Yamamoto: Red Bull straci prawa do silnika Hondy po sezonie 2025
Koncern zabezpieczył się przed przeniesieniem technologii do innego producenta.
19.10.2109:37
1671wyświetlenia
Embed from Getty Images
Honda potwierdziła, że Red Bull straci prawa do jej silnika z końcem sezonu 2025.
Japoński producent po tegorocznym Grand Prix Abu Zabi wycofa fabryczne wsparcie z Formuły 1. Mimo to silnik Hondy będzie dalej rozwijany przez Red Bulla, który przejął jego projekt i zajmie się obsługą w ramach nowoutworzonego działu Powertrains.
W pierwszym roku funkcjonowania RBP, Honda zamierza utrzymać część zaangażowania poprzez produkcję podzespołów oraz wypożyczenie swoich inżynierów. Z kolei od sezonu 2023 Red Bull samodzielnie zajmie się obsługą pakietu.
Docelowo dział Powetrains ma opracować nowy silnik na 2026 rok i spekulowano, że będzie to moment, w którym Honda rozważy powrót do Formuły 1. Taki scenariusz wykluczył jednak szef projektu, potwierdzając też, iż kolejna generacja jednostki nie będzie mogła powstać w oparciu o technologię Hondy.
Honda potwierdziła, że Red Bull straci prawa do jej silnika z końcem sezonu 2025.
Japoński producent po tegorocznym Grand Prix Abu Zabi wycofa fabryczne wsparcie z Formuły 1. Mimo to silnik Hondy będzie dalej rozwijany przez Red Bulla, który przejął jego projekt i zajmie się obsługą w ramach nowoutworzonego działu Powertrains.
W pierwszym roku funkcjonowania RBP, Honda zamierza utrzymać część zaangażowania poprzez produkcję podzespołów oraz wypożyczenie swoich inżynierów. Z kolei od sezonu 2023 Red Bull samodzielnie zajmie się obsługą pakietu.
Docelowo dział Powetrains ma opracować nowy silnik na 2026 rok i spekulowano, że będzie to moment, w którym Honda rozważy powrót do Formuły 1. Taki scenariusz wykluczył jednak szef projektu, potwierdzając też, iż kolejna generacja jednostki nie będzie mogła powstać w oparciu o technologię Hondy.
To prawda, nie będą mogli jej wykorzystać- powiedział Masashi Yamamoto, dodając, że jest to zabezpieczenie przed wytransferowaniem technologii do innego producenta.
Możliwość dotknięcia i zobaczenia informacji nie oznacza jednak, że dzięki temu będziesz potrafił zaprojektować nowy silnik od zera. W najbliższych latach będzie inaczej. Do montażu, serwisu oraz zakupu części jednostki będą potrzebowali szczegółowych danych.