LiGNA: Okrążenie toru z Jankiem - Australia
Tor w Melbourne składa się z 17 zakrętów połączonych stosunkowo długimi prostymi
16.10.0713:46
2998wyświetlenia
Tor w Melbourne składa się z 17 zakrętów połączonych stosunkowo długimi prostymi. Rozpoczynając jego okrążenie przekraczamy linię startu i z prędkością około 280 km/h dojeżdżamy do pierwszej strefy hamowania. Pierwszą sekcją zakrętów jest Jones Chicane, która jest kombinacją dwóch szybkich zakrętów prawy - lewy. Pokonujemy ją na 2 biegu z prędkością około 135 km/h. Ważne jest aby bolid nie był zbytnio podsterowny, gdyż wyjście z drugiego zakrętu jest dosyć ciasne i łatwo wpaść w bandę.
Następnie wyjeżdżamy na bardzo dziurawą prostą Brabham prowadzącą nas do zakrętu Sports Center, który pokonujemy na drugim biegu z prędkością około 95 km/h płynnie przechodząc do następującego po nim zakrętu Hellas (3 bieg, 150 km/h). Wyjeżdżamy na krótką prostą do szybkiego prawego zakrętu Whiteford, który można pokonywać na pełnym gazie, aby bez większej utraty prędkości dojechać do kolejnej sekcji zakrętów. Rozpoczyna ją prawy zakręt Marina, przed którym redukujemy prędkość do około 130 km/h na 2 biegu, po czym na całkowicie otwartej przepustnicy przejeżdżamy zakręt Albert Road, oraz następujący po nim długi prawy zakręt Lauda wiodący do Clark Chicane..
Szykanę pokonujemy na 2 biegu z prędkością nie przekraczającą 115 km/h, łagodnie wjeżdżając w bardzo długi lewy zakręt nr 10. W zachowaniu łagodnego łuku jazdy bardzo pomagają pasy namalowane na asfalcie. Zbliżamy się do zakrętu numer 11 rozpoczynającego sekcję dwóch zakrętów lewy - prawy. Po krótkim dohamowaniu jadąc na 5 biegu jadąc około 200 km/h pokonujemy pierwszy z zakrętów i nie zdejmując nogi z gazu pokonujemy kolejny zakręt - Waite. Należy tutaj obrać w miarę możliwości łagodną linię jazdy aby nie wytracić zbytnio prędkości przed szybkim, pokonywanym również na pełnym gazie prawym zakrętem Hill.
W ten sposób dojeżdżamy do sekcji dwóch prawych zakrętów: Ascari oraz Stewart (nr 14 i 15). Pierwszy z nich pokonujemy na 2 biegu z prędkością około 135 km/h, kolejny na 4 biegu jadąc 180 km/h. Następnie dojeżdżamy do najwolniejszego zakrętu na całym torze - Senna. Poprzedza go bardzo krótka prosta więc nie należy zbytnio rozpędzać bolidu, gdyż łatwo tutaj zblokować koła na dohamowaniu. Redukując prędkość do około 85 km/h na 1 lub 2 biegu wykorzystujemy nadsterowność bolidu, i z maksymalnie otwartą przepustnicą wjeżdżamy w ostatni zakręt przed prostą startową - Prost
KOMENTARZE