Sainz na czele pierwszego treningu na Spa
Końcówka sesji została przerwana przez awarię Magnussena i deszcz.
26.08.2215:01
2564wyświetlenia
Embed from Getty Images
Spa-Francorchamps to jeden z najpiękniejszych torów w kalendarzu Formuły 1. Niestety jego położenie jest również przekleństwem. Ciężko w Ardenach rozegrać weekend bez opadów deszczu. Tuż przed startem pierwszego treningu na torze pojawiły się opady i choć szybko ustały, pozostawiły wilgotną nawierzchnię.
Alex Albon wprawdzie stwierdził na pierwszym okrążeniu, że tor jest suchy, ale ciągle kilku zawodników podróżowało na przejściowych oponach. Jednak po kilku minutach okazało się, że to slicki są właściwym wyborem na dane warunki. Nie było jednak zgodności co do mieszanki, gdyż w użyciu była każda dostarczona przez Pirelli. Dało to sporą przewagę Verstappenowi, który wybrał miękkie opony i z czasem 1:46.755 miał ponad dwusekundową przewagę.
Jak to zwykle w tym sezonie bywa w samochodzie Bottasa doszło do awarii i Fin musiał szybko zrezygnować z jazdy, nie ustanawiając czasu. Gdy dobrnęliśmy do polowy treningu na torze zapadła chwilowa cisza, którą przerwał Albon na miękkiej mieszance. Jego drugie miejsce, na które wskoczył, pokazuje jak mało miarodajne były wyniki tej sekcji.
Po ponownych wyjazdach z garażu większość stawki miała założone opony z czerwonym oznaczeniem, co oznaczało szybkie poprawianie czasów, w tym tego Verstappena. Jednak przejazdy przerwał Magnussen zatrzymujący swój samochód nieco za zakrętem La Source. Spowodowało to czerwoną flagę w momencie, gdy na czele znajdował się Sainz przed Leclerkiem.
W samochodzie Magnussena doszło do awarii jednostki napędowej, niestety również elementów elektrycznych, stąd porządkowi musieli zachować szczególną ostrożność przy usuwaniu samochodu. Sesję wznowiono po kilkunastu minutach, ale do końca zostało zaledwie osiem. Dodatkowo ponownie rozpada się deszcz, co oznaczało, iż kierowcy Ferrari pozostaną na czele tabeli, a reszta stawki musi próbować swoich sił w kolejnych sesjach. Kilku zawodników zaryzykowało wyjazd na przejściowych oponach, ale były to tylko zapoznawcze przejazdy.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 88%
Mokro
Spa-Francorchamps to jeden z najpiękniejszych torów w kalendarzu Formuły 1. Niestety jego położenie jest również przekleństwem. Ciężko w Ardenach rozegrać weekend bez opadów deszczu. Tuż przed startem pierwszego treningu na torze pojawiły się opady i choć szybko ustały, pozostawiły wilgotną nawierzchnię.
Alex Albon wprawdzie stwierdził na pierwszym okrążeniu, że tor jest suchy, ale ciągle kilku zawodników podróżowało na przejściowych oponach. Jednak po kilku minutach okazało się, że to slicki są właściwym wyborem na dane warunki. Nie było jednak zgodności co do mieszanki, gdyż w użyciu była każda dostarczona przez Pirelli. Dało to sporą przewagę Verstappenowi, który wybrał miękkie opony i z czasem 1:46.755 miał ponad dwusekundową przewagę.
Jak to zwykle w tym sezonie bywa w samochodzie Bottasa doszło do awarii i Fin musiał szybko zrezygnować z jazdy, nie ustanawiając czasu. Gdy dobrnęliśmy do polowy treningu na torze zapadła chwilowa cisza, którą przerwał Albon na miękkiej mieszance. Jego drugie miejsce, na które wskoczył, pokazuje jak mało miarodajne były wyniki tej sekcji.
Po ponownych wyjazdach z garażu większość stawki miała założone opony z czerwonym oznaczeniem, co oznaczało szybkie poprawianie czasów, w tym tego Verstappena. Jednak przejazdy przerwał Magnussen zatrzymujący swój samochód nieco za zakrętem La Source. Spowodowało to czerwoną flagę w momencie, gdy na czele znajdował się Sainz przed Leclerkiem.
W samochodzie Magnussena doszło do awarii jednostki napędowej, niestety również elementów elektrycznych, stąd porządkowi musieli zachować szczególną ostrożność przy usuwaniu samochodu. Sesję wznowiono po kilkunastu minutach, ale do końca zostało zaledwie osiem. Dodatkowo ponownie rozpada się deszcz, co oznaczało, iż kierowcy Ferrari pozostaną na czele tabeli, a reszta stawki musi próbować swoich sił w kolejnych sesjach. Kilku zawodników zaryzykowało wyjazd na przejściowych oponach, ale były to tylko zapoznawcze przejazdy.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 88%
Mokro
REZULTATY TRENINGU 1
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Carlos Sainz (55) | Ferrari F1-75 | 1:46,538 | 16 | |||
2 | Charles Leclerc (16) | Ferrari F1-75 | 1:46,607 | 0,069 | 0,069 | 16 | |
3 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB18 | 1:46,755 | 0,217 | 0,148 | 10 | |
4 | George Russell (63) | Mercedes-AMG F1 W13 | 1:47,396 | 0,858 | 0,641 | 13 | |
5 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR22 | 1:47,437 | 0,899 | 0,041 | 13 | |
6 | Alexander Albon (23) | Williams FW44 | 1:47,835 | 1,297 | 0,398 | 15 | |
7 | Daniel Ricciardo (3) | McLaren MCL36 | 1:48,081 | 1,543 | 0,246 | 14 | |
8 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT03 | 1:48,310 | 1,772 | 0,229 | 17 | |
9 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes-AMG F1 W13 | 1:48,420 | 1,882 | 0,110 | 10 | |
10 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB18 | 1:48,474 | 1,936 | 0,054 | 13 | |
11 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW44 | 1:48,485 | 1,947 | 0,011 | 13 | |
12 | Guanyu Zhou (24) | Alfa Romeo C42 | 1:48,672 | 2,134 | 0,187 | 15 | |
13 | Lando Norris (4) | McLaren MCL36 | 1:49,470 | 2,932 | 0,798 | 15 | |
14 | Fernando Alonso (14) | Alpine A522 | 1:49,664 | 3,126 | 0,194 | 17 | |
15 | Sebastian Vettel (5) | Aston Martin AMR22 | 1:49,813 | 3,275 | 0,149 | 12 | |
16 | Esteban Ocon (31) | Alpine A522 | 1:50,315 | 3,777 | 0,502 | 5 | |
17 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-22 | 1:50,982 | 4,444 | 0,667 | 9 | |
18 | Mick Schumacher (47) | Haas VF-22 | 1:51,259 | 4,721 | 0,277 | 15 | |
19 | Liam Lawson (40) | AlphaTauri AT03 | 1:52,065 | 5,527 | 0,806 | 14 | |
20 | Valtteri Bottas (77) | Alfa Romeo C42 | - | - | - | 2 |
107% najlepszego czasu: 1:53,995