FIA zwiększyła minimalną wagę bolidów na sezon 2010

Minimalna waga została zwiększona w sezonie 2010 z 605 do 620 kg
30.04.0917:11
Marek Roczniak
7380wyświetlenia

Minimalna waga bolidów Formuły 1 została zwiększona w sezonie 2010 z 605 do 620 kg - wynika z regulaminu technicznego na przyszły rok, który został dzisiaj opublikowany na oficjalnej stronie FIA.

Posunięcie to ma spowodować, że ciężsi kierowcy jak Robert Kubica czy Mark Webber nie będą już pokrzywdzeni, jeśli chodzi o jazdę z systemem KERS. Polak tylko raz w tym sezonie wystartował z KERS - w Bahrajnie - a we wcześniejszych wyścigach jeździł bez niego ze względu na brak możliwości odpowiedniego wyważenia bolidu.

Powiększenie minimalnej wagi samochodu o 15 kg powinno poprawić sytuację, gdyż nawet ciężsi kierowcy będą teraz mieli możliwość użycia balastu do poprawy balansu auta. Za takim posunięciem opowiadał się szef BMW Motorsport - Mario Theissen i jak widać jego prośby zostały wysłuchane przez FIA.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

32
Jenson Button
03.05.2009 11:00
Przykład:kierowca A waży 71kg+bolid z balastem 601kg=672kg kierowca B waży 57kg+bolid z balastem 604kg=661kg z KERS-em bolid A waży 712kg,a bolid kierowcy B waży 701kg.I co tu wybrać? KERS do dupy,a kirowca tirowca do lekkiego bolidu
Jędruś
02.05.2009 12:20
Trudno wskazać naprawdę wagę każdego z kierowców. Robert ostatnio mówił , że waży 72 kg , choć być może jeszcze coś schudł jak zamontowali mu KERS na Bahrajn. Decyzja dobra , choć zestaw proponowany przez Dżejsona wydaje się być najrozsądniejszy. 15 kg więcej to czasy gorsze w kwalifikacjach o średnio 0,5s. Jednak obecnie KERS daje jakieś 0,3-0,4 s a więc to wszystko w miarę się wyrówna. Zresztą w przyszłym roku ten będzie 2x mocniejszy , więc bolidy powinny być jeszcze szybsze niż obecnie.
Jenson Button
02.05.2009 07:44
Znam już wagi kierowców: Alonso-68kg,171cm Barichello-68kg,172cm Bouradis-70kg,179cm Buemi-63kg,176cm Button-68,5kg,183cm Fisichella-66kg,172cm Glock-64kg,169cm Hamilton-67kg,174cm Heidfeld-59kg,167cm Kovalainen-62kg,171cm Kubica-70kg,184cm Massa-59kg,166cm Nakajima-62kg,175cm Piquet Jnr.-68kg,177cm Raikonen-63kg,175cm Rosberg-69kg,178cm Sutil-74kg,183cm Trulli-60kg,173cm Vettel-62kg,176cm Webber-75kg,184cm Najcięższy: Mark Webber,75kg Najlżejszi: Felipe Massa i Nick Heidfeld,59kg Najwyższi: Mark Webber i Robert Kubica,184cm Najniższy: Felipe Massa,166cm
ergie
01.05.2009 10:04
nos > no dadzą hak za bolidem coby mógł sobie cysternę ciągnąć. A tak na poważnie to przepis chyba wprowadzono po to coby można było więcej paliwa wlać, żeby starczyło na cały wyścig. Tak więc ciężsi kierowcy wiele nie zyskają, przecież KERS to 40 kg, a dopuszczalna maa wzrasta o 15.
marrcus
01.05.2009 11:41
@ JB - Leksi ??? lol lepsi czy lżejsi
Dżejson
01.05.2009 11:34
wg mnie powinno być tak jak ktoś już powiedział : minimalna waga ZESTAWU kierowca+kask+kombinezon+fotel, dostosowywana do najcięższego kierowcy w stawce (aktualnie chyba Webber, Baricz też jest ciężki jak na swój wzrost, w każdym razie na pewno najcięższy nie jest Kubica). Wtedy mogli by w ogóle znieść minimalną wagę bolidów. @Jenson Button - nie wiem czy Massa nie jest lżejszy od Nicka
Jenson Button
01.05.2009 10:01
Lżejsi kierowcy mogą mieć problem. Heidfeld jest chyba najlżejszy a kto najcięższy?
Huckleberry
01.05.2009 06:29
Trochę mało te 15kg zwłaszcza, że tak jak pisze Falarek i tak lżejsi będą mogli lepiej rozłożyć balast. Pomysł z wyrównywaniem ciężaru do tej samej masy kierowcy wg mnie najlepszy.
