Bottas najszybszy na otwarcie weekendu w Belgii
Verstappen trzeci ze stratą tylko 0,081 sekundy do Fina. Haas z podwójną awarią silników.
28.08.2012:32
3400wyświetlenia
Embed from Getty Images
Valtteri Bottas zakończył pierwszy trening do Grand Prix Belgii z najlepszym czasem okrążenia. Przewaga Fina nad kolejnymi Hamiltonem oraz Verstappenem wynosiła jednak mniej niż 0,1 sekundy.
Jazdę na Spa rozpoczęli Carlos Sainz z McLarena oraz Alexander Albon z Red Bulla, który miał bolid wyposażony w sensory badające przepływ powietrza. Z kolei pierwszy czas tego weekendu należał do Charlesa Leclerca, który okrążył tor w Ardenach w 1:47,152 na twardej mieszance. Poza tym pierwszy trening nie obfitował w zbyt dużą akcję. Większość kierowców odpuściła dłuższe przejazdy podczas pierwszych 25 minut. Wyjątkiem był Max Verstappen, który 20 minut od wywieszenia zielonej flagi objął prowadzenie w tabeli z czasem 1:45,886 na najtwardszych oponach, wkrótce podnosząc poprzeczkę do 1:45,470.
Na starcie drugiego przejazdu problemy z układem napędowym zgłaszał Romain Grosjean, prosząc Haasa o sprawdzenie dlaczego nie ma mocy podczas dodawania gazu. Z kolei Lando Norris przestrzelił dohamowanie do pierwszego zakrętu, ratując się wyjazdem na pobocze przed uderzeniem w tył bolidu AlphaTauri.
Pół godziny od rozpoczęcia treningu do akcji wkroczył Mercedes, który wypuścił Bottasa na twardym zestawie, natomiast Hamiltona na pośrednim. Fin wskoczył na drugie miejsce w tabeli ze stratą 0,194 sekundy do Verstappena, natomiast Brytyjczyk był trzeci pół sekundy z tyłu. Kilka minut później swoje opony zniszczył Charles Leclerc, widowiskowo blokując prawe przednie koło na dohamowaniu do Les Combes. Monakijczyk zaliczył również krótką wizytę poza torem.
Krótko przed przerwą na oddanie opon firmie Pirelli, nowym liderem zestawienia został Lewis Hamilton. Brytyjczyk zrobił użytek z pośredniego ogumienia na chłodnym Spa-Francorchamps, wykręcając czas 1:45,298. Na półmetku sesji Haas ogłosił, że nie wyjedzie już na tor wyścigowy. W samochodzie Grosjeana dojdzie do wymiany silnika, natomiast bolidu Magnussena nie dało się uruchomić. Żaden z kierowców zespołu nie ustanowił w tym treningu czasu okrążenia.
Niewiele ponad pół godziny przed flagą w szachownicę pierwsze miejsce przejął Lando Norris z McLarena na miękkiej mieszance. Brytyjczyk był szybszy od Hamiltona o zaledwie 0,024 sekundy. Wkrótce jednak został on zepchnięty przez partnera z zespołu - Carlosa Sainza, który przewagą z trzeciego sektora wyśrubował czas do 1:45,222.
Kilka minut później na tor wróciły Mercedesy, także na ogumieniu oznaczonym czerwonym kolorem. Prowadzenie przejął Valtteri Bottas (1:44,493) z przewagą 0,069 sekundy nad Lewisem Hamiltonem. Na te wyniki nie był w stanie odpowiedzieć trzeci Verstappen, jednakże jego strata do Bottasa wyniosła tylko 0,081 sekundy. Holender ustanowił rekord w środkowym sektorze, co jest wyraźnym sygnałem, iż Red Bull ustawił swój bolid pod kątem niwelowania strat w technicznych sekcjach.
W ostatnim kwadransie kierowcy nie śrubowali już czasów okrążeń, realizując przejazdy na używanych oponach. W samej końcówce przedwcześnie do garażu zjechał Valtteri Bottas, po tym, jak w jego lewym przednim kole Mercedes zlokalizował „wolnego kapcia”.
Pod TYM linkiem proponujemy wam rejestrację w zakładach bukmacherskich Fortuna. W ramach specjalnej oferty dla czytelników Wyprzedź Mnie! otrzymujecie zakład bez ryzyka do 210 złotych, bonus od depozytu do 2000 złotych oraz freebet w wysokości 20 złotych na start.
Fortuna online zakłady bukmacherskie sp. z o.o. - legalny bukmacher działający w Polsce na podstawie zezwolenia na urządzanie zakładów wzajemnych. Graj rozważnie, hazard może uzależniać. Za udział w nielegalnych grach hazardowych grożą konsekwencję prawne.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 64%
Sucho
Valtteri Bottas zakończył pierwszy trening do Grand Prix Belgii z najlepszym czasem okrążenia. Przewaga Fina nad kolejnymi Hamiltonem oraz Verstappenem wynosiła jednak mniej niż 0,1 sekundy.
Jazdę na Spa rozpoczęli Carlos Sainz z McLarena oraz Alexander Albon z Red Bulla, który miał bolid wyposażony w sensory badające przepływ powietrza. Z kolei pierwszy czas tego weekendu należał do Charlesa Leclerca, który okrążył tor w Ardenach w 1:47,152 na twardej mieszance. Poza tym pierwszy trening nie obfitował w zbyt dużą akcję. Większość kierowców odpuściła dłuższe przejazdy podczas pierwszych 25 minut. Wyjątkiem był Max Verstappen, który 20 minut od wywieszenia zielonej flagi objął prowadzenie w tabeli z czasem 1:45,886 na najtwardszych oponach, wkrótce podnosząc poprzeczkę do 1:45,470.
