Force India nie zmieni polityki wobec Super Aguri i STR

Colin Kolles: "Będziemy kontynuować działania przeciwko stosowaniu klienckich samochodów"
19.02.0811:49
Mariusz Karolak
1934wyświetlenia

Colin Kolles potwierdził wcześniejsze doniesienia o tym, że przemiana Spykera w Force India nie zmieni bynajmniej polityki prowadzonej przez stajnię z Silverstone względem Super Aguri i Scuderii Toro Rosso.

W wywiadzie udzielonym serwisowi motorline.cc Niemiec powiedział, że nadal jest przekonany, iż obydwa wspomniane zespoły stosują klienckie auta, co nie jest dozwolone w Formule 1. Niemalże rok temu Kolles zainicjował w Szwajcarii postępowanie w sportowym sądzie rozjemczym, a teraz potwierdził, że będą kontynuować swe dążenia pod szyldem Force India.

Zadeklarował w zdecydowany sposób, że zespoły STR i Super Aguri, stosujące nadwozia pochodzące odpowiednio od RBR i Hondy nie są konstruktorami F1. Będziemy kontynuować działania przeciwko stosowaniu klienckich samochodów. - powiedział Kolles, przyznając jednocześnie, że więcej szczegółów będzie znanych dopiero za jakieś sześć miesięcy.

Ponadto przyznał, że do tego czasu Force India będzie musiało walczyć z rywalami na torze, którzy według niego nie postępują zgodnie z zasadami. Jednakże na przykładzie McLarena sprzed roku wiemy, że jest możliwe, aby zespół stracił wszystkie punkty w klasyfikacji konstruktorów, albo nawet został wykluczony z mistrzostw. Mam tylko nadzieję, że sprawiedliwości stanie się zadość. - dodał Kolles.

Źródło: DailyMail.co.uk

KOMENTARZE

6
jędruś
19.02.2008 04:54
Można powiedzieć : nowy pan - wróg ten sam !!!!!! Uważam jednak , że Kolles ma rację , choć lubię obydwa zespoły . Nie korzystają one dokładnie z tych samych modeli co ich nadrzędne zespoły czyli dopowiednia Honda i Red Bull , ale ze zmodyfikowanych wersji zeszłorocznych samochódów . To nieuczciwe , gdyż takie komercyjne zespoły jak Force India nie mają szansy przebić się w górę stawki . FIA musi uwzględnić . Według mnie należy wprowadzić przepis odnośnie odsprzedaży bolidów . Chodzi mi co konkretnie można odkupić , czego nie , w których segmentach bolidu można by wprowadzać zmiany podczas sezonu . Np STR odkupywało by RBR3 od Red Bulla , ale mogło by wprowadzać tylko zmiany w kilku elementach , a nie tworzyć lepszej wersji.
ToshibaUser
19.02.2008 04:25
Popieram w pełni ! Tą sytuacje trzeba zakończyć - taki stan rzeczy jest nieuczciwy w stosunku nie tylko do Force India ale i do Williamsa . @Krauza Luzzi (jeszcze w STR) sam przyznał w jednym z wywiadów , że jest na nich kładziona presja , iż nie osiągają " takich wyników jak RedBull mimo , że mamy prawie identyczny samochód " . Nie jest też tajemnicą że SuperAguri 2007 bazowało na Hondzie z 2006 roku - co zresztą nie wyszło mu na złe ;)
rafaello85
19.02.2008 01:20
W 100% zgadzam się z Kollesem! Jeśli chodzi o Super Aquri to oni już chyba długo nie pociągną, także tu sprawa sama się rozwiąze.
Krauza
19.02.2008 12:03
Panowie, na coś takiego potrzeba DOWODÓW, które w wypadku mclarena były duże. A STR i Ogórki, tzn. ich zarząd, chyba nie jest na tyle głupi żeby przez to bulić jakąś kase. Może i te bolidy są ich dziełem i są budowane na bazie RB3 i RA107, może mówie źle, ale ogórki nie narażały by się na karę przy ich problemach finansowych. A teraz po mnie jedźcie
robertb
19.02.2008 11:41
Jeżeli STR i SA mogą jezdzic na klienckich bolidach dlaczego Prodrive nie mogło??
Artur2406
19.02.2008 11:07
Colin ma rację. Niestety tak jest i coś trzeba z tym zrobić. Nie może być tak, że Force India będzie tracić kupę kasy na stworzenie własnego bolidu a takie Torro Rosso czy SA przystosują sobie tylko bolidy Red Bulla i Hondy do nowych regulaminów jak ma to miejsce co roku... Co nie zmienia faktu, że i tak bardzo lubię te zespoły, ale to poprostu jest niesprawiedliwe.