez błysku, cienizna na tle partnerów zespołowych, ale niektórzy wciąż dywagują, jaki jest rzeczywiście ten poziom Strolla... "Na razie trudno stwierdzić". Debiutant Sirotkin zrobił w kwalifikacjach Strolla jak chciał, w zeszłym roku Stroll leżał i kwiczał na tle bezbarwnego Massy, ale niektórym nadal ciężko stwierdzić... no bo przecież Stroll był w Baku trzeci! No bo wielki sukces, wielki talent, podium w debiutanckim sezonie, kozak zawodnik! Kulam się po podłodze i wciąż nie dowierzam, że są jeszcze tacy, którzy mają wątpliwości... :)
MisieQ1997
28.11.2018 11:39
@rno2 a nie czasem z 2008 ? :D
shaq
28.11.2018 11:31
>rok 2018 >ludzie dalej się podniecają czasami na testach
rno2
28.11.2018 11:23
@JuJu_Hound I to jest właśnie ten jeden zaginiony punkt BMW Sauber z sezonu 2007 :-D
MisieQ1997
28.11.2018 11:02
Zobaczymy co pokaze Stroll w następnym sezonie, przesiadka do bolidu Force Indii z tego sezonu pokazuje że jest w Strollu potencjał
beret
28.11.2018 10:58
@Pauree Jestes w stanie odroznic nie krytykowanie kierowcy z racji jazdy w zlym bolidzie od zacieklej obrony? Czy to jest zbyt trudne dla ciebie. Takich Strollow w obecnej stawce jest 15 a wiekszosc z toba na czele widzi tylko jego Tym odroznia sie wprawionego znawce tematu od zjadacza newsow internetowych. Jestem oddanym kibicem Ferrari i zawsze nim pozostane i gdyby chodzilo kto ma wygrac czy kierowca Ferrari czy Kubica jezdzacy w jakimkolwiek innym teamie, bede zawsze trzymal za czerwonymi.
F1V0
28.11.2018 10:58
@Pauree Na razie to trudno stwierdzić czy odstaje czy nie. Dopiero będzie miał weryfikację. W pierwszym sezonie miał dobre wyścigi na tle Massy(Kanada, Baku, Austria, Włochy, Singapur, Malezja, Meksyk).
MisieQ1997
28.11.2018 10:58
@JuJu_Hound hehe dokładnie ! :D @mr_bean2000 coś w tym jest :D
mr_bean2000
28.11.2018 10:46
Odwrócić tabele Kubica na czele.
Pauree
28.11.2018 10:42
Pogrążasz to się na razie Ty, kolego beret. Stroll odstaje od prawie każdego w stawce, więc nie rozumiem dlaczego go tak zaciekle bronisz. No ale cóż... Nie każdy musi mieć pojęcie o F1, żeby się na portalach o F1 wypowiadać. Przyjdzie sezon, Perez rozniesie Strolla, wtedy zrozumiesz o czym się mówi "na mieście" w kontekście Strolla.
kawbandos
28.11.2018 10:41
stroll pokazuje, że gdyby przeniesli go do force india w połowie sezonu, to włączyłby się o MS, a Kubica pokazuje swoje prawidziwe tempo
beret
28.11.2018 10:12
Gdzie ten marios76 jest? niech on odezwie sie , tak czesto jezdzil po tym Strollu. Co ten Stroll najlepszego robi, pograzy naszego najlepszego znawce dyscypliny na tej stronie.
JuJu_Hound
28.11.2018 10:09
@MisieQ1997 spokojnie, najwazniejsze ze sie znalazl na punktowanym miejscu :D
MisieQ1997
28.11.2018 09:57
Może Robert dziś ma dotankowany bolid lub ma inny program treningowy ? :D