Red Bull deklaruje, że złoży protest w sprawie dyfuzorów
Tymczasem rezerwowym kierowcą zespołu w kilku pierwszych wyścigach będzie Coulthard
25.03.0910:42
4084wyświetlenia

Red Bull Racing ma zamiar złożyć protest przeciwko zespołowi Brawn GP, jako że wg nich posiada nieprzepisowy dyfuzor. Jeśli napięcie związane z tym elementem będzie rosło, los zespołu Brawn GP spoczywać będzie w rękach zespołu sędziowskiego.
Przed pierwszymi sesjami treningowymi w piątek, wcześniej wszystkie samochody Formuły 1 muszą zostać dopuszczone do udziału przez FIA, która przeprowadza szczegółową kontrolę techniczną. Red Bull jest przekonany, że ta część (dyfuzor) bolidu Brawn BGP001 nie spełnia warunków regulaminu technicznego na rok 2009.
Jest nielegalny- powiedział doradca austriackiego zespołu Helmut Marko.
W czwartek złożymy protest, jeśli ta część w dalszym ciągu nie będzie zmodyfikowana w duchu nowego regulaminu, ponieważ teraz ten dyfuzor gwarantuje około 0,5 sekundy przewagi na każdym okrążeniu. Siedem zespołów jest pewnych co do braku zgodności z regulaminem tej części.
Były zespół Hondy pokazał niebywałe osiągi podczas dwóch sesji testowych tej zimy, wynosząc obu kierowców zespołu na pierwsze miejsca tabeli czasowej zarówno w Barcelonie, jak i Jerez. Komentarze Marko pojawiły się po tym, jak szef FIA - Max Mosley wyraził swe obawy, że sprawa dyfuzorów zespołów Brawn, Toyota i Williams może nie zostać rozstrzygnięta przed startem nowego sezonu.

Tymczasem jak dowiedział się serwis Autosport.com, może zanosić się na sensacyjny powrót do ścigania Davida Coultharda. Szkot ma być rezerwowym kierowcą zespołu Red Bull Racing przez kilka pierwszych wyścigów i jeżeli któryś z obecnych kierowców austriackiej stajni nie będzie mógł wziąć udziału w wyścigu, zastąpi go właśnie DC.
Początkowo Red Bull miał nadzieję, że ich kierowcą rezerwowym będzie Brendon Hartley, lecz nie otrzymał on jeszcze niezbędnej superlicencji. Red Bull ma nadzieję, że cała papierkowa robota zakończy się w ciągu kilku tygodni i Nowozelandczyk będzie mógł być ich kierowcą rezerwowym w dalszej części sezonu.
Źródło: GPUpdate.net, Autosport.com
KOMENTARZE