BMW bez KERS w Hiszpanii i Monako

Niemiecko-szwajcarski zespół nie użyje tego systemu również w Monako
05.05.0911:41
Patryk Pokwicki
3166wyświetlenia

BMW Sauber F1 Team postanowił nie korzystać z KERS podczas najbliższego GP Hiszpanii. Zespół zdecydował się nie użyć tego systemu, ponieważ wprowadził duże zmiany aerodynamiczne w swoim samochodzie i na tym chcą się głównie koncentrować.

BMW chce również zrezygnować z używania systemu odzyskiwania energii kinetycznej podczas Grand Prix Monako. W tym wypadku system nie dawałby po prostu żadnych korzyści, ponieważ tor ten jest dość wolny z uwagi na brak długich prostych.

GP Hiszpanii będzie pierwszym przypadkiem, kiedy team użyje na torze wyścigowym swój nowy pakiet aerodynamiczny, choć pewne rozwiązania zostały już sprawdzone. Nie będziemy mieć KERS w żadnym samochodzie w Barcelonie, ponieważ nowe części nie będą dobrze współgrały z tym systemem - powiedział szef zespołu Mario Theissen. Prawdopodobnie w Turcji użyjemy KERS ponownie.

Niemiec dodał, że ogólnie jest bardzo zadowolony z KERS. Nick Heidfeld używał tego systemu w każdym z dotychczasowych wyścigów w tym roku, ale Robert Kubica tylko w Bahrajnie. Na innych torach było to dla niego niekorzystne ze względu na większą wagę ciała, która powodowała gorszy rozkład masy w bolidzie.

Podsumowując, jestem bardzo zadowolony z naszego systemu KERS - powiedział Theissen. Działał niezawodnie, nawet podczas ulewy w Malezji. Nie używamy go zawsze ze względu na konfiguracje naszego samochodu. Patrząc na to, że mamy teraz opony typu slick, musimy dobrze rozłożyć ciężar dla przedniej osi, podczas gdy KERS jest umieszczony po środku i przesuwa środek ciężkości w kierunku tyłu samochodu, co nie jest korzystne.

Niekorzystna sytuacja z powodu limitu wagi bolidów w przypadku cięższych kierowców, takich jak Kubica, ulegnie poprawie w przyszłym roku, bowiem FIA zatwierdziła już podniesienie limitu o 15 kg, do 620 kg.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

