Prywatne testy zespołów Renault, Jaguar, Jordan i Minardi w USA
26.09.0300:00
3304wyświetlenia
Kierowca | Konstruktor | Op. | Czas okr. | Okr. | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Jarno Trulli | Renault | mic | 1:10.986 | 43 |
1 | Fernando Alonso | Renault | mic | 1:10.987 | 50 |
1 | Allan McNish | Renault | mic | 1:11.253 | 47 |
1 | Mark Webber | Jaguar Cosworth | mic | 1:11.586 | 49 |
1 | Justin Wilson | Jaguar Cosworth | mic | 1:12.142 | 55 |
1 | Giancarlo Fisichella | Jordan Ford | bri | 1:12.263 | 17 |
1 | Ralph Firman | Jordan Ford | bri | 1:12.762 | 46 |
1 | Gianmaria Bruni | Minardi Cosworth | bri | 1:13.129 | 33 |
1 | Jos Verstappen | Minardi Cosworth | bri | 1:13.196 | 23 |
1 | Nicolas Kiesa | Minardi Cosworth | bri | 1:13.655 | 39 |
1 | Bjorn Wirdheim | Jordan Ford | bri | 1:13.678 | 44 |
Na pozycjach od szóstej do jedenastej znaleźli się kierowcy z zespołów Jordan i Minardi. Najszybszym kierowcą na oponach Bridgestone okazał się być Giancarlo Fisichella, przy czym Włoch ze względu na problemy techniczne przejechał zaledwie 17 okrążeń. Tym niemniej od swojego rodaka - Trullego wolniejszy był tylko o 1.2 sekundy. Tuż za Fisichellą uplasował się drugi główny kierowca z zespołu Jordan - Ralph Firman, zaliczając bez większych trudności 46 okrążeń. W ten sposób Brytyjczyk zdał niejako test na pełną sprawność fizyczną, którą odzyskiwał od wypadku na torze Hungaroring przez ponad miesiąc. Z kierowców reprezentujących barwy zespołu Minardi najwyżej sklasyfikowany został kierowca testowy włoskiej stajni - Gianmaria Bruni. Włoch pokonał znacznie bardziej doświadczonego Josa Verstappena o zaledwie 0.067 sekundy, co należy uznać za całkiem niezły wynik, zwłaszcza biorąc pod uwagę dopiero pierwszą wizytę Bruniego na torze Indianapolis. Drugi główny kierowca Minardi - Nicolas Kiesa przejechał z kolei najwięcej okrążeń z całej trójki, także mieszcząc się poniżej trzech sekund straty do najszybszego kierowcy Renault. Na ostatniej pozycji uplasował się tymczasem trzeci reprezentant zespołu Jordan - Bjorn Wirdheim. Dla Szweda było to zaledwie drugie spotkanie z bolidem EJ13, za którego kierownicą przejechał 44 okrążenia, mając na koniec dwugodzinnych testów blisko półtorej sekundy straty do Fisichelli.