LiGNA: Okrążenie toru z Rubiqiem - Monza
Autodoromo Nazionale di Monza został wybudowany w 1922 roku
19.02.0818:46
2960wyświetlenia
Autodoromo Nazionale di Monza został wybudowany w 1922 r. na pamiątkę mediolańskiego automobilklubu. Przez lata startów wielokrotnie zmieniał się układ toru, zginęło tutaj wielu kierowców. Obiekt przybrał obecny kształt w 2002 r. Jest bez wątpienia najszybszym torem w kalendarzu LiGNY. Właśnie tutaj, na legendarnej Monzie odbędzie się najbliższy wyścig ligowy.
Na prostej startowej rozpędzamy samochód do 340 km/h na 7. biegu. Po chwili zaczynamy gwałtownie hamować do 90 km/h przed szykaną prawo - lewo Rettifilo Tribune. Droga hamowania jest bardzo dziurawa, bardzo łatwo zablokować przednie koła. Monza jest bardzo wymagającym torem dla hamulców, po długich prostych, na których są chłodzone w kilka sekund nagrzewają się do ponad 1000 stopni Celsjusza. Po szykanie ponownie nabieramy prędkości i długim prawym łukiem Curva Grande dojeżdżamy do kolejnej szykany (tym razem lewo - prawo) Variante Della Roggia, przed którą hamujemy do 120 km/h. Po krótkiej prostej wchodzimy w sekwencję 2 prawych zakrętów Curva di Lesmos.
Jest to bardzo zdradliwa, nierówna część toru. Tutaj podczas wyścigu będzie można najwięcej zyskać lub rozbić bolid o czekającą na nas bandę. Wyjeżdżamy na długą prostą , przejeżdżamy na pełnym gazie Curva del Serraglio i trafiamy na 3-cią, ostatnią szykanę Variante Ascari. Redukujemy do 3. biegu i z dużą prędkością pokonujemy sekwencję lewo - prawo - lewo. Wyjeżdżamy na kolejną prostą i z prędkością 170 km/h wchodzimy w kolejny słynny zakręt Curva Parabolica. Wyjście z Parabolici jest bardzo ważne, ponieważ prowadzi na bardzo długą prostą. Ponownie nabieramy prędkości wrzucając kolejne biegi i przekraczając linię pomiaru czasu kończymy okrążenie. To było okrążenie toru Monza z Rubiqiem.
KOMENTARZE