Mosley odrzuca propozycję producentów dotyczącą silników

"Zaproponowaliśmy alternatywę: używać obecnych silników, ale zamrozić ich rozwój na 10 lat"
22.10.0719:08
Grzegorz Więcek
3174wyświetlenia

Max Mosley odrzucił propozycję sześciu producentów zaangażowanych w wyścigi F1 dotyczącą nowej formuły silników od 2010 roku. Prezydent FIA poprosił o sugestie producentów samochodów, gdyż w przeciwnym wypadku zamierza narzucić swoje własne nowe zasady dotyczące silników.

Jak już wcześniej informowaliśmy, firmy BMW, Ferrari, Honda, Mercedes-Benz, Renault i Toyota zaproponowały 675-konną formułę z silnikami V8, które miałyby wytrzymywać cztery wyścigi z rzędu i być wyposażone w system odzyskiwania energii kinetycznej z przyciskiem "boost" ułatwiającym wyprzedzanie.

Mosley powiedział Niemieckiej gazecie Die Welt: Poparlibyśmy to, gdyby prywatne zespoły miały zagwarantowaną dostawę silników za 10 milionów euro na cały sezon, a nie za 15 milionów. Niestety producenci tego nie zaakceptowali. Dodał, że kluczową sprawą jest to, aby zredukować koszty, ponieważ niektórzy producenci nie są już dalej gotowi wydawać 200 milionów euro rocznie tylko na same silniki. Zaproponowaliśmy alternatywę: używać obecnych silników, ale zamrozić ich rozwój na dziesięć lat, czyli aż do 2018 roku.

Mosley stwierdził, że kontrpropozycja FIA wymuszałaby wymianę silników co dwa wyścigi, tak jak ma to miejsce obecnie. Według niego propozycja ta pozwoliłaby oszczędzić producentom 100 milionów euro rocznie. Przekazaliśmy naszą propozycję w ostatnim tygodniu i czekamy na ich reakcję. - ujawnił prezydent FIA, dodając, że jeśli producenci samochodów nie dojdą do kompromisu, to propozycja FIA po prostu wejdzie w życie.

Źródło: UpdateF1.com

KOMENTARZE

14
Horn
23.10.2007 01:39
To bezsensu jeśli nawet zespoły zaoszczędzą na silnikach 100 milionów euro to chyba Mosley nie uważa że o te pieniądze zmniejszy sie budżet zespołów po prostu wpakują te pieniądze gdzie indziej np. w aerodynamikę no i tyle jeśli chodzi o oszczędzanie
Ad@m
23.10.2007 11:09
to jest tak głupie że aż śmieszne :| Prawdę powiedziawszy kto nie ma kasy ten nie startuje w F1! Poza tym żaden prywatny zespół nie będzie miał nigdy takiego zaplecza jak fabryczny. Jeżeli chodzi Maxowi o moc to byłbym nawet stanowczo za tym żeby było nawet 6 cylindrów, mniejsza pojemność, jakieś małe turbo, ale żeby to się rozwijało! Lepiej jest stawiać nowe wyzwania i problemy, niż zamrozić wszystko i przez 10 lat jeździć tym samym. Mam nadzieje że nie dopuszczą do takiego czegoś.
pawlip
23.10.2007 07:53
i to ma być królową sportów motorowych?? będzie jak z autami WRC, ze N są szybsze. F1 to rozwój technologii. ekologia?niech idzie sie przypiąć do drzewka i chroni przyrodę a F1 zostawi w spokoju. nikt nie liczy ile rozwiązań z F1 uratowało ludzkie życie w zwykłych autach.......itd
kuba_new
23.10.2007 06:37
no i znowu max wymysla niestworzone hisorie to przeciez niemalze smierc dla f1 zamrozenie rozwoju na 10 lat na 1 rok to juz przepasc a co dop[iero 10 jak mu sie chce tylko zgarniac kase to niech storzy wlasna formule i sie nia bawi wlozy silniki od kosiarek i zbuduje wlasne tory
andy
23.10.2007 06:32
na głowe to on i upadł ale już bardzo dawno. "Albo przyjmiecie propozycje FIA a jak nie to je wprowadzimy" - cała filozofia pana mosleya
Artur2406
23.10.2007 06:22
Zamrozenie rozwojow silnikow do 2018?! Na glowe upadl?!
rannt
22.10.2007 08:58
wyobrażacie sobie Raikkonena wygrywającego z silnikiem z 1997 roku? Przecież to lata świetlne. Propozycja producentów była całkiem rozsądna. Na razie chyba sie jeszcze po prostu przepychają, grunt, że producenci są skłonni rozmawiać i mają pomysły. Zamrożenie silników to ogromny rozwój aerodynamiki, z która i tak dziś jest już problem - ergo: same procesje w wyścigach, a podium rozstrzygające się w qualach. Jedno jest sensowne: ceny w F1 w tej chwili są tak wielkie, że prywatni właściciele już wypadli i zostają koncerny. Ale czy trzeba to na siłe zmieniać - ja wierzę w rynek, jak zostaną 3 zespoły, bo reszty nie będzie na to stać, widzowie przestaną oglądać i wszystko samo z siebie potanieje.
5cuderi4
22.10.2007 08:46
MagicalY, twoje porównanie jest w 100% trafne. Szkoda słów na takie posty. :/
MagicalY
22.10.2007 06:12
Nowe silniki F1 - 1.2 65 KM z Fiata Pandy. Najlepsze! Do tego może być jeszcze diesel...a niech będą oszczędne! Przecież o to w końcu chodzi, prawda? A prędkość się przywróci przewijając film w TV... Czy taki ma być rozwój silników? Nie! To jest cofanie się...
jędruś
22.10.2007 06:11
5 mln dal prywatnych zespołów to dużo. Ich budżet wacha sie od 100 do 50 mln. A co do zamrożenia rozwoju na 10 lat- Max pukni ty się w ten pusty łep!!! Za 10 lat to GP2 z nowymi silnikami, jeśli założyć by wprowadzenia takich od 2011 roku , F1 stała by się niemal wolniejsza .
falconf1
22.10.2007 05:55
Najlepiej będzie jak pan Maxio razem z całym swoim FIA i ich pupilkiem sami się zamrożą na wieki wieków.
Pawel1908
22.10.2007 05:46
Ta niech najlepiej zamrożą na 50 lat. Ideą F1 jest parcie do przodu z nowymi technologiami a nie trwanie w martwym punkcie.
rafaello85
22.10.2007 05:27
To niech już zamrożą rozwój silnika na te 10 lat, ale niech pozostaną przy 2,4l V8!
patgaw
22.10.2007 05:18
co to jest 5mln dla zespolu f1 ;x