Na starcie drugiego przejazdu problemy z układem napędowym zgłaszał Romain Grosjean, prosząc Haasa o sprawdzenie dlaczego nie ma mocy podczas dodawania gazu. Z kolei Lando Norris przestrzelił dohamowanie do pierwszego zakrętu, ratując się wyjazdem na pobocze przed uderzeniem w tył bolidu AlphaTauri.
Pół godziny od rozpoczęcia treningu do akcji wkroczył Mercedes, który wypuścił Bottasa na twardym zestawie, natomiast Hamiltona na pośrednim. Fin wskoczył na drugie miejsce w tabeli ze stratą 0,194 sekundy do Verstappena, natomiast Brytyjczyk był trzeci pół sekundy z tyłu. Kilka minut później swoje opony zniszczył Charles Leclerc, widowiskowo blokując prawe przednie koło na dohamowaniu do Les Combes. Monakijczyk zaliczył również krótką wizytę poza torem.
Krótko przed przerwą na oddanie opon firmie Pirelli, nowym liderem zestawienia został Lewis Hamilton. Brytyjczyk zrobił użytek z pośredniego ogumienia na chłodnym Spa-Francorchamps, wykręcając czas 1:45,298. Na półmetku sesji Haas ogłosił, że nie wyjedzie już na tor wyścigowy. W samochodzie Grosjeana dojdzie do wymiany silnika, natomiast bolidu Magnussena nie dało się uruchomić. Żaden z kierowców zespołu nie ustanowił w tym treningu czasu okrążenia.
Niewiele ponad pół godziny przed flagą w szachownicę pierwsze miejsce przejął Lando Norris z McLarena na miękkiej mieszance. Brytyjczyk był szybszy od Hamiltona o zaledwie 0,024 sekundy. Wkrótce jednak został on zepchnięty przez partnera z zespołu - Carlosa Sainza, który przewagą z trzeciego sektora wyśrubował czas do 1:45,222.
Kilka minut później na tor wróciły Mercedesy, także na ogumieniu oznaczonym czerwonym kolorem. Prowadzenie przejął Valtteri Bottas (1:44,493) z przewagą 0,069 sekundy nad Lewisem Hamiltonem. Na te wyniki nie był w stanie odpowiedzieć trzeci Verstappen, jednakże jego strata do Bottasa wyniosła tylko 0,081 sekundy. Holender ustanowił rekord w środkowym sektorze, co jest wyraźnym sygnałem, iż Red Bull ustawił swój bolid pod kątem niwelowania strat w technicznych sekcjach.
W ostatnim kwadransie kierowcy nie śrubowali już czasów okrążeń, realizując przejazdy na używanych oponach. W samej końcówce przedwcześnie do garażu zjechał Valtteri Bottas, po tym, jak w jego lewym przednim kole Mercedes zlokalizował „wolnego kapcia”.
Pod TYM linkiem proponujemy wam rejestrację w zakładach bukmacherskich Fortuna. W ramach specjalnej oferty dla czytelników Wyprzedź Mnie! otrzymujecie zakład bez ryzyka do 210 złotych, bonus od depozytu do 2000 złotych oraz freebet w wysokości 20 złotych na start.
Fortuna online zakłady bukmacherskie sp. z o.o. - legalny bukmacher działający w Polsce na podstawie zezwolenia na urządzanie zakładów wzajemnych. Graj rozważnie, hazard może uzależniać. Za udział w nielegalnych grach hazardowych grożą konsekwencję prawne.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 64%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:44,493 | 18 | |||
2 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:44,562 | 0,069 | 0,069 | 17 | |
3 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16 | 1:44,574 | 0,081 | 0,012 | 20 | |
4 | Sergio Perez (11) | Racing Point RP20 | 1:44,629 | 0,136 | 0,055 | 22 | |
5 | Lance Stroll (18) | Racing Point RP20 | 1:44,868 | 0,375 | 0,239 | 22 | |
6 | Alexander Albon (23) | Red Bull RB16 | 1:45,049 | 0,556 | 0,181 | 22 | |
7 | Esteban Ocon (31) | Renault R.S.20 | 1:45,099 | 0,606 | 0,050 | 20 | |
8 | Carlos Sainz (55) | McLaren MCL35 | 1:45,222 | 0,729 | 0,123 | 24 | |
9 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.20 | 1:45,225 | 0,732 | 0,003 | 21 | |
10 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35 | 1:45,274 | 0,781 | 0,049 | 28 | |
11 | Daniił Kwiat (26) | AlphaTauri AT01 | 1:45,447 | 0,954 | 0,173 | 25 | |
12 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT01 | 1:45,503 | 1,010 | 0,056 | 17 | |
13 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C39 | 1:45,704 | 1,211 | 0,201 | 19 | |
14 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF1000 | 1:45,759 | 1,266 | 0,055 | 18 | |
15 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF1000 | 1:46,179 | 1,686 | 0,420 | 15 | |
16 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43 | 1:46,488 | 1,995 | 0,309 | 19 | |
17 | George Russell (63) | Williams FW43 | 1:46,570 | 2,077 | 0,082 | 21 | |
18 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-20 | - | - | - | 2 | |
19 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C39 | - | - | - | 2 | |
20 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-20 | - | - | - | 1 |
107% najlepszego czasu: 1:51,807