Kryzys finansowy dotknął kolejnego sponsora F1

Tymczasem linie lotnicze Gulf Air przedłużyły sponsoring tytularny Grand Prix Bahrajnu
20.10.0819:42
Marek Roczniak
3868wyświetlenia

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że jeden z głównych sponsorów Williamsa - Royal Bank of Scotland (RBS) znalazł się w trudnej sytuacji ze względu na globalny kryzys finansowy. Bez pomocy rządu nie obejdzie się także holenderski bank ING.

Sponsor tytularny kilku Grand Prix Formuły 1, a także zespołu Renault, w którym startuje dwukrotny mistrz świata Fernando Alonso, otrzyma od rządu Holandii pomoc w wysokości 10 miliardów euro w związku z obawami, że może upaść w tym tygodniu.

Cena akcji ING na amsterdamskiej giełdzie papierów wartościowych spadła w ubiegły piątek aż o 27 procent, kiedy bank ten ogłosił, że spodziewa się rekordowych strat. Jednakże po dzisiejszej deklaracji rządu o pomocy finansowej, akcje ING podrożały o 19 procent, tak więc sytuacja zaczęła się normować. Nie wiadomo, czy ostatnie wydarzenia będą miały jakikolwiek wpływ na sponsoring ING w F1.


Tymczasem na swoją sytuację finansową najwyraźniej nie narzekają arabskie linie lotnicze Gulf Air, które od 2004 roku są sponsorem tytularnym Grand Prix Bahrajnu. W ostatnią niedzielę organizatorzy wyścigu na Bahrain International Circuit ogłosili przedłużenie kontraktu z Gulf Air na kolejne pięć lat.

Szef administracji F1 - Bernie Ecclestone skomentował: Jesteśmy zachwyceni, że Gulf Air przedłużyło swój sponsoring Grand Prix Bahrajnu. Wyścig ten jest jednym z ciekawszych punktów w kalendarzu F1 i już nie mogę doczekać się powrotu tam w kwietniu.

Źródło: F1-Live.com, Autosport.com

KOMENTARZE

18
Bart2005
22.10.2008 07:53
ht-hubcio swojej wypowiedzi nie opieram na informacjach z TV ale z własnych obserwacji rynków finansowych na całym świecie. Choćby nie wiem jak dobrze była zarządzana firma to ona również odczuje kryzys i nie chodzi o to, że cała gospodarka jest do kitu tylko niestety ale większość gospodarek jest zależna od sytuacji w USA. Większość spółek i firm inwestuje w giełdę. Nie wiem czy śledziłeś ostatnio indeksy w USA albo choćby w Japonii nie mówiąc o naszym rodzimym parkiecie ale mamy ostre spadki. I teraz powiedz mi, że firma, która jest na giełdzie nie odczuje kryzysu (bo nie wierzę w to, że duże konglomeraty nie inwestują na światowych giełdach). A ING nie upadnie bo rząd w Holandii zapowiedział pomoc. Może to Ty nie powinieneś oglądać tak dużo TV? Pozdrawiam.
ht-hubcio
21.10.2008 01:41
Bart - chyba za dużo TV oglądasz. Żadnej dobrze zarządzanej firmy ten kryzys nie dotknie, to że jest kilkanaście banków, które powinny upaść nie znaczy, że zaraz cała gospodarka jest do kitu. Swoją drogą nie spodziewałem się, że ING też crashnie. Ale spoko - 1,8 biliona z naszych podatków czeka na podział dla nieudaczników.. Apropos TV - ostatnio na TVN24 był reportaż, że w F1 dyskutują nad planem jak zmniejszyć wydatki zespołów. Oczywiście podpięli to pod kryzys finansowy, mimo że te dyskusje są prowadzone od kilku dobrych lat przez bojownika Maksa Mosleya :)) Także to co mówią w tv trzeba traktowac ze sporym dystansem
Bart2005
21.10.2008 11:10
rafaello85 a Ty myślałeś, że chodzi o jeden bank w USA i o jedna firmę ubezpieczeniową?? Ten kryzys dotknie wielu dziedzin gospodarki na całym świecie, to są naczynia połączone. Niestety F1 i producenci pojazdów nie uchronią się przed skutkami kryzysu to było oczywiste.
woyteck
20.10.2008 10:14
Mówicie że tam macie pieniądze... ech. Ja tu pracuję. I to od dopiero miesiaca bo uciekłem z AIG :D Czyżby z deszczu pod rynnę? ;)
rafaello85
20.10.2008 09:48
Prawdę mówiąc, nie przypuszczałem, że ten światowy kryzys dotknie też F1. A tu proszę...
bicampeon
20.10.2008 08:01
Turkus już nie wróci, bo tak jak mówi Mishka, kolor ten 'pochodził' od Japan Tobacco, a jak wiemy przemysł tytoniowy nie ma łatwo w wielu krajach. Telefonica ma inne barwy :) No ale jednak temte renówki dużo lepiej wyglądały.
kuba
20.10.2008 07:40
Nie żebym się czepiał ale Telefonica do niebieskiej renówki nic nie miała :P Teraz też by mogła być , bo ich przestrzeń znajdowała się na skrzydłach i deflektorach które i tak są granatowe i teraz ;) Błękit zawdzięczalismy fajką MILD SEVEN Panowie ( Japan Tobacco ..jak słusznie Mishka powiedział ) :P A te już NIGDY nie wrócą :( ...w każdym razie zgodzę się ,że Renówka z czasów 2004-2006 (2002-2003 było cienkie ) była o niebo ładniejsza xD
adams
20.10.2008 07:37
no to fajna emerytura się szykuje
Mishka
20.10.2008 07:34
A ten turkus to czasem nie było od Japan Tobacco?
Witek
20.10.2008 06:51
Dokladnie! Niebieska Renówka wygladała o 2 nieba ładniej niż teraz! Ach, czy te lata jeszcze wrócą???
SoBcZaK
20.10.2008 06:42
A ING niech sobie upada :P przynajmniej zwiekszają sie szanse na to, że wróci Telefonica XD Co jak co ale Niebieska Renówka wygladała o 2 nieba ładniej niż teraz....
Banditto
20.10.2008 06:32
No i macie odpowiedź na to, dlaczego wyścigi F1 są przenoszone na wschód, bo tam są pieniądze a ten sport bez ogromnych sum nie mógłby funkcjonować...
roomcajs
20.10.2008 06:27
Tym się kierowałem :)
Czechoslowak
20.10.2008 06:26
No nie wiem czy Renaulta stać na znaczące zwiększenie budżetu swojego zespołu. Cała branża motoryzacyjna wkracza powoli w fazę recesji, a Renault już wcześniej miał się dość kiepsko (m.in niższa niż oczekiwano sprzedaż nowej Laguny), obecnie Francuzi głośno mówią już o zwolnieniach i zmniejszaniu produkcji, czy w tej sytuacji znajdą się pieniądze na F1?
Huckleberry
20.10.2008 06:23
roomcajs - dziękujemy Ci za wkład w F1! :P
roomcajs
20.10.2008 06:18
cholera, ja w tym banku mam pieniądze :P
hawk
20.10.2008 06:08
Mam nadzieje że nawet jeśli ten bank upadnie to Williams znajdzie nowego sponsora bo zespoł jest spoko
bicampeon
20.10.2008 06:04
No dobrze chociaż, że jak na razie sytuacjia się normuje. Z drugiej jednak strony Renault i tak zamierza zwiększyć budżet i to dosyć bardzo co zniwelowałoby ewentualne zmniejszenie sponsoringu przez ING.