FIA podjęła decyzję w sprawie ruchomych podłóg
Federacja zdecydowała się na zmodyfikowanie testów podłogi w bolidach
27.03.0719:58
2471wyświetlenia
Jak donosi autosport.com, FIA zdecydowała się na zmodyfikowanie testów podłogi w bolidach, aby mieć pewność, że stosowany głównie przez Ferrari skomplikowany mechanizm mocowania nie umożliwiał podłodze zbytniego poruszania się w czasie jazdy.
Mechanizm ten został dostrzeżony w Australii także w bolidach zespołu BMW Sauber i chociaż w oficjalnych wypowiedziach nie padła nazwa ani jednego z tych zespołów, to jednak wszystko wskazywało na to, że największe zastrzeżenia budzi sposób mocowania przedniej części podłogi w Ferrari F2007.
Szef techniczny McLarena Paddy Lowe napisał w Australii list do głównego delegata technicznego FIA Charliego Whitinga z pytaniem, czy jego zespół może zastosować podobne rozwiązanie, zaznaczając wyraźnie, że w czasie statycznych badań kontrolnych umożliwiałoby ono odchył podłogi w pionie tylko o dozwolone 5 milimetrów pod naciskiem 500 Newtonów, ale w czasie jazdy, gdy na bolid działają większe siły, podłoga mogłaby się jeszcze bardziej odchylać.
W odpowiedzi rozesłanej także do pozostałych zespołów Formuły 1 Whiting napisał, że takie urządzenie będzie zgodne z przypisami tylko w przypadku, jeśli nie będzie pozwalało na większy odchył w pionie niż regulaminowe 5mm. W związku z tym od tej pory testy na elastyczność podłogi będą przeprowadzane po wymontowaniu mocowania składającego się ze sprężyn i przegubów.
Decyzja FIA oznacza, że jeśli podłoga w bolidach Ferrari i BMW rzeczywiście odchylała się w czasie jazdy o więcej niż regulaminowe 5mm, zapewniając tym samym lepszą wydajność aerodynamiczną, to zespoły te mogą stracić część przewagi nad swoimi najbliższymi rywalami już od Grand Prix Malezji.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE