LiGNA: Okrążenie toru z Powolniakiem - Malezja

30.09.0722:23
Crow
3086wyświetlenia

W momencie, gdy mijasz swoją tablicę informacyjną wywieszaną z boksów na prostej start/meta, jedziesz już z prędkością około 265km/h i nadal przyśpieszasz aż do 295 km/h przed dotarciem do strefy hamowania. Pierwszy zakręt jest bardzo wolny i pokonujesz go na pierwszym lub drugim biegu w zależności od tego, jakie przełożenia masz zamontowane w skrzyni. Musisz tu bardzo uważać, gdyż ze względu na niską prędkość bolid nie ma docisku i przyczepność jest bardzo słaba.

Pierwszy zakręt przechodzi od razu w kolejny - równie ciasny wiraż - w lewą stronę, pokonywany także na pierwszym biegu. Potem wjeżdżasz w długi prawy łuk, na którym przeciążenie osiąga około 2,5 G. Po wyjściu z trzeciego zakrętu rozpędzasz się do około 280 km/h na siódmym biegu przed dotarciem do kolejnej strefy hamowania, poprzedzającej czwarty zakręt w prawo, który pokonujesz na drugim bądź pierwszym biegu. Nie jest to trudny zakręt, aczkolwiek problem może stanowić wyhamowanie przed nim ze względu na wyboistą nawierzchnię. Następnie wjeżdżasz w przyjemną kombinację lewy-prawy, czyli zakręty pięć i sześć, które pokonujesz z pedałem gazu w podłodze na szóstym biegu. Jest to bardzo wymagająca sekcja, ponieważ przeciążenie wygina twoją szyję raz w jedną raz w drugą stronę.

Następnie jest krótka prosta, na której końcu znajdują się dwa zakręty w prawą stronę (siedem i osiem) z dwoma wierzchołkami (apex). W pierwszy z nich musisz wejść dosyć szybko i zarazem szeroko, a potem coraz bardziej zacieśniać - jeżeli twój bolid jest podsterowny, to będziesz miał tutaj niemałe kłopoty. Potem trafiasz na prostą zakończoną nawrotem (zakręt nr dziewięć) pokonywanym na jedynce. Musisz uważać na dohamowaniu gdyż stosunkowo łatwo zablokować tutaj hamulce. Ważną rzeczą jest posiadanie dobrej trakcji na wyjściu z tego zakrętu, ponieważ przechodzi on w prawy łuk (zakręt nr 10), który sam w sobie nie stanowi dużego wyzwania, ale prowadzi cię do zakrętu jedenastego - kolejnego wirażu w prawo pokonywanego na dwójce z prędkością około 145 km/h.

Potem kolejna prosta i szybki lewy zakręt nr 12 pokonywany na szóstce przy 260 km/h. Trzynasty zakręt prowadzi cię do ciasnego dosyć trudnego technicznie czternastego wirażu, który można pokonać na drugim biegu z prędkością ok 130 km/h - uważaj na pojawiającą się tutaj nadsterowność. Po tym zakręcie wyjedziesz na długą ostatnią prostą - dobre miejsce do wyprzedzania. Ostatni piętnasty zakręt to również dobre miejsce do wyprzedzania, gdyż poprzedza go ostre hamowanie i pokonywany jest na pierwszym biegu. Następnie trafiasz z powrotem na prostą start/meta, gdzie kończysz swoje okrążenie.

KOMENTARZE

4
Teliss
08.10.2007 02:52
Czemu tak rzadko hamulec na maksa był wciśnięty?
BoryZ
01.10.2007 03:32
nom audio byloby the best :D
kojot123
01.10.2007 03:19
Ja z chęcią bym widział takie coś jako opis słowny wgrany do pliku wideo. To dopiero byłoby coś.
ht-hubcio
01.10.2007 06:26
Jeszcze brakuje na końcu "i to było okrążenie toru Sepang" :)))