Bottas najszybszy w pierwszym treningu na Monzy
Fin na miękkiej mieszance był o 0,2 sekundy szybszy od Hamiltona.
04.09.2012:32
3220wyświetlenia
Embed from Getty Images
Monza to niemal tak samo wyjątkowy i unikalny tor jak Monako, tylko na drugim biegunie. W Księstwie mamy do czynienia z bardzo wolną pętlą wymagającą pełnego docisku, a na torze pod Mediolanem skrzydła przybierają formę niezwykle płaskich, a każdy kierowca wyciska ostatnie poty z silnika, by jechać jak najszybciej na prostych. Dlatego oba obiekty są tak uwielbiany, ich unikalność jest niezwykła.
Pierwszy trening na tym malowniczym torze rozpoczął się bez odstępstw od normy. Kierowcy wyjechali na okrążenia instalacyjne, a po kilku minutach na pierwsze szybkie przyjazdy. W użyciu były głównie pośrednie i twarde opony. Wiele zespołów podzieliło obowiązki pomiędzy swoich zawodników. Było tak równiez w przypadku Mercedesa i co ciekawe, szybszy z dwójki Srebrnych Strzał był Hamilton na twardych oponach.
Po próbach nieco twardszych mieszanek, przyszedł czas na sprawdzenie najszybszych, miękkich opon. Podczas tych prób Max Verstappen wypadł z wyjścia szykany Ascari i uszkodził przednie skrzydło po efektownym obrocie. Udało mu się jednak wrócić do garażu, gdzie mechanicy zabrali się za naprawę samochodu. Na czele doszło do zmiany warty, tym razem to Bottas był szybszy z czasem 1:20,703.
Mocne tempo prezentowało również Alpha Tauri. Kwiat meldował się na czwartym miejscu, a Gasly na szóstym. Co ciekawe Rosjanin wykręcił swój czas na pośredniej mieszance. Równie ciekawą sytuację mieliśmy w Red Bullu, gdzie to Albon plasował się przed Verstappenem, ale miało to związek z kraksą Holendra. W dalszym ciągu zespoły zasilane jednostką Ferrari mocno cierpiały i nie łapały się do czołowej dziesiątki.
Końcówkę treningu zespoły poświęciły na treningi starów i sprawdzanie aerodynamiki. Jedynym incydentem był obrót Gasly'ego w szykanie. Za to zostaliśmy z zagadką, który komplet opon spisuje się na Monzy lepiej? Pośrednia mieszanka wydaje się być równie szybka, a na pewno będzie ciekawą opcją w kontekście startu na niej w wyścigu. A jak
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho
Monza to niemal tak samo wyjątkowy i unikalny tor jak Monako, tylko na drugim biegunie. W Księstwie mamy do czynienia z bardzo wolną pętlą wymagającą pełnego docisku, a na torze pod Mediolanem skrzydła przybierają formę niezwykle płaskich, a każdy kierowca wyciska ostatnie poty z silnika, by jechać jak najszybciej na prostych. Dlatego oba obiekty są tak uwielbiany, ich unikalność jest niezwykła.
Pierwszy trening na tym malowniczym torze rozpoczął się bez odstępstw od normy. Kierowcy wyjechali na okrążenia instalacyjne, a po kilku minutach na pierwsze szybkie przyjazdy. W użyciu były głównie pośrednie i twarde opony. Wiele zespołów podzieliło obowiązki pomiędzy swoich zawodników. Było tak równiez w przypadku Mercedesa i co ciekawe, szybszy z dwójki Srebrnych Strzał był Hamilton na twardych oponach.
Po próbach nieco twardszych mieszanek, przyszedł czas na sprawdzenie najszybszych, miękkich opon. Podczas tych prób Max Verstappen wypadł z wyjścia szykany Ascari i uszkodził przednie skrzydło po efektownym obrocie. Udało mu się jednak wrócić do garażu, gdzie mechanicy zabrali się za naprawę samochodu. Na czele doszło do zmiany warty, tym razem to Bottas był szybszy z czasem 1:20,703.
Mocne tempo prezentowało również Alpha Tauri. Kwiat meldował się na czwartym miejscu, a Gasly na szóstym. Co ciekawe Rosjanin wykręcił swój czas na pośredniej mieszance. Równie ciekawą sytuację mieliśmy w Red Bullu, gdzie to Albon plasował się przed Verstappenem, ale miało to związek z kraksą Holendra. W dalszym ciągu zespoły zasilane jednostką Ferrari mocno cierpiały i nie łapały się do czołowej dziesiątki.
Końcówkę treningu zespoły poświęciły na treningi starów i sprawdzanie aerodynamiki. Jedynym incydentem był obrót Gasly'ego w szykanie. Za to zostaliśmy z zagadką, który komplet opon spisuje się na Monzy lepiej? Pośrednia mieszanka wydaje się być równie szybka, a na pewno będzie ciekawą opcją w kontekście startu na niej w wyścigu. A jak
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:20,703 | 28 | |||
2 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:20,948 | 0,245 | 0,245 | 27 | |
3 | Alexander Albon (23) | Red Bull RB16 | 1:21,500 | 0,797 | 0,552 | 30 | |
4 | Daniił Kwiat (26) | AlphaTauri AT01 | 1:21,555 | 0,852 | 0,055 | 31 | |
5 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16 | 1:21,641 | 0,938 | 0,086 | 22 | |
6 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT01 | 1:21,667 | 0,964 | 0,026 | 27 | |
7 | Sergio Perez (11) | Racing Point RP20 | 1:21,747 | 1,044 | 0,080 | 25 | |
8 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35 | 1:21,747 | 1,044 | 0,000 | 29 | |
9 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.20 | 1:21,789 | 1,086 | 0,042 | 22 | |
10 | Carlos Sainz (55) | McLaren MCL35 | 1:21,821 | 1,118 | 0,032 | 27 | |
11 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF1000 | 1:21,904 | 1,201 | 0,083 | 25 | |
12 | Esteban Ocon (31) | Renault R.S.20 | 1:21,984 | 1,281 | 0,080 | 28 | |
13 | Lance Stroll (18) | Racing Point RP20 | 1:22,131 | 1,428 | 0,147 | 21 | |
14 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-20 | 1:22,409 | 1,706 | 0,278 | 20 | |
15 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-20 | 1:22,422 | 1,719 | 0,013 | 19 | |
16 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C39 | 1:22,552 | 1,849 | 0,130 | 24 | |
17 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C39 | 1:22,619 | 1,916 | 0,067 | 27 | |
18 | Roy Nissany (40) | Williams FW43 | 1:22,826 | 2,123 | 0,207 | 25 | |
19 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF1000 | 1:22,988 | 2,285 | 0,162 | 24 | |
20 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43 | 1:23,120 | 2,417 | 0,132 | 22 |
107% najlepszego czasu: 1:26,352