Alesi: F1 musi być bardziej konsekwentna w kwestii limitów toru
56-latek proponuje bezwzględne kary za wyjeżdżanie poza tor w kluczowych zakrętach.
13.04.2116:21
1246wyświetlenia
Embed from Getty Images
Były kierowca F1, Jean Alesi, uważa, że Formuła 1 powinna bardziej konsekwentnie i rygorystycznie podchodzić do kwestii limitów toru.
Podczas otwierającego sezon 2021 Grand Prix Bahrajnu doszło do emocjonującej walki o zwycięstwo z udziałem Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena. Ten drugi zdołał w końcówce wyprzedzić kierowcę Mercedesa, jednak zrobił to wyjeżdżając poza tor w zakręcie numer 4 i był zmuszony oddać pozycję.
W rozmowie z Auto Hebdo Jean Alesi stwierdził, że całe to zajście mogło być bardzo dezorientujące dla widzów.
Były kierowca zespołów Ferrari i Benetton zasugerował również, że na wszystkich torach pewne fragmenty powinny być wyraźnie niedostępne dla kierowców.
Alesi uważa, że jego rozwiązanie
Były kierowca F1, Jean Alesi, uważa, że Formuła 1 powinna bardziej konsekwentnie i rygorystycznie podchodzić do kwestii limitów toru.
Podczas otwierającego sezon 2021 Grand Prix Bahrajnu doszło do emocjonującej walki o zwycięstwo z udziałem Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena. Ten drugi zdołał w końcówce wyprzedzić kierowcę Mercedesa, jednak zrobił to wyjeżdżając poza tor w zakręcie numer 4 i był zmuszony oddać pozycję.
W rozmowie z Auto Hebdo Jean Alesi stwierdził, że całe to zajście mogło być bardzo dezorientujące dla widzów.
Nie wydaje mi się, by fani zrozumieli, dlaczego Lewis może bezkarnie przekraczać limity toru, podczas gdy używający dokładnie tej samej linii Max jest momentalnie proszony o oddanie pozycji- powiedział Francuz.
Według mnie potrzeba więcej przejrzystości. Jeśli kierowca wyjedzie wszystkimi czterema kołami poza limity toru, kara musi być natychmiastowa.
Były kierowca zespołów Ferrari i Benetton zasugerował również, że na wszystkich torach pewne fragmenty powinny być wyraźnie niedostępne dla kierowców.
Po tragedii na Spa, w której Anthoine Hubert stracił życie, zaproponowałem pomysł «uświęcenia» kluczowych zakrętów znajdujących się na każdym obiekcie - miejsc, których nie możesz ścinać ani szeroko wyjeżdżać.
Nieważne, czy facet zyska czas czy nie. Kara za wyjazd wszystkimi czterema kołami poza tor powinna być natychmiastowa - przejazd przez boksy. Gdy Lewis wyjechał z alei serwisowej, wiedział, że aby zrobić różnicę, będzie musiał wyjeżdżać wszystkimi czterema kołami poza limity.
Alesi uważa, że jego rozwiązanie
miałoby tę zaletę, że byłoby jasne i nie pozostawiało zbyt dużo miejsca na interpretacje i kontrowersje.