Alonso będzie eksperymentował z oponami na testach

Hiszpan chce w tym tygodniu przeprowadzić odpowiednie testy dotyczące zarządzania oponami
27.08.0812:42
Grzegorz Więcek
3540wyświetlenia

Były mistrz świata Fernando Alonso chce, aby zespół Renault przeprowadził w tym tygodniu na torze Monza odpowiednie testy dotyczące zarządzania oponami, aby w pełni zrozumieć, czy zyskują przewagę dzięki specjalnemu traktowaniu ogumienia na treningach.

Odkąd Nelson Piquet Jr pokazał dobre tempo i wywalczył drugie miejsce w Grand Prix Niemiec po jeździe za samochodem bezpieczeństwa francuski zespół sądzi, że wolne pierwsze okrążenia z przejazdu poprawiają pracę opon Bridgestone na dłuższych dystansach.

To jest powód, dla którego Alonso i Piquet poświęcili trochę czasu w trakcie sobotniego treningu na Węgrzech i w Walencji na dość wolną jazdę - czasami nawet 20 sekund wolniejszą od normalnego tempa - aby przygotować opony. Jednakże zapytany przez autosport.com czy czuje, że takie przygotowania są definitywnie korzystne, Alonso odpowiedział, że nie jest pewien i czuje, iż potrzebna jest prawidłowa ocena tego.

Nie wiemy. - powiedział. Na Węgrzech rezultat był lepszy niż zwykle i byliśmy całkiem zadowoleni z osiągów opon. Jednakże wszyscy byli zadowoleni z osiągów opon w niedzielę, ponieważ na Węgrzech przyczepność szła w górę w dzień wyścigu i było w porządku dla wszystkich. Myślę, że musimy to sprawdzić na testach, może w tym tygodniu na Monzy, aby rzeczywiście porównać opony, ponieważ w czasie weekendów wyścigowych warunki zmieniają się tak bardzo od piątku do niedzieli, że nigdy nie wiadomo, czy to co robimy jest coś warte to lub nie.

Inne ekipy są świadome tego, co robi Renault, ale nie są jeszcze przekonane na tyle, aby skopiować to rozwiązanie. Szef zespołu Hondy - Ross Brawn powiedział w Walencji: To po prostu zmuszanie opon do pracy w łagodnym cyklu, aby były bardziej energiczne w wyścigu. Zgaduje więc, że to właśnie robią. Dostrzegamy korzyści z tego, ale równoważy to wszystko inne, co chcesz osiągnąć. Możliwe, że zależy to też od samochodu albo opon, jakimi dysponujesz.

Czasy uzyskane w środę do godziny 12:30 na torze Monza (5,793 km)
KierowcaNar.KonstruktorBolidCzas okr.Okr.
1Nico RosbergWilliams ToyotaFW301:23.46133
1Heikki KovalainenMcLaren MercedesMP4-231:23.53032
1Felipe MassaFerrariF20081:23.77339
1Sebastian VettelSTR FerrariSTR31:23.80441
1Nick HeidfeldBMW SauberF1.081:24.07528
1Mark WebberRed Bull RenaultRB41:24.47946
1Nelson Piquet JrRenaultR281:24.92650
1Rubens BarrichelloHondaRA1081:25.05339
1Jarno TrulliToyotaTF1081:25.44610
1Vitantonio LiuzziForce India FerrariVJM011:25.54529
Źródło: Autosport.com, my.ing-renaultf1.com

KOMENTARZE

12
michal_20
29.08.2008 05:03
no co ty, ale fajowo, jest jakas strona tego wydarzenia? Już nie moge się doczekac :)
sir_Lukas
28.08.2008 04:58
3 wrzesnia będzie tam i w zt jest symulator renault
michal_20
28.08.2008 01:56
alonso dobrze robi ze probuje nowych rzeczy, widac ze sie stara, wczoraj bylem w zlotych tarasach i widzialem jakies reklamy alonso, ktos wie o co chodzi?
Aquos
28.08.2008 06:35
Silnik wpływa na wyniki w ok. 30-40%. Reszta to pozostałe elementy pakietu i kierowca. Dlatego Ferrari walczy o zwycięstwa, STR jest mocne w środku stawki, a FI niestety zostaje w ogonie.
sir_Lukas
27.08.2008 11:36
ale nie aż 2s! wkońcu mają silniki Ferrari
Aquos
27.08.2008 02:09
sir Lukas -> bo jeździł Force India?
ICEman
27.08.2008 01:38
nie wiemy... Reanult niema juz sposobu aby dogonić czołówkę wiec cudują
sir_Lukas
27.08.2008 01:03
kto wie dlaczego Liuzzi miał tak słaby czas?
Jędruś
27.08.2008 12:44
Jak to mawiał mój koleżka W.D ,, To są butelki łuczone , łone się nie tłukom ... '' . Tak samo pewnie jest z oponami ...
Damianos
27.08.2008 12:12
3 Niemców ;)
Kajek
27.08.2008 11:42
Fajnie to wygląda, 2 Niemców, 2 Brazylijczyków i 2 Włochów :p
Mariusz
27.08.2008 11:22
Vettel urasta do roli pierwszego Niemca w F1, nie ma Schumacherów, Heidfeld jeździ przeciętnie, a kierowca STR potwierdza swoje umiejętności i talent.