McLaren zmieni system ograniczenia prędkości w MP4-23

Paddy Lowe: "Myślę, że mogliśmy wykonać dużo lepszą robotę, aby uniknąć tego co się stało"
19.03.0818:16
Igor Szmidt
3630wyświetlenia

McLaren zamierza zmienić swój system ograniczenia prędkości w boksach tak, aby kierowcy przez pomyłkę nie mogli go włączyć, co przytrafiło się Heikkiemu Kovalainenowi podczas końcówki wyścigu w Melbourne.

Kovalainen tuż po wyprzedzeniu Fernando Alonso w walce o czwarte miejsce przypadkowo nacisnął na prostej start-meta przycisk aktywujący ogranicznik prędkości w boksach, co zwolniło jego bolid i pozwoliło Alonso na odzyskanie utraconej pozycji.

W świetle tego co się stało, a także niedawnej wypowiedzi Marca Gene, który stwierdził, że w bolidach Ferrari po prostu nie można aktywować ogranicznika przy dużej prędkości lub na wysokim biegu, McLaren zamierza zmodyfikować system w swoich bolidach by mieć pewność, że taka sytuacja nie powtórzy się już w przyszłości.

Szef techniczny McLarena - Paddy Lowe powiedział w tym tygodniu magazynowi Autosport: Na pewno rozważymy poprawienie naszego systemu w przyszłości. Szczerze mówiąc myślę, że mogliśmy wykonać dużo lepszą robotę, aby uniknąć tego co się stało - czy to poprzez zmiany w elektronice, czy dzięki bardziej ergonomicznemu ułożeniu przycisków. Nie powinno być tak, że możesz coś nacisnąć przez przypadek, kiedy ruszasz swoimi rękami.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

19
Davider
20.03.2008 12:33
Wtedy mielibyśmy pieczonego Alonso.
duszek998
20.03.2008 10:08
a może zamiast "luzu" wcisnął "R" :):P
Davider
20.03.2008 09:30
Rzeczywiście stuknął guzik z prawej strony... Na interaktywnej kierownicy, do której link wrzucił Jarruss po prawej stronie przyciskiem który mógłby spowodować zwolnienie bolidu jest przycisk biegu neutralnego / wstecznego, może wrzucił sobie luz?
rmn
20.03.2008 09:12
może u nigeo kierownica wygląda inacczej. nawet na pewno. ta ma włąćznik / wyłącznik tc
jarux
20.03.2008 08:46
http://www.motorsportmad.com/view/4092/australia-2008---funnykovalinen-celebrates-4th-too-early Ewidentnie Kovalainen naciskał przyciski jedynie z prawej strony.
Bart2005
20.03.2008 08:33
Jak wczoraj zobaczyłem ten artykuł to też zdjęcie skojarzyło mi się z Dexterem ale już nie chciałem nic pisać :-) A co do lokalizacji przycisku na kierownicy to nie jest on umiejscowiony w takim miejscu, że przez przypadek można go wcisnąć. Może Kovalainen chciał się napić i zły przycisk wcisnął.
pasior
20.03.2008 07:42
SoBcZaK ten systemik, że tylko przy niskiej prędkości da sie włączyć ogranicznik posiada nie tylko Ferrari. McLaren tego nie ma ale inne teamy posiadają, tak że nie matrw się.
gnt3c
20.03.2008 07:28
Jarrus - gratuluję...rozbawiłeś mnie do łez :D ... komu jeszcze Pan na zdjęciu przypomina Dexter'a ? :D
Jarruss
20.03.2008 06:14
Ale patrząc na układa kierownicy, ten przycisk jest dość duży i tuż nad piciem (ten biały), może poprostu Koval chciał opić wyprzedzenie Alonso i nie trafił ;-) http://www.mclaren.com/features/technical/interactive_steering_wheel.php
lazurexxx
20.03.2008 06:09
Hamilton na Gp Brazylii 2007 nie wcisnął wtedy ogranicznika prędkości!!. Zobaczcie sobie dokładnie powtórkę w dużej rozdziałce np. FIA review 2007 Dokładnie to mu się to przytrafiło na dohamowaniu i musiała być jakaś usterka elektroniki. Ham trzymał łapy za uchwyty na kierze
kamiss
19.03.2008 10:57
A z tym ogranicznikiem przypadkiem nie jest/nie bylo tak, ze ograniczenie predkosci dzialalo dopiero po wyhamowaniu. Przykladowo: Jedzie 100km/h, w tej chwili nie moze wcisnac ogranicznika do 60km/h (dla przykladu), bo on nie zadziala.. Dopiero, gdy wyhmauje do tych 59km/h, wcisnisnie ogranicznik, to obroty tak sie utrzymaja, ze bedzie jechal ta maksymalna regulaminowa szybkoscia. Eh, zamotalem.. ;]
rafaello85
19.03.2008 08:52
Najpierw Hamilton, teraz Kovalainen;) McLaren postanowaił zareagowac, więc prawdopodobnie nie będzie " do trzech razy sztuka";)
Fubello
19.03.2008 08:27
a co jak ruszasz nie swoimi rękami?
duszek998
19.03.2008 07:39
"...Cóż, człowiek uczy się na błędach..." jak oni się będą tak uczyć na błędach to za rok dopiero to poprawią i będą zwalać winę że to przez przycisk "pit-line"
ToshibaUser
19.03.2008 06:18
@Maraz Racja :) Chociaż w przerwie między sezonowej mogli to zrobić po cichu , niczym mechanicy którzy w samochodzie drogowym klienta , który trafia do ASO na przegląd , poza przeglądem usuwają po cichu jakieś wady fabryczne , które producent wykrył , ale nie chce się głośno się do nich przyznać - a nie są na tyle poważne , aby musiał organizować jawną akcje serwisową ... ;) Taki cichy standardowy przegląd MP-23 po " przysłowiowych" 30tys he he he he ;))))
jędruś
19.03.2008 06:13
W przyszłości ??? Jestem ciekawy czy taka sytuacja powtórzy się w najbliższych wyścigach . Przecież kierowcy nie będą specjalnie uważać przy jeździe 300 km/h czy przypadkiem nie wcisną jakiegoś klawisza :D Ale dobrze , że chociaż Mclaren zaragował ....
SoBcZaK
19.03.2008 05:58
teraz pewnie zwalą of Ferrari ten systemik, że tylko przy niskiej prędkości da sie włączyć ogranicznik :D
Maraz
19.03.2008 05:32
Nie mogli, bo wtedy wszystkie oficjalne zaprzeczenia, że Hamilton nie wcisnął żadnego przycisku w Brazylii straciłyby ważność ;) Cóż, człowiek uczy się na błędach...
ToshibaUser
19.03.2008 05:28
A to dobre he he he ... dopiero teraz myślą nad tym , że "rozważą poprawienie systemu w przyszłości." Myślałem , że po Brazylii czegoś się nauczyli ...