BMW bez KERS w Hiszpanii i Monako
Niemiecko-szwajcarski zespół nie użyje tego systemu również w Monako
05.05.0911:41
3169wyświetlenia
BMW Sauber F1 Team postanowił nie korzystać z KERS podczas najbliższego GP Hiszpanii. Zespół zdecydował się nie użyć tego systemu, ponieważ wprowadził duże zmiany aerodynamiczne w swoim samochodzie i na tym chcą się głównie koncentrować.
BMW chce również zrezygnować z używania systemu odzyskiwania energii kinetycznej podczas Grand Prix Monako. W tym wypadku system nie dawałby po prostu żadnych korzyści, ponieważ tor ten jest dość wolny z uwagi na brak długich prostych.
GP Hiszpanii będzie pierwszym przypadkiem, kiedy team użyje na torze wyścigowym swój nowy pakiet aerodynamiczny, choć pewne rozwiązania zostały już sprawdzone.
Nie będziemy mieć KERS w żadnym samochodzie w Barcelonie, ponieważ nowe części nie będą dobrze współgrały z tym systemem- powiedział szef zespołu Mario Theissen.
Prawdopodobnie w Turcji użyjemy KERS ponownie.
Niemiec dodał, że ogólnie jest bardzo zadowolony z KERS. Nick Heidfeld używał tego systemu w każdym z dotychczasowych wyścigów w tym roku, ale Robert Kubica tylko w Bahrajnie. Na innych torach było to dla niego niekorzystne ze względu na większą wagę ciała, która powodowała gorszy rozkład masy w bolidzie.
Podsumowując, jestem bardzo zadowolony z naszego systemu KERS- powiedział Theissen.
Działał niezawodnie, nawet podczas ulewy w Malezji. Nie używamy go zawsze ze względu na konfiguracje naszego samochodu. Patrząc na to, że mamy teraz opony typu slick, musimy dobrze rozłożyć ciężar dla przedniej osi, podczas gdy KERS jest umieszczony po środku i przesuwa środek ciężkości w kierunku tyłu samochodu, co nie jest korzystne.
Niekorzystna sytuacja z powodu limitu wagi bolidów w przypadku cięższych kierowców, takich jak Kubica, ulegnie poprawie w przyszłym roku, bowiem FIA zatwierdziła już podniesienie limitu o 15 kg, do 620 kg.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE