Tsunoda żałuje wezwania na wagę w Q1
Ze względu na jeden trening AT nie było w stanie dopracować ustawień bolidów.
17.07.2108:56
749wyświetlenia
Embed from Getty Images
Yuki Tsunoda uważa, że stracił szansę na awans do Q2 po tym, jak został wezwany na ważenie bolidu.
Reprezentant teamu AlphaTauri zakończył połowę z rozegranych dotychczas sesji kwalifikacyjnych już na etapie Q1.
W sobotę Tsunoda będzie miał tylko godzinę, aby przygotować się do sprintu i wyścigu Grand Prix.
Główny inżynier wyścigowy AlphaTauri - Jonathan Eddolls zwrócił także uwagę na to, iż AlphaTauri miało problemy z maksymalnym wykorzystaniem miękkich opon, które musiały być stosowane przez kierowców przez całe kwalifikacje.
Yuki Tsunoda uważa, że stracił szansę na awans do Q2 po tym, jak został wezwany na ważenie bolidu.
Reprezentant teamu AlphaTauri zakończył połowę z rozegranych dotychczas sesji kwalifikacyjnych już na etapie Q1.
Powiedziałbym, że wezwanie na wagę wszystko spieprzyło- stwierdził dosadnie Japończyk. Opóźnienie w rozpoczęciu decydującego przejazdu sprawiło, że na jednym z okrążeń 21-latek natrafił na innych kierowców.
Pod koniec było naprawdę ciasno i nie mogłem pokonać odpowiedniego okrążenia schładzającego. Także w trzech ostatnich zakrętach było mnóstwo bolidów. Na samej głównej prostej straciłem trzy dziesiąte sekundy. Później niemal zdołałem odrobić tę stratę, ale ze względu na kiepskie międzyczasy w pierwszym sektorze, na głównej prostej; przez nieudane okrążenie schładzające... szkoda, po prostu szkoda.
W sobotę Tsunoda będzie miał tylko godzinę, aby przygotować się do sprintu i wyścigu Grand Prix.
Mimo, że ze względu na duży ruch na torze moje okrążenie nie było idealne, to zaczynałem się oswajać z jazdą i budować pewność siebie. Niestety wszystko zakończyło się w Q1.
Główny inżynier wyścigowy AlphaTauri - Jonathan Eddolls zwrócił także uwagę na to, iż AlphaTauri miało problemy z maksymalnym wykorzystaniem miękkich opon, które musiały być stosowane przez kierowców przez całe kwalifikacje.
Osiągi na pośrednim ogumieniu były zgodne z naszymi oczekiwaniami, ale gdy zakładaliśmy miękką mieszankę, mieliśmy większe problemy niż oczekiwaliśmy. Przed kwalifikacjami przeanalizowaliśmy dane i wprowadziliśmy pewne modyfikacje, ale bez normalnych sesji treningowych przed startem okresu parc ferme, nie byliśmy w stanie dopracować ustawień bolidu w takim stopniu, jak robimy to normalnie.