17
rafaello85
05.05.2009 02:23
Myślę, że w Hiszpanii KERS mógłby im się przydać. Są tu długie proste - jest gdzie pocisnąć. Natomiast w Monako KERS raczej byłby tylko zbędnym balastem.
Berlesi27
05.05.2009 01:15
Czyli BMW poświęca weekend w Hiszpanii na eksperymenty... może to i lepiej.
slawek86
05.05.2009 12:54
A czy BMW nie pracowało nad odchudzeniem bolidu, żeby Kubica miał móc bezproblemu zamontować KERS? To co nie udało im się czy sobie odpuścili z tym na Barcelonę bo tam KERS nie jest potrzebny? Podobnie jest chyba w Ferrari - czy wiadomo już coś na temat tego czy użyją oni KERS w Barcelonie?
Maraz
05.05.2009 12:52
Theissen ujawnił, że nie będą też mieli podwójnego dyfuzora w Hiszpanii. News in progress...
barteks
05.05.2009 12:23
Nie jadą z KERS-em, bo po prostu się nie mieści w nowych sidepodach. Koniec kropka.
zawias
05.05.2009 11:58
Jedyna słuszna decyzja. Monako było oczywiste ale Barcelona już nie.
Volk
05.05.2009 11:51
Ciekawe czy jakikolwiek zespól zastosuje KERS w Monako.
Alakhai
05.05.2009 11:39
wszystko ładnie i pięknie, a nie tak dawno były wypowiedzi wcześniej, mamy pakiet szykowany na Barcelonę dzięki któremu auto będzie lżejsze i bez problemu KERS w bolidzie Roberta się znajdzie, więc jak dla mnie kolejna porażka BMW, podskoczą trochę zapewne do przodu, ale czy to będzie wystarczająco,
korzo
05.05.2009 11:22
@Mexi, nie rozumiem o ci ci chodzi? jakie znowu półśrodki? jeśli dla ciebie całkowicie nowy pakiet aero to półśrodek to może si lepiej nie odzywaj! to że BMW będzie jeździło bez KERS to bardzo mądra decyzja, z racji tego że nie ma testów w trakcie sezonu to jedyną okazją na sprawdzenie nowych elementów są treningi przed wyścigiem. więc skoro BMW przywozi kompletnie nowy pakiet to chyba lepiej jak go przetestują zamiast szukać przez wszystkie sesje treningowe odpowiedniego rozłożenia balastu co jak wiadomo jest trudne z powodu KERSu. coś kosztem czegoś więc nie biadol tyle!
quickmick
05.05.2009 11:20
Mnie wydaje się to dość proste - z tego, co mówi Marian mają kompletnie nowy pakiet aerodynamiczny. Nie mieli go okazji przetestować (poza CFD). Jeśli chcą go sprawdzić, muszą mieć bolid w wersji surowej na zasadzie - zalać paliwem, wypuścić na tor i zobaczyć, jak się sprawuje. Jak będzie OK, to mogą zacząć dokładać do niego balast (dla wyważenia) czy KERS, ale muszą zacząć od stanu "zero". KERS nie będzie dawał im pełnego obrazu, bo nawet lżejsi kierowcy narzekają, że KERS wymaga precyzyjnego wyważenia bolidu. Nawiasem mówiąc, te zmiany muszą być duże, jeśli decydują się na taki krok - bo to trochę tak, jakby zaczynali okres testów od najbliższego piątku (trochę się spóźnili chłopaki, ale lepiej późno niż wcale).
Mexi
05.05.2009 11:00
BMW samo nie wie co robić i widać, że próbują każdego rozwiązania ale półśrodkami. Są strasznie zadowoleni z KERS, dlatego wersja B bolidu nie ma na niego miejsca (nowe sidepody). Czekają w kwietniu na decyzję aby wprowadzić/zacząć budować nowy dyfuzor po czym odkładają jego wprowadzenie na kolejny wyścig. Obecnie jest to "bliżej nieokreślona przyszłośc" (czyt. nigdy).. @yorg: Montmeló to wypadkowa Bahrajun + Melbourne (jeden raczej S&G, drugi szybkie łuki) więc nie kumam argumentu że nagle KERS nie przynosi zysku. Zwłąszcza u Heidfelda, ktory KERS miał w obu tych wyścigach.
AdamSlomek
05.05.2009 10:51
„Nie będziemy mieć KERS w żadnym samochodzie w Barcelonie, ponieważ nowe części nie będą dobrze współgrały z tym systemem” - można to odczytać tak: nowy pakiet aero potrzebuje więcej balastu i z kers nawet Heidfeld jest za ciężki... wychodzi z tego, że albo rybki albo akwarium.
akkim
05.05.2009 10:44
Kolejny argument dajesz mi Marianie, przed sezonem w złą stronę, szło przygotowanie, KERS miał być podstawą, bolidu punkt „0”, na dalszy plan zeszły aspekty aero. Teraz ruch nerwowy i taniec na linie, trochę przypomina muchę w pajęczynie. Choć sam system niezły, waszą mocną stroną, przebudowa świadczy, że coś przeoczono.
yorg
05.05.2009 10:31
@Mexi To, że zapowiedzieli tezygnację z KERS na tych dwóch torach nie powinno dziwić, nie przyniósł by on tam poprawy osiągów i dobrze że BMW jako zagorzały zwolennik tej technologii przynajmniej to dostrzega.
ir3n3usz
05.05.2009 10:29
Możemy tylko gdybać. Mniej więcej będziemy mieli obraz szybkości BMW podczas najbliższych kwalifikacji. Pozostaje tylko czekać.
Mexi
05.05.2009 10:17
Odnoszę wrażenie że BMW się miota. Najpierw KERS i przywiązanie do niego, teraz radykalna przebudowa auta i bez KERS...Niestety robią półśrodki a to raczej się nei sprawdzi.
DonGemolo
05.05.2009 10:06
BMWe, będzie czarnym koniem w Barcelonie.