Wolff: Nie możemy drugi raz popełnić tego samego błędu
Szef Mercedesa wzywa, by nowe silniki F1 były tańsze w rozwoju i eksploatacji.
30.11.2008:31
1669wyświetlenia
Embed from Getty Images
Szef działu sportów motorowych Mercedesa - Toto Wolff zaznaczył, że Formuła 1 nie może po raz kolejny popełnić błędu, który towarzyszył zatwierdzeniu przepisów wprowadzających obecne jednostki napędowe.
Wolff bez ogródek przyznał, że niezwykle wysokie koszty rozwoju hybrydowych silników V6 nie były w pełni przewidziane w momencie finalizowania prac nad ich specyfikacją techniczną w 2010 roku.
Formuła 1 planuje już wprowadzenie nowej generacji silników od sezonu 2026. Wolff podkreśla jednak, że Mercedes jest zwolennikiem agresywniejszej strategii.
Zdaniem Austriaka kluczowym aspektem nowych regulacji musi być ograniczenie kosztów.
Szef działu sportów motorowych Mercedesa - Toto Wolff zaznaczył, że Formuła 1 nie może po raz kolejny popełnić błędu, który towarzyszył zatwierdzeniu przepisów wprowadzających obecne jednostki napędowe.
Wolff bez ogródek przyznał, że niezwykle wysokie koszty rozwoju hybrydowych silników V6 nie były w pełni przewidziane w momencie finalizowania prac nad ich specyfikacją techniczną w 2010 roku.
Nie możemy powtórzyć błędu, który popełniliśmy dziesięć czy jedenaście lat temu, gdy powiedzieliśmy: «Pozwólmy inżynierom stworzyć koncepcję fantastycznej, bardzo wydajnej jednostki napędowej, której projekt jest skomplikowany a koszty rozwoju niezmiennie wysokie».
Formuła 1 planuje już wprowadzenie nowej generacji silników od sezonu 2026. Wolff podkreśla jednak, że Mercedes jest zwolennikiem agresywniejszej strategii.
Zawsze popieraliśmy zamrożenie rozwoju obecnych jednostek od 2022 roku oraz przyspieszenie wejścia w życie nowych przepisów dotyczących jednostek napędowych z sezonu 2026 na 2025.
Zdaniem Austriaka kluczowym aspektem nowych regulacji musi być ograniczenie kosztów.
To powinien być nasz absolutny priorytet. Wychodząc z tego punktu trzeba później ustalić konkretne rozwiązania techniczne, które pomogą nam w uczynieniu nowych jednostek reprezentatywnymi względem rynku, na którym obserwujemy bardzo dynamiczny rozwój technologii stosowanych w samochodach drogowych.
Nie ulega żadnej wątpliwości, że baterie stają się coraz bardziej wydajne a rekonwersja energii jest faktem. Myślę, że interesującą opcją mogą być bardziej zrównoważone paliwa - niezależnie od tego, czy mowa tu o paliwach syntetycznych czy innych. Oczywiście musimy omówić takie plany z naszymi partnerami paliwowymi, ponieważ nie chcemy eskalować wyścigu zbrojeń na tej płaszczyźnie, nawet jeśli byłaby ona ekscytująca i doprowadziła do poszukiwania nowych limitów.
Musimy znaleźć odpowiedni kompromis- podkreślił.