Trzeci wyścig Coultharda z rzędu na jednym silniku

Zespół Red Bull Racing podjął tę niecodzienną decyzję z kilku powodów
28.07.0819:21
Marek Roczniak
4437wyświetlenia

Zespół Red Bull Racing poinformował dzisiaj w zapowiedzi wyścigu o Grand Prix Węgier, że David Coulthard wystartuje w najbliższy weekend po raz trzeci z rzędu na tym samym silniku Renault V8.

Zgodnie z zasadą nakazującą użycie jednego silnika podczas dwóch weekendów grand prix, ta sama jednostka napędowa była zamontowana w bolidzie Szkota w ostatnich dwóch wyścigach. Stajnia z Milton Keynes po raz pierwszy od wprowadzenia tej zasady postanowiła jednak zostawić ten sam silnik na trzeci wyścig.

Fabrice Lom, który jest odpowiedzialny za silniki Renault w zespole Red Bull Racing tak tłumaczy tę decyzję: Przede wszystkim jego silnik V8 nie przejechał zbyt wielu kilometrów. - powiedział Francuz, odnosząc się do tego, że Coulthard odpadł z wyścigu na torze Silverstone trzy tygodnie temu już na pierwszym okrążeniu po kolizji z Sebastianem Vettelem.

Ponadto posiadanie dwóch naszych kierowców w różnych fazach cyklu dwu-silnikowego (Mark Webber otrzyma nowy silnik po wycieku oleju w GP Niemiec - przyp. red.) oznacza, że nie będziemy wszystkiego stawiali na jedną kartę. Decyzja ta pomoże nam także w drugiej połowie sezonu z logistycznego punktu widzenia, a ostatni powód jest taki, że David nie będzie musiał jechać na tym samym silniku na torach Spa i Monza, które są dwoma największymi wyzwaniami w kalendarzu.

Źródło: F1-Live.com

KOMENTARZE

19
MalarzF1
29.07.2008 10:50
rafaello85, silnik z którym startujesz do trzeciej sesji treningowej jest silnikiem na wyścig i jego wymiana wiąże się z karą. Nie wiem jak mam Ci wytłumaczyć inaczej. Red Bull po prostu stwierdził że silnik jest w stanie wytrzymać 3 GP (które są całością a nie że pół tam, pół tam) bo opłaci im się to z logistycznego punktu widzenia, ale także finansowego - wyprzedzanie przepisów i pokazanie wytrzymałości silnika wiąże się ze zwiększeniem prestiżu i dodatkową reklamą, bo wiadomo że wszyscy komentatorzy i serwisy będą podawały tą informację.
rafaello85
29.07.2008 09:44
MalarzF1--> ale takiej sytuacji jeszcze nie mieliśmy, więc na dobrą sprawę nie wiemy jak zostałaby rozwiązana.;) Być może jest luka a przepisach i Red Bull postanowił ją wykorzystać.
MalarzF1
29.07.2008 08:52
Silnik musi wytrzymać co najmniej 2 weekendy GP (bez piątku) ale napisałem już wcześniej że nie można zmieniać silnika po i w trakcie 3 sesji treningowej. Nie zależy to od ilości przejechanych GP. Jak by było tak że można dowolnie wymieniać silniki które zakończyły cykl dwóch GP to każdy zespół zostawiałby silnik po dwóch GP tylko na sobotę po to żeby nie męczyć nowego silnika przed wyścigiem.
rafaello85
29.07.2008 08:41
MalarzF1---> silnik ma wytrzymać dwa weekendy GP z wyłączeniem piątków. Co do tej wymiany to pamiętaj, że pierwsza jest bezbolesna. Silnik Coultharda ma ten dystans za sobą. Red Bull postanowił go użyć w trzecim wyścigu z rzędu. I teraz pytanie jak na to zapatrują się sędziowie: -czy fakt, że silnik wytrzymał dwa weekendy sprawia, że w razie defektu można go wymienić bez kary? -czy skoro zespół zdecydował się go użyć to bierze pod uwagę to, że ewentualny defekt i wymiana będzie się wiązała z karą Gdyby się nad tym zastanowić to raczej pierwsza opcja jest bardziej prawdopodobna. Pewnie gdyby zespół wiedział o tym, że może im grozić jakaś kara to nie zdecydowałby się go użyć w kolejnej eliminacji.
Rob3rt
29.07.2008 07:11
Każdy silnik to jednak kasa, a obecny raczej wytrzyma ten weekend!.
mielony
29.07.2008 07:08
"Decyzja ta pomoże nam także w drugiej połowie sezonu z logicznego punktu widzenia..." a może lepiej z logistycznego punktu widzenia - pewnie chcą taszczyć mniej silników na raz na wymianę na drugi koniec świata. Logistycznego oczywiście, błąd usunięty.
MalarzF1
28.07.2008 09:52
rafaello85, przepisy mówią o karze za wymianę silnika w sobotę niezależnie czy to 1, 2,3 czy 18 GP.
Banditto
28.07.2008 09:32
a treningi i kwalifikacje to co? =]
Filo_M-ce
28.07.2008 09:06
W sumie rafaello85 to ciekawe pytanie, sam bym chciał wiedzieć. A co do decyzji moim zdaniem jak najbardziej słuszna, skoro w GP Wielkiej Brytanii odpadł już na 1 kółku, i to nie z powodu awarii silnika to tak jakby nie przejechał nic. Tak naprawdę silnik jest po 1 GP, a to będzie drugie.
rafaello85
28.07.2008 08:03
Jedna rzecz mnie zastanawia. Jednostka napędowa Davida zakończyła już cykl dwóch weekendów z rzędu, ale czy za jej wymianę grozi kara? Jeśli odmówi posłuszeństwa w sobotę to czy David zostanie cofnięty o 10 pól do tyłu?
hawaj
28.07.2008 07:39
można nawet wymienić w trakcie wyścigu :-)
ICEman
28.07.2008 07:39
Coulthardowi to 1 silnik nieraz starczył by na 5 wyścigów. :) a zreszta jemu chyba teraz wszystko jedno
vero
28.07.2008 07:07
mozna nawet przed wyscigiem wymienic ;p
Stash
28.07.2008 06:29
mozna wymeicic po 1 wyscigu ale z tym wiąże się kara
Ralph1537
28.07.2008 06:07
ale nie ma nakazu jazdy danym silnikiem tylko na 2 wyscigach, jesli ktos chce to moze i na 10 wyscigow pojechac tym samym silnikiem, chodzi tylko o to ze nie mozna go wymienic wczesniej niz po 2 wyscigach.
MairJ23
28.07.2008 05:50
musze przyznac ze wszystko brzmi logicznie - wiec dobra chyba decyzja
rafaello85
28.07.2008 05:49
FIA nie tylko nie zabroni, ale Red Bull dostanie jeszcze błogosławieństwo od Mosleya:) Bardzo ciekawy zabieg ze strony austriackiego teamu. Może wiedzą, że David na pierwszym okrążeniu kogoś skasuje i uznali, że nie ma sensu dawać mu nowego silnika;) A tak na poważnie - duże ryzyko podejmują. Bardzo mnie ciekawi to czy jednostka napędowa wytrzyma, jest już troszkę podjechana, a na Węgrzech zapewne będzie strasznie gorąco.
michal2111
28.07.2008 05:37
andy FIA potrafi się do wszystkiego doczepić. Być może tak będzie.
andy
28.07.2008 05:34
zaraz FIA powie że tak nie wolno. Ma być dwa wyścigi i bez dyskusji.