F2: Pourchaire zwycięzcą głównego wyścigu na Imoli

Junior Alfy Romeo wygrał ekscytujące zmagania we Włoszech.
24.04.2212:09
Jakub Ziółkowski
1300wyświetlenia
Embed from Getty Images

Theo Pourchaire wygrał główny wyścig Formuły 2 na torze Imola. Za Francuzem do mety dojechał Enzo Fittipaldi oraz Ralph Boschung.

Po ekscytującym wyścigu Formuły 3 tor Imola był już praktycznie całkowicie suchy. Vips wystartował bardzo słabo i spadł o kilka pozycji. Początkowo pozycję lidera objął Boschung, jednak za chwilę na prowadzeniu znalazł się startujący z szóstego pola Nissany! Kierowca z Izraela zyskał pięć pozycji na dojeździe do pierwszego zakrętu.

Szybko startujący Boschung wślizgnął się obok Jacka Doohana, który zjeżdżając w prawo wpadł na Dennisa Haugera. Kierowca z Norwegii uderzył w ścianę wzdłuż prostej startowej i wycofał się z wyścigu. Doohan uderzył przy okazji w startującego z pole position Vipsa i powoli dojechał do swojego garażu, gdzie również zakończył swoje zmagania.

Na tor natychmiast wyjechał samochód bezpieczeństwa. Zamieszanie na starcie najlepiej wykorzystał Nissany, który zrównał się na starcie z Boschungiem i wyprzedził Szwajcara na dojeździe do Tamburello. Za Boschungiem znajdował się Iwasa, a za nim: Vips, Pourchaire, Daruvala, Armstrong i Lawson. Dziewiąty był lider klasyfikacji generalnej, Felipe Drugovich.

Na piątym okrążeniu doszło do restartu. Mimo długiego zygzakowania lidera wyścigu, w stawce nie doszło do żadnych przetasowań. Na następnym okrążeniu Vips popełnił jednak duży błąd na wyjeździe z szykany Villeneuve. Kierowca zespołu Hitech zahaczył o żwirową pułapkę, obrócił się i uderzył w ścianę. Konieczna była ponowna interwencja Bernda Maylandera.

Na ósmym okrążeniu do swoich mechaników zjechało wielu kierowców: Nissany, Boschung, Iwasa, Pourchaire, Sargeant, Fittipaldi, Novalak. Obecność samochodu bezpieczeństwa na torze pozwolił im na wykonanie pit stopu podczas neutralizacji. Na prowadzenie wysunął się Daruvala. Za nim plasowali się: Armstrong, Lawson, Drugovich, Hughes i Sato. Nissany, który prowadził wśród kierowców na nowych oponach był dziesiąty. Za nim znalazł się Pourchaire, który przeskoczył m. in. Boschunga.

Samochód bezpieczeństwa zjechał pod koniec dziewiątego okrążenia. Ponownie podczas restartu nie doszło do żadnych przetasowań. Na piętnastym okrążeniu Sato wyprzedził Hughesa i awansował na piątą lokatę. Najszybszym kierowcą na torze był prowadzący Daruvala, który w dalszym ciągu musiał zmienić opony. Kierowca Premy odjechał na prawie trzy sekundy od drugiego Armstronga, który musiał bronić drugiej lokaty przed Lawsonem.

Na dwudziestym pierwszym okrążeniu jadący po życiowy sukces Nissany popełnił błąd. Wyjeżdżając z ostatniego zakrętu, kierowca DAMSa wjechał w żwirową pułapkę, stracił panowanie nad bolidem i uderzył w ścianę. Nissany rozbił swój bolid i dotoczył się do alei serwisowej. Ta została zamknięta, przez co liderzy nie mogli skorzystać ze strategicznego postoju podczas wirtualnej neutralizacji, która potrwała do 25. okrążenia.

W bardzo dobrej pozycji znalazł się Pourchaire. Po wypadku Nissany'ego był pierwszym kierowcą, który nie musiał już zjeżdżać na zmianę opon. Na kolejnym kółku do boksów zjechał Lawson, Hughes i Verschoor. Na następnym kółku do pit lane zjechał prowadzący Daruvala. Hindus powrócił na tor na ultramiękkich oponach, znalazł się on jednak dopiero na czternastym miejscu.

Na następnym okrążeniu do mechaników zjechał Armstrong. Kierowca z Nowej Zelandii zaliczył bardzo wolny pit stop i wyjechał za swoim rodakiem Lawsonem. Tymczasem uwagę sędziów przykuwał Cordeel, który najpierw dostał karę czasową, a następnie karę przejazdu przez aleję serwisową za wielokrotne łamanie limitów toru.

Pourchaire był już na czwartej lokacie i czekał cierpliwie na postoje kierowców przed nim. Za nim walkę o piątą lokatę toczyli Boschung i Sargeant. Obaj kierowcy również mieli już za sobą wizytę w boksach, tak więc faktyczna walka toczyła się o drugie miejsce. Na 31. okrążeniu Sargeant wyprzedził Boschunga, który musiał bronić się przed świetnie dysponowanym Enzo Fittipaldim.

Na tym samym okrążeniu duży błąd popełnił jednak Sargeant, który wyjechał z toru na wyjeździe z szykany Variante Alta i stracił dwie pozycje. Za chwilę Fittipaldi wyprzedził Boschunga i wskoczył na czwartą lokatę, za Pourchairem. Wyścig został jednak ponownie zneutralizowany po wypadku Lawsona. Wielkiego pecha mieli Drugovich i Sato, którzy minęli zjazd do alei serwisowej w momencie ogłoszenia neutralizacji. Trzecią karę w wyścigu zanotował tymczasem Cordeel, tym razem za przekroczenie prędkości w alei serwisowej.

Drugovich i Sato zjechali do alei serwisowej na dwa kółka przed końcem, jednak ze względu na neutralizację znaleźli się odpowiednio na dziesiątej i jedenastej pozycji. Samochód bezpieczeństwa utrzymał się na torze do końca wyścigu. Pourchaire dojechał do mety na prowadzeniu przed Fittipaldim i Boschungiem. Czwarty był Novalak przed Iwasą, Vestim, Sargeantem, Beckmannem, Daruvalą i Drugovichem.