Falarek
01.05.2009 06:15
Lżejsi kierowcy i tak będą mieli przewagę bo będą mogli jeszcze lepiej wyważyć samochód
marrcus
30.04.2009 11:05
a myśłaem że nie lubicie zmian ktróre powodują spowolnienie bolidów ? ??
zawias
30.04.2009 09:35
Jeśli nie skróca wyścigów to muszą powiększyć baki. Do tego jeszcze większa masa co zwiększy spalanie czyli jeszcze więcej paliwa do baku. Uważam, że te 15 kilo to tyle co kot napłakał. To i tak niewiele zmieni dla cięższych kierowców. Tu sprawę załatwiłaby min waga kierowcy. Jeśli za mała to dla takiego delikwenta ołów pod tyłek.
nosi
30.04.2009 07:19
no wreszcie cos pozytywnego w tym sezonie...;) a co do max ilosci paliwa to borowczyk cos kiedys mowil ze blidy moga sie troche zmienic z wygladu, poniewaz powieksza baki....;]
YAHoO
30.04.2009 06:50
Gratulacje, bardzo dobra decyzja ! :) Osobiście pragnę uścisnąć dłoń pomysłodawcy tego przepisu :)
reiko
30.04.2009 06:45
do kiedy Kubica ma kontrakt z BMW ?? Myślałem że to tylko ten sezon jeszcze, a tutaj doktorek planuje daleką przyszłość walcząc o zwiększenie wagi. Napewno to dla NH nie robi więc może ma jakieś dalekosiężne plany względem Roberta ?
W.O.L.F
30.04.2009 06:24
Popieram.
Ramzes
30.04.2009 06:20
Czytam i oczom nie wierzę, Marek czy to na pewno prawda? Jedno mogę powiedzieć DZIĘKUJE
tomekzzar
30.04.2009 05:47
kubica bedzie mógł w koncu zjesc cos tresciwego,przy założeniu że bedzie jeszcze wtedy jezdził w F1
Ducsen
30.04.2009 05:17
rafaello - ale przepis o użyciu dwóch mieszanek opon zostaje więc jazda na 0 stopów nie wróci ;) W sumie w deszczu dałoby radę :d...
kemek
30.04.2009 05:02
Węższe z tyłu... ;D Była już informacja, że poszerzenie tyłu zwiększy koszty, więc zwężą przód.
oligator
30.04.2009 04:52
jakie 95kg paliwa? Wezcie pod uwage ze majac na poczatku wieksza mase, w tej fazie wyscigu jest tez wieksze spalanie! Moze przesadzilem ale tylko o jakies 20-30 kg A opony szersze z tylu badz wezsze z przodu? Kiedy o tym zadecyduja?
rafaello85
30.04.2009 04:51
To jest jedno z nielicznych-mądrych postanowień WMSC. Pytanie tylko: dlaczego tak późno???? Nie można było zrobić tego wcześniej? Waga bolidów będzie niezła: 620 kg + paliwo na cały wyścig. Ciekawe czy Bridgestone zaczął już szykować mocniejsze gumy?;)
Ralph1537
30.04.2009 04:46
no nareszczie
akkim
30.04.2009 04:17
Te 15-cie kilo to nie jest zbyt mało, Marka i Roberta by to ratowało. Więc chyba Pan Flavio rwie już włosy z głowy, bo wygląda na to - KERS obowiązkowy.
wierchus03
30.04.2009 04:14
lekki tuning i będzie można Maluchem wystartować:D Czekam na kolejne zmiany i możliwość startowania na LPG i wystartuję moją Corsą B (840kg) :D
kemek
30.04.2009 04:10
Teraz na pełnym baku (właśnie koło 95kg) przejeżdżają ponad 60% dystansu wyścigu. Czyli jak zmniejszą spalanie, to może na starcie będą ważyć około 750kg. ;D
wysy123
30.04.2009 04:06
oligator sam jesteś jak 800kg !! 620kg + 95kg paliwa max.
oligator
30.04.2009 03:36
800 kg na starcie!
paolo
30.04.2009 03:26
Wreszcie. Chociaż, żeby całkowicie rozwiązać problem wagi i balastu trzeba byłoby jeszcze ustalić minimalną wagę kierowca + fotel, bo lżejszy nadal ma więcej balastu, no ale nie nie wymagajmy zbyt wiele.
Dale65
30.04.2009 03:25
pierwsza dobra decyzja FIA od dawna
kemek
30.04.2009 03:24
I co z tego? Skoro będzie zapewne więcej zwrotów akcji.
andy
30.04.2009 03:20
pełny bak paliwa i dodatkowe 15 kg. fajne. wyścigi pancerników się zapowiadają
kuban
30.04.2009 03:18
I bardzo dobrze !! Szanse co raz bardziej wyrównane są na podium