BMW Sauber przed Grand Prix Bahrajnu
Mario Theissen liczy na poprawę względem poprzednich wyścigów w tym sezonie
20.04.0916:48
4615wyświetlenia
Do tej pory zespół BMW Sauber zdobył zaledwie cztery punkty, za sprawą drugiego miejsca Nicka Heidfelda w Malezji. Przed sezonem niemiecko-szwajcarski team zapowiadał walkę o tytuł mistrza świata. Czy w Bahrajnie ich forma wzrośnie?
Robert Kubica:
Już nie mogę się doczekać GP Bahrajnu. Lubię układ tego toru, choć trzeba przyznać, że nie jest on dużym wyzwaniem. Tor Sakhir ma kilka długich prostych oraz trzy charakterystyczne zakręty, które wymagają mocnego hamowania. Wiatr może tu odegrać dużą rolę, ponieważ bardzo wpływa na balans samochodu. Ponadto może nanieść na tor piasek, przez co przyczepność może być zmienna. Na szczęście testowaliśmy F1.09 w Bahrajnie w lutym, choć warunki pogodowe były niestabilne. W zeszłym roku poszło nam tutaj bardzo dobrze. Najpierw zdobyłem pole position, a potem ukończyłem wyścig na podium.
Nick Heidfeld:
Lubię wyścigi w Bahrajnie. Podoba mi się nowoczesność tego kompleksu oraz układ toru. Szczególnie sekcja od piątego do ostatniego zakrętu jest dobrze zaprojektowana. Ponownie przybędziemy tutaj dość wcześnie, abyśmy mieli trochę czasu na trening kondycyjny. Ciekawie będzie przekonać się, na jakie trafimy warunki pogodowe. Zwykle tutejszy klimat był bardzo przyjemny, ale mieliśmy tu już upały, a zimą natrafiliśmy na burze piaskowe. Po wyścigu w 2008 roku był tutaj koncert Akona, który również dobrze pamiętam.
Mario Theissen - szef BMW Motorsport:
W Bahrajnie liczymy na lepszy występ niż w poprzednich trzech wyścigach. W zeszłym roku był to dla nas naprawdę udany weekend. Robert zdobył pierwsze w karierze pole position zarówno dla siebie, jak i dla teamu BMW Sauber. Niewątpliwie był to dla nas kolejny kamień milowy. Po wyścigu w Szanghaju jedziemy do innego rejonu, który także jest bardzo ważny dla BMW. Dla nas, jako producenta samochodów, Bliski Wschód jest bardzo ważnym rynkiem.
Willy Rampf - szef działu inżynierii:
Tor w Bahrajnie wymaga kompromisu, jeśli chodzi o aerodynamikę. Z jednej strony wiele ciasnych zakrętów wymaga dużego docisku, a z drugiej szerokie proste, na których można wyprzedzać zmuszają nas do wybierania mniejszego docisku. Przy wolnych zakrętach trakcja oraz balans hamulców odgrywają główną rolę. Tor Sakhir jest szczególnie dużym wyzwaniem dla hamulców, głównie w zakrętach nr 1 oraz 4. W nocy wiatr regularnie nanosi na tor piasek. Generalnie przyczepność toru będzie się zwiększać z sesji na sesję, ale ze względu na piasek zużycie opon powinno być duże. Jest to ważny czynnik, jeśli chodzi o strategię w wyścigu.
Źródło: BMW-Sauber-F1.com
KOMENTARZE