Początek testów na pięciu różnych torach
17.09.0300:00
985wyświetlenia
Kierowca | Konstruktor / bolid | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
Czasy uzyskane na torze Catalunya | |||||
Kimi Raikkonen | McLaren Mercedes | mic | 1:17.125 | 100 | |
1 | David Coulthard | McLaren Mercedes | mic | 1:17.156 | 92 |
1 | Alex Wurz | McLaren Mercedes | mic | 1:17.220 | 70 |
1 | Franck Montagny | Renault | mic | 1:17.797 | 106 |
1 | Cristiano da Matta | Toyota | mic | 1:17.867 | 102 |
Czasy uzyskane na torze Jerez | |||||
Michael Schumacher | Ferrari | bri | 1:19.265 | 100 | |
1 | Nick Heidfeld | Sauber Petronas | bri | 1:20.211 | 62 |
1 | Ricardo Zonta | Toyota | mic | 1:21.110 | 75 |
Czasy uzyskane na torze Monza | |||||
Felipe Massa | Ferrari | bri | 1:22.993 | 79 | |
Czasy uzyskane na torze Mugello | |||||
Jos Verstappen | Minardi Cosworth PS03 | bri | 1:25.439 | 27 | |
1 | Jos Verstappen | Minardi Cosworth PS04 | bri | 1:25.622 | 27 |
1 | Nicolas Kiesa | Minardi Cosworth PS04 | bri | 1:28.148 | 19 |
1 | Nicolas Kiesa | Minardi Cosworth PS03 | bri | 1:28.455 | 15 |
Czasy uzyskane na torze Silverstone | |||||
Juan Pablo Montoya | Williams BMW | mic | 1:20.059 | 73 | |
1 | Marc Gene | Williams BMW | mic | 1:20.956 | 90 |
Toyota była wczoraj również obecna na innym hiszpańskim torze - Jerez. Kierowca testowy japońskiej stajni - Ricardo Zonta rozpoczął czterodniowe testy, plasując się pierwszego dnia na trzeciej pozycji. Brazylijczyk był wolniejszy o blisko dwie sekundy od kierowcy Ferrari - Michaela Schumachera, a do jego głównych zadań należało testowanie ustawień bolidu i kontynuowanie długoterminowych prac rozwojowych. Michael Schumacher także pracował nad ustawieniami bolidu i dodatkowo przeprowadzał testy opon Bridgestone. Ponadto włoska stajnia we wtorek obecna była również na torze Monza, gdzie kierowca testowy Felipe Massa pracował nad aerodynamiką bolidu F2003-GA pod kątem wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Trzecim i zarazem ostatnim kierowcą uczestniczącym we wczorajszych testach na torze Jerez był Nick Heidfeld, który uzyskał drugi czas. Zespół Sauber testował nowe elementy zawieszenia do bolidu C22.
Tymczasem na torze Mugello zespół Minardi przeprowadzał wczoraj testy porównawcze obecnie używanych bolidów PS03 i nabytych wraz z innymi pozostałościami zespołu Arrows bolidów A23, na których bazie włoska stajnia zamierza opracować swój przyszłoroczny pojazd (PS04). Jos Verstappen za kierownicą obydwu bolidów przejechał po 27 okrążeń i chociaż na koniec dnia PS03 był nadal szybszy od zeszłorocznego bolidu Arrows, to jednak tylko o zaledwie 0.2 sekundy, co biorąc pod uwagę fakt, że zespół Minardi rozpoczął dopiero poznawanie tego auta, świadczy o jego dosyć dużym potencjale. Holender stwierdził, że gdyby miał do dyspozycji jeszcze jeden dzień na dopracowanie ustawień PS04, to z pewnością uzyskałby znacznie lepszy czas. Z kolei drugi kierowca włoskiej stajni - Nicolas Kiesa za kierownicą prototypowego bolidu PS04 uzyskał nawet lepszy o 0.3 sekundy czas niż za kierownicą PS03 i także wypowiadał się dosyć pozytywnie o zeszłorocznym aucie zespołu Arrows. Wczorajsze, jednodniowe testy na torze Mugello zespół Minardi wykorzystał także do dokończenia prac nad nowymi elementami karoserii bolidu PS03. Po przeanalizowaniu zebranych we wtorek danych włoska stajnia podejmie decyzję na temat tego, jaka przyszłość czeka PS04.
Ostatnim torem, na którym odbywały się wczoraj testy był brytyjski Silverstone. Uczestniczył w nich tylko zespół Williams, reprezentowany przez Juana Pablo Montoyę i kierowcę testowego Marca Gene, który godnie zastąpił w ostatnim wyścigu Ralfa Schumachera. Niemiec nadal wypoczywa po wypadku, który wydarzył się podczas ostatnich testów na torze Monza i w chwili obecnej nie jest pewny jego udział w kolejnym wyścigu - Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Tymczasem Montoya i Gene rozpoczęli wczoraj przygotowania do wyścigu na słynnym torze Indianapolis, przejeżdżając łącznie ponad 800 kilometrów.