Mosley chce przedyskutować z zespołami przyszłość KERS
FIA chce między innymi rezygnacji z przechowywania odzyskiwanej energii w bateriach
08.01.0912:47
2413wyświetlenia
Prezydent FIA - Max Mosley powiedział, że ciało zarządzające Formułą 1 chce przedyskutować z zespołami kwestię przyszłości systemu odzyskiwania energii kinetycznej (KERS), aby możliwy był odpowiedni rozwój tej technologii bez ponoszenia ogromnych kosztów, jak ma to miejsce obecnie.
Stowarzyszenie Zespołów Formuły Jeden obraduje dzisiaj w hotelu Heathrow w Londynie i rozmowy mają dotyczyć między innymi spraw poruszonych przez Mosleya w liście wysłanym 5 stycznia do prezesa FOTA - Luki di Montezemolo i szefów wszystkich zespołów F1. Federacja chce na przykład rezygnacji z przechowywania odzyskanej energii w bateriach.
Prezydent FIA napisał w nim:
Żaden zespół nie ma obowiązku zamontowania KERS. W gestii zespołów leży także zgoda na standaryzację tego systemu, albo całkowitą rezygnację z KERS. Jesteśmy coraz bardziej przekonani, że użycie chemicznych metod przechowywania energii (w szczególności baterii) powinno być zakazane w F1 ze względu na niestabilność dostępnych obecnie baterii. Są co najmniej dwa elektro-mechaniczne systemy w trakcie rozwoju dla F1, a mogą być także i inne, jak choćby hydrauliczne.
F1 skorzystałaby na systemach oferujących większą pojemność od obecnych 400 KJ, 60 KW (dla przykładu maksimum: przechowanie 2 MJ, 150 KW mocy wejściowej, 100 KW wyjściowej), które nadal są bardzo małe i lekkie, co jest kluczowe w tym sporcie. Te wartości są teoretycznie osiągalne przy zastosowaniu mechanicznych urządzeń, ale niemożliwe do uzyskania w przewidywalnej przyszłości z użyciem baterii i/lub kondensatorów. Takie nie-chemiczne urządzenia, jeśli zostałyby dobrze opracowane, miałyby bardzo znaczący wpływ na zwykły transport drogowy i inne dziedziny.
To jest temat, który chcielibyśmy głębiej zbadać z FOTA. W szczególności chcielibyśmy przeanalizować, jak można by wykorzystać nadwyżkę inżynieryjnej mocy projektowej w F1 do rozwijania KERS bez ponoszenia znaczących kosztów przez zespoły.- dodał Mosley.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE