F1 zmierza do ułatwienia wyprzedzania
Trwają rozmowy nad przyszłymi zmiani konstrukcyjnymi, które mają ułatwić wyprzedzanie
13.08.0715:40
5316wyświetlenia
Zespoły Formuły 1 są coraz bliżej osiągnięcia porozumienia w sprawie przyszłych zmian konstrukcyjnych, które mają ułatwić wyprzedzanie - donosi Autosport. Ma to być efektem rozmów toczonych podczas ostatniego Grand Prix Węgier.
Grupa robocza do spraw wyprzedzania w F1 (Overtaking Working Group, w skrócie OWG) odbyła spotkanie na Hungaroringu, gdzie dokonała oceny i zatwierdziła projekt dyfuzora, który może znaleźć się w samochodach najwcześniej w sezonie 2009. Jego konfiguracja została zatwierdzona po intensywnych testach w tunelu aerodynamicznym na przestrzeni czerwca i lipca.
Kolejną kwestią, nad którą skupi się grupa, będzie wybór rozwiązania tylnego skrzydła. OWG przyznaje, że trudno będzie zapewnić przewagę aerodynamiczną samochodom jadącymi za innymi, ale ma nadzieję, że uda się chociaż zredukować negatywne skutki, jakie odczuwa samochód podążający tuż za innym w zakręcie (utrata siły dociskowej). Jedną z możliwości jest przednie skrzydło, którego kąt nachylenia mógłby być automatycznie zwiększany podczas jazdy za innym samochodem.
Grupa pracuje nad wprowadzeniem zmodyfikowanych przepisów dotyczących aerodynamiki, które będą zakazywały stosowania klap, kominów, skrzydełek i deflektorów począwszy od 2010 roku. Istnieje jednak możliwość przyspieszenia tych zmian, jeśli tempo rozwoju aerodynamiki bolidów utrzyma się na tak wysokim poziomie, jaki jest aktualnie.
OWG przewodniczą dyrektor inżynierów McLarena Paddy Lowe, dyrektor inżynierów Renault Pat Symonds i konsultant Ferrari Rory Byrne. Grupie asystuje aerodynamik F1 Jean-Claude Migeot, który odpowiada za badania w tunelu aerodynamicznym.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE